Gå til innhold

Sony DCR-XV2100 til 31495,-


Anbefalte innlegg

Faren til dama skal kjøpe nytt DV-kamera.

 

For et år siden kjøpte han det største fra Panasonic (skal alltid ha en toppmodell).

Nå skal han altså ha nytt, og har sett seg ut Sony DCR-VX2100.

 

Er dette er godt kjøp i forhold til prisen, eller er får man mer for pengene om man velger et annet merke?

 

Fint om noen visste og svarte innen et par dager, da han er i Utlandet (verdens største land det faktisk) og tenkte å kjøpe der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har forstått det slik at DSR PDX10 er noenlunde tilsvarende DCR-TRV950. De har iallfall lik bildekvalitet.

Er ikke dette hakket under DCR-XV2100 (som skal være det beste) i kvalitet og finesser..?

 

Det jeg egentlig mente med spørsmålet mitt var om det er et annet MERKE som gir mer for pengene enn DCR-XV2100, til samme pris.

 

Har også hørt rykter om at Sony skal slippe sin egen konkurrent til DCR-XV2100 nå i april/mai, noen som har hørt om det? Finner ikke noe info hos Sony.

Vet ikke helt om jeg skal stole på det siden DCR-XV2100 kom nå i desember.

Lenke til kommentar

Jeg tviler vel litt på om Sony kommer til å komme med en konkurrent til VX2100 med det første. Men om det så var tilfellet, så ville du nok uansett ikke funnet informasjon om det hos Sony.

 

Når det gjelder DSR-PDX10, så er må du gå til Sonys webside for profesjonelle kamera for å finne det (mens VX2100 ligger på den vanlige websiden). Dette er vel sansynligvis pga. XLR-inngangene, for bildebrikkene er på 1/4,7 tommer, mens vx2100 har 1/3 tommer. Men lydinngangen på VX2100 er god nok for de fleste. Ellers har du jo PD170 som har både 1/3 tommers 3ccd og XLR-innganger, men det er jo en del dyrere enn vx2100 igjen.

 

Tror VX2100 er det beste kjøpet i den prisklassen. De fleste bildene du finner på www.mengaloth.com er tatt med VX2000, og 2100 skal jo være enda bedre, så kvaliteten er det ikke noe å si på. Spesielt kjekt at kameraet er fantastisk (det beste i sin klasse?) i dårlig lys.

 

Sjekk forøvrig forumet hos www.dv.com, der er det mange som kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...