Gå til innhold

TEST: MuVo2: En ulik etterfølger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et viktig poeng til med spilleren, som ikke er nevnt i artikkelen: Hvis en har en PDA/PocketPC som støtter CompactFlash II, så kan en kjøpe Muvo^2 bare for å skru den fra hverandre og ta ut minnet, som faktisk er en standard 4GB CFII brikke. Dette blir mye billigere enn å kjøpe en tilsvarende brikke som ikke er pakket inn i en MP3-spiller. Gøy med 4GB i lomme-pc'en, eller hva?

 

Edit: http://discussion.brighthand.com/showthrea...threadid=100782

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar
hmmm... til tross for pris. det som er interessant her er jo at det var mulig å riste hardt på den uten at det hoppet i sangene. Lurer bare på hvor mye som skal til før man faktisk ødelegger den.

Det er et fenomen som vi naturlig nok ikke har valgt å teste ut. Det er nok en grunn til at de har valgt å lage en versjon som heter "X-trainer" tenker jeg.

Lenke til kommentar
Et viktig poeng til med spilleren, som ikke er nevnt i artikkelen: Hvis en har en PDA/PocketPC som støtter CompactFlash II, så kan en kjøpe Muvo^2 bare for å skru den fra hverandre og ta ut minnet, som faktisk er en standard 4GB CFII brikke. Dette blir mye billigere enn å kjøpe en tilsvarende brikke som ikke er pakket inn i en MP3-spiller. Gøy med 4GB i lomme-pc'en, eller hva?

 

Edit: http://discussion.brighthand.com/showthrea...threadid=100782

Hmm, svært interessant!

Lenke til kommentar

Jeg vil stille meg MEGET kritisk til denne testen.

Ettersom at jeg sikkert har mer erfaring med Creative produkter enn "DesertGlow" vil jeg kunne komme med en "usakelig" påstand om at denne testen inneholder en del "feil"/fordomsfulle replikker. De er korrekte i lersernes øyne dersom leseren ikke har tilstrekelig erfaring om Creative og deres produkter eller de ikke har testet produktet over lenger tid.

 

Blandt annet vil jeg si at du får MuVo2 i følgende modeller:

4Gb = Hdd basert

1,5Gb = Hdd basert

1Gb = FLASH BASERT!!

512Mb = Flash basert.

 

De to med flash har FULL garranti dersom Mp3 spilleren blir utsatt for skade under aktivitet (ikke "ødeleggende" slag mot stein-Mp3 spiller i fart selvfølgelig). De to Hdd baserte er ikke selvom de faktisk tåler en "trøkk".

Det at den største av de to tastene er litt "vinglete" skal jeg ikke si meg uenig i.

Men dersom tester vil kunne påstå at den er såpass ustø at det lett blir en tastefeil må jeg lure på fingerstørrelsen til testeren eller hvor lang tid han har brukt på å teste den.

( før dere fortsetter vil jeg si at jeg ikke er 100% fornøyd med produktet selv men såpass "kraftig negativ" resultat som i denne testen er VEL OVERDREVET!)

 

HW.no burde testet BÅDE 512Mb FLASH og 4Gb Hdd modellen ettersom at:

 

1: bundlen er anderledes og jeg har på "følesen" at de medfølgende øreproppene er bedre på Flash versjonene.

2:Vekten er mindre på FLASH versjonen

3:Det er lenger levetid på Flash versjonen (batterikapasitet)

+ ett par mindre "ubetydelige" ting.

 

Å si at MuVo2 ikke har noe med MuVo å gjøre men at Rhomba har mer til felles?

Naah, har HW.no sjekket opp i MuVo nx og MuVo TX? MuVo2 er basert videre på MuVo Nx og ikke den opprinnelige MuVo. MuVo Nx er en viderebasert versjon av MuVo.

Rhomba passer ikke inn i denne tabellen fordi: Den har ikke utskiftbart batteri, noe alle MuVoX - XX har!

 

Dessuten vil jeg kommentere en replikk fra: "Roadrunner7"

 

(beklager usakeligheten):

...HVOR I )(/)/(%)%&% har du fått info om at du kan:

1. åpne MuVo2 og bruke dens HDD som flash minne? :scared:

2. Tro at en 4 Gb flash brikke + Mp3 spiller er BILLIGERE enn en "enkel" 4Gb flash brikke ??

http://www.memorysuppliers.com/hi4gbmi4cofl.html

Isåfall må dette nesten bety at de har satt inn en "sperre" for annet bruk enn i MuVo2 (kan ikke uttale meg om dette for 100% sikker, men intill konkrete bevis kommer vil jeg ta dette for "sludder")

 

suzze:

Kjøp en Creative Zen spiller i stedet;

er litt større, men har UTALLIGE flere funksjoner og du får VANVITTIGT mye mer for pengene!

 

 

Alexsolaat

Endret av alexsolaat
Lenke til kommentar

Alexsolaat: Ærlig talt så forstår jeg ikke helt hva du skal fram til her. Svært usakelig blandet med åpenbar mangel i kunnskapen. For det første: Denne spilleren leveres ikke med 4 GB flash-brikke, men en 4 GB CF-brikke med HDD-teknologi - det er en vesentlig forskjell. Når det gjelder den sperren du snakker om så unngår man den ved en formatering, slik som du ser i guiden som det linkes til. Inntil du kan motbevise dette så tror jeg du skal være forsiktig med hva du sier så lenge du ikke er sikker.

 

At man får denne spilleren med flash-minne er vi jo klar over, og vi nevner det i artikkelen med link til en brukertest av den spilleren på forumet.

 

At bundelen er forskjellig på X-trainer og denne 4 GB-versjonen stemmer sikkert, men hva så? Vi har ikke testet X-trainer, og gir heller ikke uttrykk for dette.

 

At du reagerer kraftig på at vi nevner en svakhet med knappene på spilleren som du selv ikke er uenig med synes jeg er merkelig. At dette er "kraftig negativt" klarer jeg ikke å forstå.

 

At vekten er mindre på flash-versjonen nevner vi indirekte i testen ved å si at den er tyngere enn flash-baserte MP3-spillere. At batterikapasiteten er bedre på flash-versjonen sier vi også når vi forklarer den lave kapasiteten med at en harddisk bruker mer strøm enn flash-minne.

 

At du er uenig i sammenligningen med MuVo og Rhomba får også være opp til deg. Du legger vekt på om batteriet er uttagbart, mens vi fokuserer mer på funksjoner og lagringstype som er helt annerledes på MuVo2 i forhold til MuVo (1).

 

Foreslår at du neste gang du ønsker å legge igjen en tilbakemelding faktisk undersøker om anklagene dine stemmer, og at du framlegger saken din på en litt mer saklig måte slik at det kanskje finnes noen som tar deg seriøst.

Lenke til kommentar

Hadde denne spilleren vært billigere og hadde ikke iPod mini vært annonsert, så hadde jeg kjøpt den. Fatter ikke at den er så dyr dog. 200 dollar er jo 1363 norske kroner med dagens kurs. Og på www.creative.com, hvis du går på Shop og Americas på region, så får du kjøpt Muvo 2, 4GB versjon til 200 dollar. Ufattelig at den skal koste hele 1405 kroner mer i norge enn USA (billigste pris for 4GB versjonen jeg fant på prisguide, var kroner 2768).

 

På den europeiske shop'en til Creative koster den plutselig 279 pund. Noe som tilsvarer 3599 norske kroner. Lurer på hva Creative driver på med jeg. Hadde akseptert at den hadde kostet rundt 2000 kroner. For når noe koster x antall dollar, så man som regel gange med 10 for å få prisen i kroner (selv om dette er veldig galt etter min mening). Men denne forskjellen er jo helt syk.

 

Nei, tror det blir iPod mini på meg. Den skal ha en veiledende pris på 2500,- i følge Apple Store norge. Noe som er akseptabelt, da den skal koste 250 dollar i USA. I tillegg bruker jeg iTunes, så det er jo nesten teit av meg og ikke kjøpe den :)

Lenke til kommentar
suzze:

Kjøp en Creative Zen spiller i stedet;

er litt større, men har UTALLIGE flere funksjoner og du får VANVITTIGT mye mer for pengene!

 

 

 

Ehh, i forhold til iPod er Creative Zen en drittspiller, CZ er stygg, tung, og iPod er etter min mening ett mye bedre kjøp ettereom at når du først skal kjøpe deg en mp3 spiller, så gå for det beste av det best, nemlig iPod . Og er du ikke ute etter mer den fire Gb kan iPod Mini være et knallkjøp.

 

Eplekurven.no er nok de billigste på iPod i norge, og de leverer på døra i oslo området.

Lenke til kommentar
Ehh, i forhold til iPod er Creative Zen en drittspiller, CZ er stygg, tung, og iPod er etter min mening ett mye bedre kjøp ettereom at når du først skal kjøpe deg en mp3 spiller, så gå for det beste av det best, nemlig iPod . Og er du ikke ute etter mer den fire Gb kan iPod Mini være et knallkjøp.

 

Eplekurven.no er nok de billigste på iPod i norge, og de leverer på døra i oslo området.

Mini Ipod er sikkert grei den. Men jeg synes Ipod er noe overprisetet greier som ikke holder mål. Ikke til den prisen ,men denne diskusjonen tar vi iallefall ikke her.

Batteritiden på Ipod er jo omtrent et vits. Jeg har 20timer på min Mp3 spiller og det holder til nød og neppe.

Lenke til kommentar
suzze:

Kjøp en Creative Zen spiller i stedet;

er litt større, men har UTALLIGE flere funksjoner og du får VANVITTIGT mye mer for pengene!

 

 

 

Ehh, i forhold til iPod er Creative Zen en drittspiller, CZ er stygg, tung, og iPod er etter min mening ett mye bedre kjøp ettereom at når du først skal kjøpe deg en mp3 spiller, så gå for det beste av det best, nemlig iPod . Og er du ikke ute etter mer den fire Gb kan iPod Mini være et knallkjøp.

 

Eplekurven.no er nok de billigste på iPod i norge, og de leverer på døra i oslo området.

hva f*** er det du snakker om?

creative zen spillere er kjempe bra de! særlig de nyeste som NX og Xtra...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...