Jump to content
Sign in to follow this  
Oyvindst

Erfaringer med Asus K8V DELUXE Hovedkortet?

Recommended Posts

Har nå Abit-kortet (KV8-MAX3), men dette er noe jeg absolutt ikke kan anbefale;

- støy fra OTES og NB-vifte

- kondensator som kortslutter hovedkortet når man fester på bakplaten

- ingen Cool'n'Quiet-støtte

- minneinkompabilitet

- elendig manual

Senere i dag får jeg Asus K8V Deluxe i posten, velger å gi dette kortet en sjanse, da det har vunnet svært mange A64-tester på diverse websteder (se prisguiden for hvilke).

Om også dette kortet skulle vise seg å skuffe meg, går jeg nok for EPoX 8HDA3+.

Og; apropos den feilen, så er visst denne noe som bare finnes på et lite parti av Asus K8V Deluxe-HKene.

Edited by puretamil

[...]

- ingen Cool'n'Quiet-støtte

[...]

Og; apropos den feilen, så er visst denne noe som bare finnes på et lite parti av Asus K8V Deluxe-HKene.

Mangel på Cool'n'Quiet-støtte er et STORT minus etter min mening, men Abit satser vel egentlig bare på hovedkort for overklokking uansett :roll:

Ja, får håpe at de Asus K8V Deluxe som er i handelen nå ikke har feil på selv om det er vanskelig å si det med sikkerhet. Får håpe du er heldig :yes:

Edited by snorreh

Var og hentet mitt Asus K8V Deluxe tidligere i dag, og må si meg storfornøyd så langt. Ikke en eneste BSOD; Windows installerte smertefritt. Lyd, nett og SATA-RAID henger også med.

Har sjekket de nevnte kondensatorene, og jeg har ikke av typen som kan sprekke.

Har kjørt Sisoft Sandra, Prime95 og 3Dmark 2003 samtidig for å teste stabiliteten, og den er det ikke noe å si på (jeg har enda ikke oppgradert BIOS til siste versjon).

Bundelen og softwaren som følger med er bra (ikke minst manualen), og ASUS legger fortløpende ut BIOS- og programvareoppdateringer på sine hjemmesider.

Så langt kan jeg ikke gjøre annet enn å anbefale dette kortet hvis du ønsker VIA-brikkesett til din Athlon 64.