Gå til innhold

Cpu kjøler til xp2400


Epsilon-

Anbefalte innlegg

Cpu'en ligger på 60 grader idle (ikke overklokket) i ca. 20 grader romtemperatur :thumbdown:

Har noe glacialtech jalla fra ps, og 3 kabinettvifter en foran og en bak som blåser inn og en nederst i pci slot som blåser ut + psu vifta.

Skulle hatt en cpu kjøler som duger!!!, med viftestyring...

Har lest litt rundt om på diverse forumer, men blir mer forvirret en bestemt.

Noen forslag? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leser meg til at du har INNtak både forran og bak..er det riktig?

Anbefales ikke.. :no: Dette skaper bare turbulent luft i kabinettet, som er av en lunken middelverdi.

Sett to i front som suger inn, og en vifte +psu bak som blåser ut luft. Dette gjør at du får en kald luftstrøm inn gjennom hele kabinettet og over alle komponenentene, slik som på tegninga i linken lenger opp. Etter å ha passert over hovedkortet suges den oppvarmede lufta ut bak kabinettet, og du unngår dermed at varm, "brukt" luft suges inn igjen med en gang. :thumbs:

 

Du Skriver at du har ca 20c romtemp... Jeg vil tro dette er ute i rommet, ikke inni kabinettet? Du kan godt ha -20c i rommet, men så lenge den kalde lufta ikke blir sirkulert godt nok INNI kabinettet, hjelper det deg ingenting. :no:

 

Få skikk på luftstrømmen, Tt Volcano 11 eller 12..egentlig en smakssak..

Thermalright SP-94 eller SP-97....kommer an på prosessoren...Sett på ei Delta vifte og kjøp viftestyring!
funker også..

 

Viftestyring bør du ha uansett, og hvis du i tillegg vil legge noen kroner i en stille maskin, bør du tenke på 90mm (minimum) eller 120mm vifter.. Da bør du oppnå betraktelig bedre temp..!! :thumbs::yes::yes:

 

Jeg har en 120mm forran og en bak...ikke noe mer..jeg har 4-5c over romtemp inni tårnet mitt, med viftene på 7v.. Dermed klarer BOXED-kjøleren min 55c load.. (jada, jeg skal oppgradere kjøleren snart (waterchill))

 

Håper dette hjalp litt..!?! :thumbup:

Lenke til kommentar

Nå har jeg satt det sånn, en blåser luft inn framme (har ikke plass til mer en en) og 3 blåser ut bak tempen sank på cpu litt ja 51C på cpu og 52på hk ifølge aida hmm synes jeg var litt merkelig (nei leser ikke feil) Abit KD7-RAID siste bios...

Ja jeg mente ca 20 grader i rommet, aida leser 52 inne i kabinettet noe som må være feil? :dontgetit:

Volcano 12 burde være et greit valg? skal fyre den opp noe j**** på lan, der hører jeg ikke maskinen uansett, men må være stille hjemme.

I følge tester, er aero7 eller jet7 bedre en volcano siden dødpunktet er eliminert? Jeg driter i utseendet, er ikke casemodder... :D

 

Hmm står mellom Aero7 jet7 og volcano 12 noen linker til tester av disse evt. duell

Endret av Epsilon-
Lenke til kommentar

Strips sammen kablene inni der litt også kanskje .

Det liten plass ofte for luftstrømmen til å komme forbi skjermkortet og oppover i

kabinettet .

Utsug i bak kant langt nede er kankje ikke så lurt ,det bryter luftstrømmen .

Se på tegninga til AMD .

 

 

 

       
 <----    .
               .
                 .
                  .
                    .
                      .
                       . <-----

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Problemet ditt er at du ikke får nok kald luft inn i kabinettet. Det hadde nesten vært bedre hvis du hadde snudd strømmen på alle viftene, slik at du har tre inn og en ut.. Bortsett fra at dette skaper en luftstrømskonflikt mellom den strømmen dette ville skape, og det utsuget du har gjennom PSU..

 

Den tempen du leste av inni kabinettet er nok ikke så langt unna sannHETEN, skulle jeg tro..

 

Åssen kabinett er det du har, forresten, som bare har plass til EN vifte i front? :wow:

 

Løsningen her må nok bli nytt kabinett eller casemod..

 

Da jeg statte inn de to 120mm mine, skjærte jeg ut hull til dem..ganske enkelt et 120mm hull, og boltet vifta fast med fire bolter!! :thumbup:

 

Strips sammen kablene inni der litt også kanskje .
Definitivt!!!!

Har du ikke runde IDEkabler og ellers et ryddig kabinett kabelmessig, er det MASSE som stopper luftstrømmen... :scared:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...