Gå til innhold

Erfaringer med Asus K8V DELUXE Hovedkortet?


Oyvindst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå Abit-kortet (KV8-MAX3), men dette er noe jeg absolutt ikke kan anbefale;

 

- støy fra OTES og NB-vifte

- kondensator som kortslutter hovedkortet når man fester på bakplaten

- ingen Cool'n'Quiet-støtte

- minneinkompabilitet

- elendig manual

 

Senere i dag får jeg Asus K8V Deluxe i posten, velger å gi dette kortet en sjanse, da det har vunnet svært mange A64-tester på diverse websteder (se prisguiden for hvilke).

 

Om også dette kortet skulle vise seg å skuffe meg, går jeg nok for EPoX 8HDA3+.

 

Og; apropos den feilen, så er visst denne noe som bare finnes på et lite parti av Asus K8V Deluxe-HKene.

Endret av puretamil
Lenke til kommentar
[...]

- ingen Cool'n'Quiet-støtte

[...]

Og; apropos den feilen, så er visst denne noe som bare finnes på et lite parti av Asus K8V Deluxe-HKene.

Mangel på Cool'n'Quiet-støtte er et STORT minus etter min mening, men Abit satser vel egentlig bare på hovedkort for overklokking uansett :roll:

 

Ja, får håpe at de Asus K8V Deluxe som er i handelen nå ikke har feil på selv om det er vanskelig å si det med sikkerhet. Får håpe du er heldig :yes:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Var og hentet mitt Asus K8V Deluxe tidligere i dag, og må si meg storfornøyd så langt. Ikke en eneste BSOD; Windows installerte smertefritt. Lyd, nett og SATA-RAID henger også med.

 

Har sjekket de nevnte kondensatorene, og jeg har ikke av typen som kan sprekke.

 

Har kjørt Sisoft Sandra, Prime95 og 3Dmark 2003 samtidig for å teste stabiliteten, og den er det ikke noe å si på (jeg har enda ikke oppgradert BIOS til siste versjon).

 

Bundelen og softwaren som følger med er bra (ikke minst manualen), og ASUS legger fortløpende ut BIOS- og programvareoppdateringer på sine hjemmesider.

 

Så langt kan jeg ikke gjøre annet enn å anbefale dette kortet hvis du ønsker VIA-brikkesett til din Athlon 64.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...