Gå til innhold

PC og XBOX live samtidig


Futelva

Anbefalte innlegg

Hei,

 

mulig dette er besvart tidligere. Hvis det er tilfelle, setter jeg pris på om noen sender meg til den tråden.

 

Jeg har PC og XBOX. Har NGT student abb. via NHH. Får av den grunn ikke gjort noen med routeren (åpne porter etc.)

 

Når jeg nå spiller live tar jeg nettverkskabelen fra PC'en og setter i XBOX'en (og det funker fint).

 

Vet noen hvordan jeg (steg for steg...) går frem for å kunne være online med både PC og XBOX samtidig? Hva trenger jeg av utstyr?

 

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste du burde trenge er en hub/switch. En 100 mbit 8-ports-switch får du for litt over 300 kr. Kjøp heller det framfor en hub (jeg orker ikke forklare hvorfor nå :p). Så tar du bare en kabel fra routeren din og setter i switchen, og deretter kabler fra switchen til henholdsvis PC og XBOX.

Du vil vanligvis trenge en krysset kabel (den har du antageligvis allerede) fra router til switch, og ukryssede kabler fra switchen og til PC/XBOX. Men jeg tror også det går an å bruke en ukrysset kabel fra routeren til Uplink-porten på switchen (dersom den har en sånn port).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...