Gå til innhold

Hjemmelaget baybus med LCD, 120mm hull, vindu m.m.


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Nå har jeg plutselig fått litt lysten til å fortsette med dette (etter en lang, lang tid...). Jeg har begynt med sidedøren, og kommer til å file helt til jeg kommer til tusjstrekene. Forresten har det kommet ut ny LCDSmartie Winamp plugin, som er en spektrumanalysator. Den ser utrolig tøff ut, og hakker ikke i det hele tatt.

Jeg kommer nok til å gjøre noe artig med vinduet. Har kjøpt 10 blå leds på 6000 mcd på QXL nå. Baybus'en blir muligens byttet ut med en som dekker 2 slot'er, og som inneholder et 20x4 display istedet. Den skal isåfall lages av aluminium som senere børstes.

 

1m.JPG

 

2m.JPG

 

3m.JPG

 

4.jpg

 

5.jpg

 

Edit: Som dere sikkert ser har jeg fått svart DVD-brenner, så nå er det ikke noe hvitt i fronten.

Endret av jonpet55
Lenke til kommentar
Jeg hadde kanskje valgt et LCD display med lys, litt mer praktisk.

Er jo ikke alltid det er bra lys foran eller rundt maskinen.

Ellers var det fint.

 

Enig der, ville kostet meg på et med lys.. når det gjelder tempen syntes jeg den var veldig høy, jeg ligger på 32c med en overklokket 2400+ (194x11) 1,75vcore

 

Såvidt jeg kan se er det da lys i displayet? :roll:

Lenke til kommentar
Takk takk.

 

Fjernkontrollen fikk jeg fra Vendur, og var av merket Creative.

Den er blitt byttet ut med en remote wonder.

 

Vendur??? hvem/hva er det....

Remote wonder??? hvem/hva er det....

 

Btv... døds bra prosjekt.... utroli flink til å skjere hull..... "sende kabinettet sitt til jonpet55".... :thumbup:

Lenke til kommentar

Veldig pent dette ;) Ser at du vet hva du driver med.

 

Har du flere fremtidsplaner enn å lage en alubay?

 

Når du begynner med den hadde det vært kjempefint om du hadde laget en liten "guide" for oss som vurderer en liten lcd-skjerm, men ikke helt tørr å ta spranget :yes:

Lenke til kommentar

Kjempegøy med god respons. Det må jeg si. :D

 

clvn: Jeg hadde opprinnelig tenkt til å lage en HTPC av MDF-plater og aluminium, der fronten består av en oval plate av børstet alu som freses ned i sortlakkert MDF. Jeg lagde tegninger og allting, men skolen tok litt overhånd. Jeg vurderer sterkt å ta dette opp igjen til vinterferie\sommerferie... Jeg får se.

Jeg kan gjerne beskrive grundig hva jeg gjør når jeg kommer til LCD-displayet i Alubay-loggen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...