Gå til innhold

Til de som vurderer SX1


joenohr

Anbefalte innlegg

Jeg har nå hatt to SX1 og 2 6600.

Hvis jeg skal få si to ord om dem så er det at begge er rimelig ubrukelige som telefoner. Kvalitetsmessig holder imidlertid 6600 best mål.

 

Felles for dem begge er at dem er grusomt treige i menyene.

 

Nok om det. Det jeg primært skriver denne tråden for er SX1 og den aldeles håpløse programvare som følger med. Softwaren på denne er så full av feil at det ikke finnes ord for det (mange av feilene har gått igjen på begge telefonene)

Det være seg f.x. at alarm lyden ikke kommer på, med den konsekvens at man forsover seg, at telefonen ikke er i lydløs når den faktisk er det, at skjermen er drit dårlig, kameraet likeså (og JA jeg har SW6)

 

Nå i dag har høyttaleren bestemt seg for å ta kveld - ergo må jeg bruke HFet for å kunne prate i telefonen! Ikke ringelyd, ikke samtalelyd! F*! det er irriterende!

 

Fatter ikke hvordan Siemens kunne bruke så lang tid på å kvalitetssikre mobilen sin, også funker den ikke sikkerlig engang! I tillegg til dette forsvinner lyden i MP3 spilleren når det passer seg, og telefonen restarter i ett sett!

 

Tror dere det nyttet å installere SW på nytt? Neeeeeeeei!!!

 

I tillegg til dette har dama hatt en ST55 - herregud for no piss! Til og med Siemens selv innrømmer dette. Telefonen er full av feil SW messig. Siemens jobber riktignok med dette - men for de av dere som har prøvd den? Hva fant dere egentlig som var logisk organisert på den?

 

 

Nei - gutter og jenter som vurderer Siemens - hold dere langt unna dem! Iallefall SX1 og ST55. Dem er ikke verdt på langt nær det dem koster!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må nok komme med et inlegg i denne saken jeg å,

har hatt 2nokia 6600 og har en Siemens sx1 nå.

 

Jeg gledet meg som en liten unge da jeg skulle få disse telefonene,

det endte opp med en svært stor skuffelse. Flere år etter N7650 kom på markedet hadde jeg regnet med at Symbian OS var blitt litt bedre. Har ofte opplevd at begge de telefonene er ustabile. Kan godt skylles av 3-djepartsoftware. MEN.

Så lenge de lager telefonen for 3-djepartosftware bør de kunne brukes skikkelig å.

 

Har nå endelig funnet ut at jeg skal kvitte meg meg sx1 og så fort 6230 kommer for salg skal jeg prøve meg på den!

 

Som tidligere sagt, (om 6600 & sx1) de er ALT for trege i menyene, fra jeg får en mld til jeg får lest den tar det opptil flere sekunder. Dette var kun et eksempel.

 

Men kameraet er jeg meget fornøyd med. Skal ikke klage med så bra kvalitet på kameret? Men det blir bedre når blitzen blir et must =)

 

Så til dere som har lyst på Symbian, prøv den en uke først. Lær deg å kjenne, å må du ha en 100% stabil telefon hele tiden, ville jeg vurdert Sony Ericsson.

 

Har ingen erfaringer fra P900, så den kan nok slå disse nede i buksen. Selv om størrelsen kan være litt å klage på.

Lenke til kommentar

Jeg har begge telefonene, og kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene som gis her. Det eneste problemet jeg har hatt med SX1 er at et spill som heter Astronix lukket seg igjen fra tid til annen, men det ordnet seg etter at jeg installerte spillet på nytt. Og så var det at kameraet var mørkt, men det ordnet seg med FW06.

 

Når det gjelder treg åpning av SMS... ikke glem at Symbian-telefoner kjører programmer da.. SMS og andre meldinger kjøres i et eget program, som gjerne tar et par sekunder å åpne dersom du ikke lar det kjøre i bakgrunnen - for det er fullt mulig med multitasking på en Symbian-telefon. Så lenge programmet er åpnet, så tar det ikke lang tid å hente en melding!

 

Kanskje dere som ikke er så fornøyd med disse Symbian-telefonene heller har andre behov? For det finnes selvsagt telefoner som er kjappere på SMS osv.

 

Forøvrig bør man vel heller skrive noe annet enn "Skjermen er drit dårlig" osv... kom heller med en begrunnelse hvorfor du synes den er dårlig. For i forhold til en lang, lang rekke telefoner, så er skjermen faktisk bra.

Lenke til kommentar

Skulle dette være et seriøst innlegg fra joenohr?

Du er nok en av dem som aldri skulle ha kjøpt Symbian OS telefon.

Har selv SX1, og har ikke hatt ett eneste problem med den siden jeg kjøpte den i desember. (Ikke en eneste bug) men jeg skjønner jo at jeg er den eneste i hele verden som har fått en prikkfri telefon.......

 

For de som vurderer å kjøpe f.eks SX1 så prøv heller å lese litt mer konstruktive innlegg i div. forum, og ikke legge vekt på oppgulp fra useriøse personer som av en eller annen grunn prøver å gi inntrykk av å være eksperter. :no:

Aller helst bør du prøve telefonen selv først hvis du har muligheten.

Lenke til kommentar
Har Molna blitt borte? hehe......

hehe, venter på et inlegg fra han nå jeg å.

Hvis flere har det på samme måde, håber jeg, de vil undre sig i stilhed.

 

For når man modtager en mail om, at der er kommet et nyt indlæg, går man jo ud fra, at det er et indlæg, der forholder sig til spørgsmålet.

 

Og sådan skulle det vel også gerne være? ;)

Lenke til kommentar
Har Molna blitt borte? hehe......

Hvis han i så fall er det er det ingen vits å etterspørre han i tråden - dårlig vane som du gjerne kan slutte med ;)

 

N6600 er iallefall helt håpløs på åpning av meldinger. Jeg har greid å vende meg til det, men det er jo rett og slett forferdelig! :scared: Tviler ikke på at andre Symbian-telefoner er like trege, og det er synd. Såpass nye telefoner burde kunne åpnet en liten tekstsnutt på under sekundet. Tror problemet er at den går innen innboksen på veien og søker etter meldinger og den slags. Helt utrolig. Men det hindrer allikevel telefonen fra å få en velrettet 6er :D

Lenke til kommentar

Uff! Uff! Her har joenohr uttalt seg om noe han ikke har helt dekning for, spør du meg! Jeg har SX1 og har ingenting og klage på! Jeg har hatt omtrent samtlige av merkene som selges på det Norske marked, og vil ikke påstå at simens er noe som helst dårligere enn di andre!

 

Som treghet ved åpning av SMS er det jo litt vesentlig og se hva jendor skriver! Han har helt rett, det blir jo helt feil og klage på dette!! På skriving av SMS er det ingen forsinkelser! (tenker da med grøss og gru tilbake på SE telefonene mine!) :angry: Det er plagsomt det!

 

Nei går du med planer om og kjøpe deg Siemens, ikke nøl! Den har det som trengs og mer til! Det er hvertfal min mening!

Lenke til kommentar
Uff! Uff! Her har joenohr uttalt seg om noe han ikke har helt dekning for, spør du meg! Jeg har SX1 og har ingenting og klage på! Jeg har hatt omtrent samtlige av merkene som selges på det Norske marked, og vil ikke påstå at simens er noe som helst dårligere enn di andre!

 

Som treghet ved åpning av SMS er det jo litt vesentlig og se hva jendor skriver! Han har helt rett, det blir jo helt feil og klage på dette!! På skriving av SMS er det ingen forsinkelser! (tenker da med grøss og gru tilbake på SE telefonene mine!) :angry:  Det er plagsomt det!

 

Nei går du med planer om og kjøpe deg Siemens, ikke nøl! Den har det som trengs og mer til! Det er hvertfal min mening!

Jeg er nok rimelig sikker på at han har dekning for å uttale seg, selv om han gjorde det på en dårlig måte. Jendor har rett ja, men Blib har et veldig godt poeng med hvorfor en bitteliten tekstfil skal ta så lang tid å åpne. Dette gjelder for alle symbian tlf. Hva er galt med å klage på dette? Det skal ikke behøve å ta så lang tid!!

Lenke til kommentar

N6600 er iallefall helt håpløs på åpning av meldinger. Jeg har greid å vende meg til det, men det er jo rett og slett forferdelig! :scared: Tviler ikke på at andre Symbian-telefoner er like trege, og det er synd. Såpass nye telefoner burde kunne åpnet en liten tekstsnutt på under sekundet. Tror problemet er at den går innen innboksen på veien og søker etter meldinger og den slags. Helt utrolig. Men det hindrer allikevel telefonen fra å få en velrettet 6er :D

N6600? Du mener vel SX1?

Ja, for N6600 fik jo rent faktisk "en velrettet sekser".

 

Jeg har ikke selv SX1 - eller nogen anden symbian-telefon - men jeg har hørt, at trægheden i åbningen af meddelelser kan modvirkes ved, at man holder inboksen permanent åben.

 

Men det er måske ikke rigtigt?

Lenke til kommentar
N6600? Du mener vel SX1?

Ja, for N6600 fik jo rent faktisk "en velrettet sekser".

 

Jeg har ikke selv SX1 - eller nogen anden symbian-telefon - men jeg har hørt, at trægheden i åbningen af meddelelser kan modvirkes ved, at man holder inboksen permanent åben.

 

Men det er måske ikke rigtigt?

Heh, jeg er ganske sikker på hvilken telefon det er jeg mener ja. N6600 er håpløst treg til å åpne nye meldinger som du mottar. Regner med at SX1 er det ogs siden begge er Symbian. En eller annen dum løsning de har kommet på som ikke gikk helst som planlagt og som gjør at vi må vente nærmere 3 sekunder fra vi trykker til vi leser eller noe :/

 

Det å konstant ha innboksen oppe vil aller mest sannsynligvis motvirke problemte ja, hvis det er slik jeg tror at telefonen må innom innboksen før den kan åpne meldingen. MEn så spørs det på ytelsestapet du får av det da - lurer på om f. eks Doom vil gå så perfekt hvis man har den oppe?

Lenke til kommentar
N6600 er håpløst treg til å åpne nye meldinger som du mottar

ukjent problem for meg... :roll:

tar lang tid å åpne mms, men dette er litt vanlig.. men sms? nei d går helt normalt...

 

*dont understand*

 

edit:

leser resten av posten din.. innboksen tar litt lang tid å åpne ja... men ikke meldingene ... ;) (fks. hvis d kommer en ny i innboks; ellr den kommer på menyen som "1 ny melding" hvis du skjønner ;) )

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

å åpne ny sms fra menyen ellr innboxen? ingenting... like raskt som å åpne et ny vindu i IE på pcn... (rask pc; så da skjer d på no-time :p )

mao. ingenting...

men å åpne inboxen (mao. fra du trykker på meldinger på menyen før innboxen kommer opp: ca. 0.5 sek eller no... avhenger sterkt av hvor mye som er der også da... ;) )

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...