Gå til innhold

En god del GB er borte


oya

Anbefalte innlegg

Har en 120 gb harddisk som er NTFS formatert. Når den nesten var full slettet jeg rundt 12-14 gb. Fikk beskjed om at dette var for stort til å legges i papirkurven, så det ble slettet "helt" fra harddisken.

 

Men nå står det at ledig plass er 2,28 gb av 111 gb.

 

 

Når jeg merker alt (med skulte mapper) og velger egenskaper får jeg opp 85,7 GB. Hvor er de resterende gb blitt av?

 

 

Kjører Win XP Pro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres ut som Norton Protected files for meg =) Er en ting som mange har brent seg på. Prøv og tøm papirkurven og etterpå så høyreklikker du på papirkurven og ta "remove protected files"

 

Høres kanskje dumt ut ,men skulle ikke forundre meg hvis det er dette som lager problemer for deg.

Lenke til kommentar

du kan eventuellt disable denne funksjonen, ved å høyreklikke på bøtta, egenskaper, norton protection --> fjern enable protection (du kan også velge hvilken/hvilke harddisker du vil gjøre dette med, som du sikert ser)

 

edit_

liten ting, du må "tømme" maskinen for disse filene før/etter å eventuellt ha gjort dette, for å få tilbake den plassen du snakker om (om det altså er NAVP som er årsaken)

Endret av genesis
Lenke til kommentar
du kan eventuellt disable denne funksjonen, ved å høyreklikke på bøtta, egenskaper, norton protection --> fjern enable protection (du kan også velge hvilken/hvilke harddisker du vil gjøre dette med, som du sikert ser)

 

edit_

liten ting, du må "tømme" maskinen for disse filene før/etter å eventuellt ha gjort dette, for å få tilbake den plassen du snakker om (om det altså er NAVP som er årsaken)

Synes denne funksjonen er ganske praktisk jeg. Men så har det kanskje noe med at jeg allid har rikelig med plass ledig. Deaktiverer den når jeg er på lan ,men ellers er den aktivert. (på lan går det somregel mellom 400-500gig inn på maskinen og da slettes det også endel ting)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...