Gå til innhold

Whitebox CL50 + Linux


maurbiff

Anbefalte innlegg

Den skjoenne lille Slackware-cden min som alltid har virket paa den stasjonaere pcen min vil ikke virke paa baerbaren.. Tragisk..

 

Naar cden staar i under oppstart kommer jeg til punktet hvor det staar hvilken type emulering boot-cden bruker, men ikke lenger.. Maskinen blir bare staaendes der..

 

Lagde foroevrig en bootbar Win2k-cd for litt siden. Denne fungerte ogsaa kun paa den stasjonaere pcen og ikke paa den baerbare.. WinXP-cden fungerer..

 

Noen som har vaert borti dette og/eller har noen forslag til hvordan jeg skal faa Slackware-cden min til aa boote??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig det der. Prøv og brenn en ny kanskje?

 

Har fedora core 1 på min cl50. Når jeg skulle boote med fedora discen her gjorde ikke cl50en det på første forsøk, når jeg så den ikke boota og hoppet over til hd boot trykket jeg bare på power knappen og startet på nytt. Da tok cl50en fedora disken. Syntes dette var noe merkelig når jeg gjorde det, men tenkte ikke så mye mer over det da. Uansett så er det kanskje verdt et forsøk.

 

altså: CD inn -> reboot -> (like før windows lastes) power off -> power on -> og bootingen fra cd var igang.

 

Edit: Har DVD/CDRW-ROM (MATSHITA)

Endret av Mr_blue
Lenke til kommentar

Et annet spørsmål som plager meg litt... Noen som vet hva slags merke og type 802.11g kortet en får fra whitebox er??

 

Får de ikke til å fungere i linux:( (er ikke noe linux-"reser") Eneste jeg mangler nå..

 

 

Kuriositet:

Speedstep kontroll i linux er genialt! kan tvinge den til å kjøre på bestemte hastigher! Noe jeg ikke har funnnet muligheten til i winXP.

Lenke til kommentar

Jeg fikk også 802.11g kort med. Vet ikke eksakt hvilken produsent som har levert kortet, men chipsettet er så vidt jeg vet Prism GT (eller noe i nærheten - i hvertfall Prism). De uoffisielle driverne som kan lastes fra http://prism54.org skal visstnok strengt tatt gå an å bruke, men har selv aldri fått dem til å funke. Har patchet både 2.6.0 og 2.6.1 og kompilert med driveren inne, og selv om den så vidt jeg husker fikk opp kortet som eth1 nektet den å fungere så langt som å faktisk komme på nettverket :ermm:

 

 

Vil riktignok anbefale å prøve - se om du får samme resultat?

Lenke til kommentar

Når jeg tenker om har det forekommet, en gang for lenge, lenge siden, at jeg på stasjonæren ikke fikk boota fra en eller annen linux-cd.. WinXP var da installert.. Etter en formatering eller.no fikk jeg ihvertfall start på linux-cden igjen..

 

Kan det mot all formodning ha noen sammenheng med at WinXP er på systemet?

Lenke til kommentar

La meg bare få sagt at prism54 driverne virker 100 %, bruker dem selv på min cl50 som kjører gentoo.

Som sagt det er ikke bare å enable punktene i kjernen, følg infoen du leser hos prism54.org.

Linux finner ut av kortet er av type XG-600

 

La meg også nevne at de nyere cl50 modellen sendt ut i slutten av januar eller noe har trolig msi kort.

Det har i alle fall vært tilfelle jeg har hørt om, med dette wlan kortet kan jeg verken bekrefte eller avbekrefte støtten for linux.

Endret av PulZ
Lenke til kommentar

Kjører RH9 på CL50 på jobb - fungerer ypperlig.

 

Min CL50 har MSI kortet, og det finnes meg bekjent ikke en Linux driver for dette. Derimot finnes det en ypperlig workaround : Benytt Windows driveren(!) i kombinasjon med Linuxant. Linuxant wrapper Windows driveren. Eneste ulempe er at Linuxant p.t er gratis, men trolig kommer til å koste noen dollar senere.. Dog - det fungerer ypperlig.

 

Forøvrig har jeg noen snodige IRQ relaterte crash (blue screen) i XP. Noen andre som har dette?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...