Gå til innhold

Dual Channel problemer.


siDDis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må boote med 2 brikker for å få DC. Etterpå kan du plugge inn den tredje.

Hvor sunt er det egentlig å hot swappe ram?

 

Med tanke på trykket som skal til for å sette inn brikken er jo sjansen stor for at hk kan kommet borti kassen.... Og selv om ikke det skulle skje er det jo også mulig å svi brikken ved å sette den litt feil...

 

 

Til tråd starter, dual channel funker kun med 2 brikker. Selg/bytt de du har nå og kjøp deg 2 større brikker hvis du trenger dual channel...

Lenke til kommentar
Må boote med 2 brikker for å få DC. Etterpå kan du plugge inn den tredje.

Hvor sunt er det egentlig å hot swappe ram?

 

Med tanke på trykket som skal til for å sette inn brikken er jo sjansen stor for at hk kan kommet borti kassen.... Og selv om ikke det skulle skje er det jo også mulig å svi brikken ved å sette den litt feil...

 

 

Til tråd starter, dual channel funker kun med 2 brikker. Selg/bytt de du har nå og kjøp deg 2 større brikker hvis du trenger dual channel...

Nå roter du deg litt bort her.

Han må jo selvfølgelig skru av maskinen og SÅ sette 3-dje ram-brikka i maskinen og så boote for og få dual med 3 brikker(har gjort det samme sjøl) så :p

og en ting til: Hvor hardt moser du egentlig rammen din inn i din maskin? det skal nok en god del kraft til for og få hk til og komme borti kab.(Med mindre du ikke bruker standoffs)

Endret av Lautsprecher
Lenke til kommentar

Dual DDR med tre brikker er bare tull. Du kan ikke kjøre Dual med en brikke. Derfor kan du heller ikke med 2 + 1 brikke. Så med tre brikker kjører du enkelkanal DDR. Skal du ha dual-hastighet får du holde den ene ute av maskina.

 

Hvordan mener dere egnetlig man skal kjøre dual med en brikke (eller 2 + 1)? Skal den ene brikke (eller tredje) kjøre dual fra en og samme slott da, til tross for at alle vet at dual er noe man kjører parvis???

 

Ja jeg lurer på hvordan dere tenker? Eller .. ?

Lenke til kommentar
Nå roter du deg litt bort her.

Han må jo selvfølgelig skru av maskinen og SÅ sette 3-dje ram-brikka i maskinen og så boote for og få dual med 3 brikker(har gjort det samme sjøl) så :p

og en ting til: Hvor hardt moser du egentlig rammen din inn i din maskin? det skal nok en god del kraft til for og få hk til og komme borti kab.(Med mindre du ikke bruker standoffs)

Det var ikke akkurat sånn jeg leste posten jeg svarte på...

 

Slik du beskriver det blir det straks litt mer forståelig/meningsfyllt...

Har ikke et hk som støtter dual channel selv, så jeg visste ikke at det var mulig å kjøre en dual +1 konfig... Spennende...

 

 

Ang. trykket brukt når man setter inn ram brikker... Vel, bruker ikke så mye makt, men det er avhengig av hvor høye standoffs du bruker... Har vært borti kasser hvor hk kom borti kassen med veldig lite trykk..

Lenke til kommentar
Må boote med 2 brikker for å få DC. Etterpå kan du plugge inn den tredje.

Hvor sunt er det egentlig å hot swappe ram?

 

Med tanke på trykket som skal til for å sette inn brikken er jo sjansen stor for at hk kan kommet borti kassen.... Og selv om ikke det skulle skje er det jo også mulig å svi brikken ved å sette den litt feil...

 

 

Til tråd starter, dual channel funker kun med 2 brikker. Selg/bytt de du har nå og kjøp deg 2 større brikker hvis du trenger dual channel...

Så du trodde VIRKELIG at den tredje brikken skulle settes inn når maskinen var i gang? Er lov og tenke litt selv er alt jeg har og si!

Lenke til kommentar
Så du trodde VIRKELIG at den tredje brikken skulle settes inn når maskinen var i gang? Er lov og tenke litt selv er alt jeg har og si!

Var vel heller snakk om en undervurdering av deg....

 

Har opplevd mange rare forslag til hva man kan gjøre med maskinen i gang, og var usikker på om du var på bærtur, kødda, eller hva... Men fikk jo klarhet i at det var min tolkning av din post som var på bærtur...

Lenke til kommentar

Jeg kjører, og har kjørt i lang tid Dual med 3 (tre) moduler på min

Abit NF7-S v.2. Det er 3 stk 256 Kingmax DDR400. Første BIOS- bildet som "flasher" frem i starten er "Dual DDR found" Og det booter fint med alle tre...

 

Det er idiotisk av dere å delta i et hylekor som sprer uriktige opplysninger.

Dette er et support forum, og ikke jepardy. :thumbup:

 

Er det snakk om en Asus P4c800 ?

Lenke til kommentar

Hvordan blir det stadfestet at to brikker kjører i dual og en i singel da? Kun i forhold til BIOS-sjermbilde?

 

Hva skjer om man måler minneytelsen da? Jeg betviler realitetene i at to brikker kjører i dual og en brikke kjører i singel. Hva er den målte minneytelsen da, med tre brikker, hva er den med to brikker i ren dual og hva er den med kun en brikke?

Lenke til kommentar
ja det er snakk om det kortet, eg ha rikkje prøvd å starta med 2 brikker enda, men synes det er rart om det er det einaste som funker

Har ikke erfaring med det kortet. Men jeg mener at du skal teste en og en brikke for å se on du finner feil på dei. Øke fsb. litt i gangen og kjøre Doc Memory eller lignende til du får fusk.Velg de to beste i starten. Det er også mulig at du må øke Volt et par tideler (2,8V?). Hvis du har "BySpd" i ramsettingene så bruk det.

 

Jeg kjenner ikke til at det skal være noe spesiell Enable for at dette skal funke. Har en nabo med et Asuskort; han fikk en tredje brikke av mine slik at han kom opp i 768 MB, og det er et helt annet merke....funker fint..... Så jeg mener at det ikke er sååå ømfintlig heller.

Lenke til kommentar
Hvordan blir det stadfestet at to brikker kjører i dual og en i singel da? Kun i forhold til BIOS-sjermbilde?

 

Hva skjer om man måler minneytelsen da? Jeg betviler realitetene i at to brikker kjører i dual og en brikke kjører i singel. Hva er den målte minneytelsen da, med tre brikker, hva er den med to brikker i ren dual og hva er den med kun en brikke?

CPU-Z sier Size 768MBytes Channels# Dual

Så jeg har ingen grunn til å betvile at der køres Dual... :thumbup:

Lenke til kommentar

Du kjører under ingen omstendigheter 768MB i Dual Channels, så det er nok et moniteringsproblem her.

 

Jeg mener nok det er vanskelig for HK å kjøre 512MB i Dual og 256MB i Singel, så jeg mener du kjører 768MB i singel.

 

Du får sjekke minneytelsen pr. sekund med en eller annen test. Så får du sammenlikne ytelsen med en brikke (singel) og med to brikker (ikke tre) i Dual.

Lenke til kommentar
Men fra oss som mener noe til dere som vet noe, hvor er dere?

 

Kan HK takle å kjøre på dual channel og singel channel samtidig? (for meg virker det heilt på trynet ...)

Etter å ha søkt etter litt info har jeg ihvertfall funnet ut av visse (følg også linken til Rojak) om ikke alle Nvidia chipsets kan kun kjøre to brikker i DualChannel, da det kun bruker 2 minne kontrollere, en som styrer bank 0 mens den andre styrer bank 1 & 2...

 

Har dessverre ikke funnet ut noe om Intels chipsets :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...