Gå til innhold

TEST: SE HBM-30


Anbefalte innlegg

Kvaliteten på de medfølgende øretelefonene er dessverre ganske så dårlig, og de gir et svært flatt lydbilde med en dårlig bass og svak diskant. I tillegg til lav lydkvalitet er ledningen til øreklokkene svært kort, bare 50 cm, noe som ikke en gang rekker fra bukselommen og opp til ørene. Dette fikk testpanelet til å skifte til ett annet sett hodetelefoner, noe som fjerner alle problemene med lydkvalitet og lengde på det medfølgende utstyret.
Jeg mener at det er praktisk med så kort ledning siden mikrofonen sitter i selve spilleren. Spilleren skal man da feste til kraven etc. nærme munnen. Poenget med en BT-handsfree er ikke at du skal ha den i lommen sammen med telefonen. Jeg ser det da som et problem å finne bra øretelefoner med kort leding som man slipper å kveile sammen i skjortelommen ol.

 

<flisespikk>

Den lave størrelsen og vekten...
Litt morsomt, hva er en lav størrelse? 1 er en lav størrelse på et tall i forhold til 1000. Men en lav størrelse på en MP3 spiller, hva er det?</flisespikk>
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei beh

 

Jeg kan være med på det du sier, siden mikrofonen er innebygd i spilleren, men jeg syntes likevel det var upraktisk å ikke kunne ha den i belte og lignende.

 

Det som plaget meg mest med disse øretelefonene var likevel ikke lengden på ledningene, det var som jeg nevnte flere plasser i testen, lydkvaliteten. Den var rett og slett for dårlig om man ville høre på musikk - i alle fall hvis man tar i betraktning at HBM-30 koster rundt 2000 kroner!

 

"Lav størrelse og vekt" - muligens ikke helt topp formulert, skal se om jeg får rettet det med en gang!

 

Takk for tilbakemeldingen!

 

mvh Pål

 

EDIT 26/2: lav størresle og vekt omformulert!

Endret av cnil
Lenke til kommentar

Så bra, har ikke sett svaret siden jeg har vært offline noen dager. Det er hyggelig at man kan hjelpe til.

 

Jeg er enig i at lyden på hodetelefonene ikke er bra og jeg levert min tilbake pga. den dårlige batteri tiden.

Lenke til kommentar

Jeg kan forøvrig nevne at det er mulig å få litt mer enn 2 timers spilletid ut av HBM-30. Med mine fulladede Sanyo 800mAh NiMH-batterier får jeg 6 timer mp3-playback. (Den er samtidig BT-pair'et mot en T610.) 6 timer er kanskje ikke superbra, men for min bruk er det helt ok. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg kan forøvrig nevne at det er mulig å få litt mer enn 2 timers spilletid ut av HBM-30. Med mine fulladede Sanyo 800mAh NiMH-batterier får jeg 6 timer mp3-playback. (Den er samtidig BT-pair'et mot en T610.) 6 timer er kanskje ikke superbra, men for min bruk er det helt ok.  :)

Hei!

 

6 timers mp3-playback er imponerende, jeg får vel vurdere å dumpe duracell å gå over superbatteriene dine, Sanyo :yes:

 

Forresten, takk for hjelpen beh. Har ikke fått svart deg før nå på grunn av noen ukers fravær fra pc (oppgraderinger og skifte av en ødelagt harddisk :) )

 

Ha en god dag.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...