Gå til innhold

Gainward med ekstern TV-tuner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen feil i artikkelen. Først, poengteres det ikke at dekoker til MPeg1, 2 og 4 er kun software. Og det andre er at det påstås at opptak er knitrefritt pga 'dekoder', noe som ikke har med opptak å gjøre. Det er enkoderens sin jobb, men denne er også software, desverre. Dersom det var en 'hardware enkoder' derimot kunne man sagt det var knitrefritt.

 

Ja, det står at det er produsenten som mener det blir knitrefritt, men en site som hardware.no vet jo at det er tøys. ;)

Endret av joebush
Lenke til kommentar
Gjenstår å se hvordan drivere er. Det er jo de som bestemmer hvor bra sånne tunere er i bruk...

Det er noe sant, men drivere kan jo ikke gjøre den bedre enn den fysisk er istand til.

Men de kan gjøre den MYE verre enn den bør være.... Var det jeg mente... Dårlige drivere er det som oftest er problemet med tv-kort... derfor jeg er mistenksom fær jeg får høre noen erfaringer...

Endret av vehitman
Lenke til kommentar
MÅ ha en sånn :dribble:

Det var det jeg tenkte første gangen jeg så den tilsvarende fra Terratec. Men etter å ha lest testen her på HW, ble min interesse noe mer lunken.

 

Så jeg venter på faktiske erfaringer før jeg begynner å :dribble: ...

Jeg mistenker at dette blir helt likt Terratec sitt. Hadde heller satset på Hauppauge sitt produkt, og det har til og med hardware-enkoding! Men det er noe større, og må ha egen strøm.

Lenke til kommentar
Hei

Jeg lurer også på om man kan koble parabolen rett til TV-kortet?

Finner den kanalene, eller bruker den bare samme kanal som den vanlige tuneren gir til TV'n?

Da må du nesten ha et spesielt dyrere tv-kort som f.eks denne

Denne er fra pinnacle og jeg vet at happauge har et tilsvarende produkt, men ingen av dem er til USB om sånne i det hele tatt finnes...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...