Gå til innhold

Amandus bidrag


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Etter en lang prosjektperiode på skolen har jeg og noen andre produsert hver sin film. Det er imidlertid det faktum at mine venner har laget et produkt som når er sendt inn til Amandus filmfestival for å delta. Jeg vet at klipperen av filmen har spammet diverse forum i det ganske land på jakt etter tilbakemeldinger, så jeg poster den her også jeg.

 

Sitat fra originalposten:

 

Så var også vårt bidrag til årets Amandus konkurranse klart. Jeg (Håvard Hanasand) har jobbet som cinematographer/editor/vfx under dette prosjektet under navnet "Ego Trip" sammen med Abraham Paaske (Koim her på forumet), Daniel Svela, Marius Myrestrand & Thomas Gundersen (sjekk rulletekst for rollefordeling).

 

Dette er første gangen vi deltar i Amandus konkurransen og har begitt oss ut på en del ukjent grunn under prosjektet. Vi har gjort det litt vanskelig for oss selv med å legge alle shotsene ute og ha mye replikk, noe som veldig lett kan føre til mistet troverdighet blant publikum. Jeg er ingen ekspert på lys-setting, særlig ikke utendørs, men vi har brukt strømaggregat for en del av shotsene i filmen for å unngå det vanlige dogme looket. Klippene har gjennomgått en del post hvor jeg har fargekodet dem for å tilpasse de forskjellige stemningene og settingene i filmen. Anyways, dette blir mye unødvendig prat, her er en link til filmen (50megs, 5min)

 

Ego Trip  (VCD-MPG, 50mb, 04.49)

 

Så var det bare å rekke innleveringsfristen da.. A-post fra Stavanger til Oslo i morgen

 

Tell me what you think!

 

[EDIT: Lyden har mistet kvalitet under komprimering og oppleves derfor ikke ved sine fulle fem]

 

Last ned her

 

--------

 

Kom gjerne med spørsmål, jeg besvarer.

 

Edit: glemte å nevne at filmen egentlig er widescreen, derfor blir den strukket når dere ser den. Se den derfor i Quicktime.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Kamera er Canon XM1, filmet i 25p. Lyden ble ødelagt under komprimering, men det er selvfølgelig borte på dvd'en. Effekten vet jeg ikke. Er nok bare klipper som har tatt av i After Effects, som han har tendens til å gjøre.

Lenke til kommentar

Ja dette var vanvittig bra!

 

Som fotograf har du gjort en enestående jobb! veldig bra!

 

manuset er vel litt vel klisjéfylt, men skal vi tro det norske folk er det vel det dem vil ha. Det føles litt vel pretensiøst når karakterene er så unge. "jeg hadde BMW og flotteste huset i gata". Men med eldre skuespillere hadde det blitt veldig troverdig og en sikker vinner på en hvilken som helst festival. Men det er vel litt typisk i amatørfilm at det blir lagt mer vekt på å få det til å se proft ut enn å bry seg med manus og sånn.

 

Misforstå meg rett: Det er en flott film, men historien er produsert. Hadde historien kommet fra hjertet hadde den blitt enda mye bedre. Sånn som det er nå ga filmen meg ingenting, men den var flott å se på.

 

Tør jeg spørre hva Håvard Hanasand har drevet med tidligere? Og hvor lenge han har holdt på? Det er tydelig at han har skikkelig peiling på både foto og programvare. Få folkene til akam.no-forumet da! :)

 

Dersom Håvard er under 19 år (noe jeg tror er en regel på Amandus) så er han i sannhet utrolig glup! Det krever MYE å få noe slik til på nullbudsjett. Eneste tipset jeg kan gi er litt mindre After Effects eller hva det er i skogen der mot slutten.. Ble litt for mye "stars'n stripes".

 

Ellers må dere stå på! Jeg digger å se ting som faktisk er BRA... De fleste gir opp når de finner ut at man faktisk må løfte ræva minst to ganger under filmmaking-prosessen.

 

Lykke til videre!!!

 

PS: Jeg aner ingenting om nivået på Amandus, men jeg vil tro at om dere kommer hjem uten en pris for noe som helst, så er systemet korrupt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg får vel si takk på deres vegne.

 

Igjen er jeg enig med deg Ursa, men det hindrer ikke meg i å synes at dette er en bra film. Historien er så som så, men som jeg nevnte i et annet forum:

 

Ellers synes jeg filmen var bra, imotsetning til de fleste andre her er jeg ikke helt fan av hverken manus eller skuespill, men de magiske fingrene til Hanasand rettet opp det meste.

 

Tatt i betraktning at du er film/video/foto-narkoman, likte du nok utseende på filmen.

 

Hanasand er 17 år, som meg, og veldig talentfull (nerd? :ermm:) i programvare. Jeg kan nevne Premiere, 3DsMax, After Effects (obviously), Maya (om jeg ikke tar feil), Magic Bullet osv. Listen er lang.

 

Nå tar jeg meg friheten til å skrøyte litt (på deres vegne såklart :p): Typen som banker opp gutten; han torpedo-lignende knivstikkeren, er ikke helt ukjent. Husker dere svensken som nesten slår til Di Caprio i Titanic? Det er samme fyr. Han er forresten dubbet (som resten av filmen).

 

Hanasand kommer nok til å smile bredt av kommentaren din angående skogen ;)

 

Edit: Dette ble litt mye til en person; resten av gjengen (daniel, marius og ikke minst abraham) gjorde også en glimrende jobb. Filmen endte vel opp som kjærlighetsbarnet til Håvard og Daniel til slutt... nesten.

 

Edit2: Noe ekstra til deg, Ursa, siden du plutselig ble så fan av denne gutten Hanasand. Her.

 

Edit3:

PS: Jeg aner ingenting om nivået på Amandus, men jeg vil tro at om dere kommer hjem uten en pris for noe som helst, så er systemet korrupt

 

Nivået er lavere en skostørrelsen til ei asiatisk jente fra 1800-tallet.

 

Edit4: Får vel uppe min film også, tenker jeg.

 

Shait, så mange edits. Ikke noe bumping her i gården.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Jeg kom akkurat til å tenke på noe veldig relevant: Det er som i popbransjen, at om du får veldig god respons og mange fans i begynnelsen, kan det være fare for at du ramler fort igjen også. Så husk at selv om denne filmen var ufattelig flott, så er det ting som kan fikses på. (Som nevnt tidligere). Film kan aldri bli FOR bra!

 

usj det er nesten deprimerende at 17-åringer er bedre på foto enn deg selv (22år) ... Men det er da det er viktig å huske på at det er plass til flere enn én dyktig fotograf her i verden :)

 

PS: Vær ivrig med å DELE kunnskapen med andre også, så andre får sjansen til å se hvordan de som er flink gjør det. Det er sikkert mange som lurer på åssen dere fikk den film-looken. (du hadde bare én lampe, stemmer ikke det?).

 

Ja beklager at jeg ikke skryter av de andre på laget også... Men det var stort sett foto og litt spesialeffekter som gjorde inntrykket veldig bra også da.

 

Skal oppdatere hjemmesiden min med de nyeste filmene vi har laget snart, så kan dere kommentere på dem også. Det er gøy å høre hva andre med peiling synes om det en lager. Som oftest blir det "dritfett" eller "kjedelig" som er det man klarer å presse ut av vanlige folk :)

Lenke til kommentar

Altså, jeg vil gjerne ha en versjon med bedre kvalitet. Den utterlysmall versjonen som var ute nå ga ikke noe særlig inntrykk :/

 

Det så bra ut. Jeg lurer på hvordan dere får tid til slik, samt finne folk som faktisk vil gjøre noe. Selv så driver jeg med stort og smått innenfor film/video - men jeg er alltid alene, har ingen like entusiastiske og pågangsvillige som meg rundt meg..

 

- Har du ingen plass å legge en bedre versjon av filmen kan dere laste den opp til FTP serveren min - men det er sterkt begrenset hvor mye jeg kan dele den - selv om en hostet nedlastning i ny og ne er bare hyggelig.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...