Gå til innhold

Pc trøbbel..! (Ingen signaler til skjermen)


Anbefalte innlegg

Hei..!

 

Det hele startet når jeg fikk nytt kabinett, jeg byttet delene over til det andre kabinette. Når jeg da skulle starte pc1 kom det ingen signaler til skjermen. Ok, jeg sprang over til naboen å lånte et skjermkort som jeg visste fungerte. ingen respons med det korte heller. Jeg prøvde med ny ram brikke, men det funka heller ikke. Siden jeg ikke hadde rørt cpuen så tenkte jeg det var hk. Jeg fikk lånt et hk, men det funket ikke da heller. Alså jeg tenkte det MÅTTE være cpuen som var svidd elns. Jeg fikk lånt en cpu for å teste, men heller ikke denne gangen skjedde det noe. Hva kan være probleme`? Er rimelig sikker på at allt er koblet rett.

 

Noen ideer?

 

##Topic endret av moderator - vennligst la oss slippe å gjøre dette igjen ;) - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt det problemet noen ganger jeg å... visst pc'en går men skjermen er helt svart?

Heldigvis har eg en pc repratør som nabo, så det var han som fiksa det. Han taut om noe bios oplegg.. du kan prøve å restarte bios med jumperene på HK'et.

Vet ikke helt hva han gjore for å fikse det, men visst det ikke funker med jumperene kan eg spørr han hva han gjore.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Har prøvd med anne skjerm og med annet skjerm kort, det funker ikke.

Men Globe sin forklaring stemmer helt, pc1 går men skjermen er helt svart.

Men å restarte bios med jumperene på HK'et vet jeg ikke hvordan man gjør.

Det hadde vært kjekkt å prøve i dette tilfellet.

 

Har i tilegg fådd noen tips fra andre som har skiftet kabinett. At det samme skjer, han løste problemet med å skifte tilbake til det gammle kabinette. Men kan det ha noe med saken å gjøre at jeg ikke har koblet in alle power led osv?

 

Takk for alle svarene :)

Lenke til kommentar
Har prøvd med anne skjerm og med annet skjerm kort, det funker ikke.

Men Globe sin forklaring stemmer helt, pc1 går men skjermen er helt svart.

Men å restarte bios med jumperene på HK'et vet jeg ikke hvordan man gjør.

Det hadde vært kjekkt å prøve i dette tilfellet.

 

Har i tilegg fådd noen tips fra andre som har skiftet kabinett. At det samme skjer, han løste problemet med å skifte tilbake til det gammle kabinette. Men kan det ha noe med saken å gjøre at jeg ikke har koblet in alle power led osv?

 

Takk for alle svarene  :)

Du kan resette BIOS ved å ta ut det store flate batteriet som sitter et eller annet sted på HKet ditt!

Ta det ut, vent i 5-10 menutter (så kondensatorne får ladet seg ut) og sett det inn igjen!

 

Edit: Skrivekjell

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...