Gå til innhold

Noen som har AC sin hardkiskjøler? (aquadrive)


Anbefalte innlegg

Hei. Skal nå snart gå til innkjøp av en ny hardisk, en 200 gigger. Noen som vet om en stille en? Barracuda IV som står i min maskin er den mest bråkende faktoren. Er AC sin hardiskkjøler god til å dempe lyden med? Det er jo støydempningsmatter inni der...

 

Prater om denne

 

 

Flytt gjerne posten, var ikke sikker på hvor poste den!

Endret av Fragletrollet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har to slike harddiskkjølere til mine seagate baracuda 120 GB. Ett råd... ha en STOR radiator. Jeg har nå den radiatoren som fulgte med MIST Tsunami. Jeg skal etterhvert kjøpe med ett større tower + den radiatoren som tar 3 120 cm vifter. Hvis romtempen er på 23-24 grader så harddiskene 38-40 grader med radiator vifta på full guffe. På halv guffe så er tempen 43-46 grader. Men så må jeg tilføye at jeg kjøler cpu, hk, gpu og 2 disker da... Så det er kanskje ikke _så_ rart at tempen blir så høy som den er... Men jeg hører mindre til harddiskene nå enn da jeg ikke hadde kjøleren på.

Lenke til kommentar

Under er min Maxtor Diamond Max 9+ 200 gb, 7200 rpm ata 133 sak, (s-ata raiser card)

 

Funker finfint

 

bildet

 

Vanntempen steig med 10c, hdd tempen sank med .no lignende (ligger på 25c, i følge speed fan), og støyen fra hdd er borte...

 

 

Litt småknittring, som du virkelig skal høre etter ved defraggmentering.

 

Viktig at mattene monteres på rett plass !

 

Har 2 raddiser, (kun 2 vifter da 120 mm vifter da...)

 

En en Airplex 120 (kun denne ved montering av hdd kjøleren...)

 

En dual 120 mm sak kjøpt fra3dfx cool.

 

 

Ellers har jeg jo et "kaldt" Geforce Fx 5800 kort... heh @ 550 mgz 2d/3d... heh (ikke ultra..)

 

Brodern har forresten en Maxtor Diamondmax 9 + 160 gb 7200 rpm S-Ata i en Ac hddkjøler, like stille som min..

Endret av SantaClaws
Lenke til kommentar

Vidresendte e-posten JEG fikk fra AC til Hans Petter Falle...

 

Og den svarte han på.

 

 

Under er e-posten jeg fikk fra ac, den 18.09.2003

 

 

Dear Mr. Henriksen,

 

The thicker mat is supposed to fill the gap in the Front of the HDD. The other one is not intended to be in a special location, you can place it wherever you think it's necessary.

 

Best regards,

Alexander Hess

 

 

 

And so i did :)

 

Klær psuen min for øyeblikket... :) heh...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...