Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjemmeside!


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så lurer jeg på hvordan man "grabber" en hjemmeside??? :wow:

 

Altså saken er den at siden ligger på nettet nå, men skal flyttes til et annet web hotell. De som har siden min nå vil ikke gi den til meg, men sa at jeg kunne "grabbe" den! :scared:

 

Noen som har snøring på åssen man gjør dette? :w00t:

 

Håper noen kan svar meg!

 

Mvh Senshi :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes jo også programmer for offline browsing som lagrer det lokalt på pc'n din. Alt er avhengig av hvordan du har kodet siden, om den er kodet for å gjøre ting vansklig for folk som vil stjele siden/layouten ogl. kan du få problemer med mindre du har den lokalt. Selv om jeg tviler dette er aktuelt i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar

Hvis det kun er html, css og bildefiler er det jo bare til å lagre alt sammen. Hvis det brukes noe serverside script (asp, php, perl, etc) går det ikke an å grabbe annet enn ferdig genererte sider. Kildefiler til slike kan du selvsagt ikke få tilgang til uten å ha direkte tilgang til serveren med ftp eller liknende - noe annet ville jo være en gedigen sikkerhetsfeil.

Lenke til kommentar

Hehe... Kan desverre verken si url til siden, eller hvilket firma det er. Men kan si det slik at samarbeidet mellom oss er brutt.

 

Og jeg har heller ingen backup av siden, da det er DE som har laget den....

 

Det ser altså mørkt ut dette her? Den er programmert i masse forskjellige koder, og har mange undersider.

 

Så det finnes INGEN program som kan GRABBE hele siden?

 

Takker for svar!

 

Mvh Senshi

Lenke til kommentar
Så det finnes INGEN program som kan GRABBE hele siden?

Ikke som kan få tak i eventuell programmerings-/scriptingkode som ligger bak og genererer HTML'en, men som jeg allerede har fortalt så kan HTTrack være verdt et forsøk. Du bare setter programmet i gang på forsiden eller en annen side, så arbeider det seg ned gjennom linkene og laster ned alle sider med tilhørende bilder. Jeg har brukt dette programmet med hell før.

Lenke til kommentar

Hvis du bruker serverside-språk bakom, er det totalt umulig å få tak i kilden, siden den sendes via HTTP-protokollen. Hvis det bare er en vanlig HTML/JS-side, skal det gå fint med "Save as..." eller "vis kilde".

 

 

At noen kan kreve 20 000 kr. for FTP-tilgang er helt horribelt. Det vil koste deg mindre å få noen til å mekke en ny (kansje også bedre?) side til deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...