Gå til innhold

Har ikke passordet til min egen PHPMyAdmin


Anbefalte innlegg

Har akkurat installert programmet FoxServ og fått det til å funke. I www-mappen ligger også PHPMyAdmin som je har brukt en del gangen før og som jeg tenkte jeg kunne bruke. Men når jeg prøver å gå inn i mappen via browser får jeg opp sånn passord-kreving. Htaccess tipper jeg. Men hva er passordet og hvordan forandrer jeg det?

 

Og i tillegg, hvor finner jeg og forandrer passordet til MySQL-databasen og hva må jeg da forandre i PHPMyAdmin for å få det til å funke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt du spør om kan forandres i phpmyadmin, jorgenindahouse forteller også helt riktig hva passordet er. Med mindre det skulle stå spesifisert i en readme fil.

 

Når du kommer inn i phpmyadmin trykker du på bytt passord eller change password.

 

Priveliger kan du sette via priveliges eller priveliger linken i phpmyadmin.

 

PHPmyadmin er flott :love:

Lenke til kommentar

Ja, det var det jeg og trodde brukernavn/passord skulle være, men det er det altså ikke. Har også prøvd å endre på hva enn jeg fant der uten hell.

 

har også greid å grave meg frem til en htpasswd-fil som jeg prøvde å legge til nye brukernavn/passord til, uten anelse om det funket. Fikk en feilmelding, men det så ut som det funket. Kan fremdeles ikke logge inn da.

 

Der hvor det i PHPMyAdmin står login/pass står det forresten "MySQL-pass" i beskrivelsen.

Lenke til kommentar

Går ut ifra at du installerte FoxServ v. 3.0.

 

Start opp WinMySQLAdmin, som lar deg justere innstillinger i MySQL-oppsettet. Bla deg til fanearket "my.ini Setup", og scroll ned til du finner noe som ligner på dette:

 

[WinMySQLadmin]

Server=d:/FoxServ/mysql/bin/mysqld-nt.exe

user=*******

password=******

QueryInterval=10

 

Passord og brukernavn står i klartekst.

Lenke til kommentar
er vel bare å sjekke hvilke prosesser som kjører på maskinen...

Hmm, fant noe som het MySQL i listen over Services, men når jeg prøver å starte den får jeg feilmeldingen:

 

Could not start the MySQL service on Local Computer.

 

Error 1067: The process terminated unexpectedly

 

Får Google litt hvis ingen av dere vet svaret? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...