Gå til innhold

Er power book g4 bra til musikkarbeid?


Anbefalte innlegg

hei folkens

 

jeg prøver igjen!jeg har tenkt å gå til innkjøp av en power book g4 for å ta opp /lage musikk.og har hørt/lest om et programm som heter "garage band"

fungerer dette? er denne maskinen dugende eller kan jeg like godt gå til innkjøp av en vanlig pc?

 

##Topic endret av moderator - vennligst la oss slippe å gjøre dette igjen ;) - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm.. det er jo najs da. Men hvordan blir det med type ram, ddr/sd ram, sd ram. Busshastiget, altså PC2700 ram da eller.?! Også må jeg ha rambrikker med noe annet enn vanlig størrelse liksom, så på hjemmesidene til apple, der var rambrikkene skikkelig korte liksom.. :S

 

Forresten, kjøper jeg en iBook (VELDIG sannsynlig) vil jeg da ha mulighet til å bruke garageband på den uten noen form for modifikasjon. Leste på et engelsk forum at iBook G4 mangla blant annet mic inngang eller noe, sant/usant?

 

(beklager sterkt OT'en(RAM), men tenkte det ikke var værd en ny topic for en bitteliten runde med extra spm..)

Endret av Mac-Gyver
Lenke til kommentar

iBook har ifølge spec. en innebygd mic, regner med denne sitter i toppen

av skjermen da... Det er litt ubrukelig til musikk.. :p

Anbefaler deg å innvistere i et USB/FireWire Lydkort, om du velger

en iBook har du kanskje råd til et Digi 001 e.l (siden du sparer en del iforhold

til PowerBook) -> www.digidesign.de

Andre lydkort kan du finne her -> www.sound1.no

 

iBook G4 Specs

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...