Gå til innhold

AMD XP-M, ny leverandør


da Gauss

Anbefalte innlegg

Det har vært en del snakk om mobile amd xp cpu'er på forumet i det siste, særlig 2400+ og 2500+, begge med barton-kjerne.

 

Kort fortalt er disse de beste fra waferen, går på mye lavere spenning (ned i 1,35v) og har rykte for å klokke som gale. De passer i vanlige socket-a hovedkort, ikke bare i bærbare.

 

Ulempen er at eneste leverandør er itbutikken, som ikke alle foretrekker å handle hos (for å si det pent).

 

Derfor har jeg prøvd å spore opp en annen nettbutikk som kan skaffe disse cpu'ene, men uten hell så langt. Mamoz har 2000+ og 2200+, men det er jo litt smått. Sendte derfor en mail til Hardwarebutikken og ba dem se på saken. Satser på at de følger opp og finner en løsning, det har de jo vist at de kan tidligere.

 

Skal selvfølgelig poste det her hvis jeg får svar fra hwb. Og dere må gjerne poste det her (eller sende en mail rett til hwb), hvis dere har noe interesse av at hwb tar denne saken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å oppretthode en seriøs og diplomatisk tone; mange har ytret at de får dårlig service, særlig i forbindelse med returer.

 

Det kan også settes spørsmålstegn ved at de sender ut skrivere og annet med danske strømledninger?

ok, da skal jeg ikke grave mer, var bare litt nyskjerig når du sa at det ikke var bra og handle der. Back to topic :)

Lenke til kommentar

Jeg ser at "alle" rapporterer om ulåste prosessorer, men jeg kan ikke personlig garantere det. De må visst være ulåste på grunn av AMD speedstep-teknologi som brukes i bærbare.

 

Alle ulåste cpuer kan multiplier endres i full range, vel? Avhenger kun av HK. For 2400+ er standard multiplier 13 (*133.333 = 1800MHz), men ser at flere har satt den ned, eksempelvis til 12.5(*219x12.5 - 2738mhz - på luft!)

 

Klokker som gale, gjør de. Må si det er veldig fristende, selv om jeg har en ulåst 2500+ barton (som klokker veldig dårlig!).

Lenke til kommentar

Veit om flere som har bestilt seg slike Cpuer :D

 

her er jo et fint resultat.

 

2950 MHz at 1.95-2.03 volts (2.2 in the BIOS, board undervolts/fluctuates Vcore).

2950 MHz Runs Prime95 Priority Ten for one hour, then crashes.

 

Ligger LANGE lister på http://www.ocforums.com da det har vært kjent en liten stund derover :D

 

ellers så er det X som har bestilt på diskuter.no

 

Det som kan være skummelt/Trist er jo at

 

"AMD is discontinuing low voltage Mobile CPUs"

better get 'em while you can

 

Ohh glemte en ting det er IKKE 333FSB på de det er 266

Endret av win_xp
Lenke til kommentar
Ja, vet jo at det er mange som bestiller/har bestilt. Derfor tenkte jeg det var i alles interesse å få en nettbutikk til på banen.

tror du "mobile" AMD Xp prossesorer kommer til komplett, psdata og disse butikker, etterhvert? kunne veldig gjærne kjøpt en sånn når jeg så noen skrev at de nesten hadde nådd 3000mhz altså! men har akkurat kjøpt en thorton xp2400+ som visst også skal klokke bra, (har ikke prøvd ordentlig ennda, men har bootet greit på 2.5ghz! men minnet stopper meg nå). lager ikke de Nye mobile prossesorene mindre varme også nå som de kommer i utgaver ned i 1.35volt spenning da? sikkert derfor de er beregnet på bærbare..... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg har lyst på en 2400+ FJQ4C, som kjører standard på 1800MHz ved 1.35volt, og avgir da nominelt 35W. Til sammenlikning avgir en desktop 2500+ på 1833MHz ved 1,65volt 68.3watt, stor forskjell!

 

Men mener du at du har fått din thorton 2400+ opp i 2,5GHz? Det var mye, synes jeg! Grattis! Min ulåste 2500+ er ikke primestabil over 10,5*200 ved moderat (<1,8volt) spenning. Nå løper den på 205*10 ved 1,65v og koser seg der.

 

Hadde passet bra med en billig cpu til å leke med, de er jo ikke dyrere enn at man kan akseptere at det går opp i røyk?

Lenke til kommentar
Jeg har lyst på en 2400+ FJQ4C, som kjører standard på 1800MHz ved 1.35volt, og avgir da nominelt 35W. Til sammenlikning avgir en desktop 2500+ på 1833MHz ved 1,65volt 68.3watt, stor forskjell!

 

Men mener du at du har fått din thorton 2400+ opp i 2,5GHz? Det var mye, synes jeg! Grattis! Min ulåste 2500+ er ikke primestabil over 10,5*200 ved moderat (<1,8volt) spenning. Nå løper den på 205*10 ved 1,65v og koser seg der.

 

Hadde passet bra med en billig cpu til å leke med, de er jo ikke dyrere enn at man kan akseptere at det går opp i røyk?

Nei, 7-800.-kr er jo egentlig veldig billig når man tenker over at man kan være heldig og få kjøre på hastigheter som tilsvarer mer en xp3200+ hastighet som jo koster oppmot 2000.-kr!. da er det jo ikke krise ihvertfall hvis den går i stykker, men selfølgelig må det være kjedelig og få den opp i røyk, men holder man øye med temperaturen og er litt forsiktig så tror jeg ikke den går i stykker med det første da! ;) . ja er ganske fornøyd med og ha nådd 2.5ghz, men det er jo altid moro og komme høyere da! :D

 

Oi :wow: . det var stor foskjell, hvis de "gamle" barton 2500+ cpu'ene lager 68.3W varme og de nye Mobile Cpu'ene lager 35W varme så hadde det vært moro og hatt en sånn altså, kansje de til og med tåler at Cpu kjøler'n fjernes uten at de går opp i røyk... sånn som de driver med på toms hardware, det hadde vært possitivt ja! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...