Jump to content
Sign in to follow this  
FuzzFuet

Skal det være sånn eller hva?

Recommended Posts

Jeg har kjøpt et Sony CyberShot DSC-P72 kompakt kamera.

Og når jeg filmer med det så blit det rare lyder i mikrofonen, hva skal jeg gjøre for å få bort den rare lyden? :no: Lyden høres bare når kameraet er i bevegelse, vis jeg setter fra meg kameraet så blir lyden nesten borte etter noe sekunder.

Er det en feil med kameraet eller hva?

Edited by LockNess

Jeg kjøpte det på www.pcutstyr.no for en uke siden, så jeg kan fortsatt bytte det inn med et nytt kamera. :)

Men et spørsmål: Hva skylles lyden?

Edited by LockNess

Nei, det er ikke vindsus. Jeg tror lyden kommer når kameraet fokuserer, for når jeg skal ta et bilde så kommer det en litt svakere variant av lyden, når jeg holder utløserknappen nesten helt ned slik at kameraet fokuserer. Og lyden kommer bort når kameraet er ferdig med å fokusere.

Edited by LockNess

Jeg har samme lyden på mitt HP 850 (fokus/zoom), tror ikke det er noe å gjøre med. Det er jo tross alt ikke et videokamera. :)

Det er den kontinuerlige fokus du kan høre. Når kameraet står stille holder det fokus samme sted, men når du bevæger det ændrer det fokus løbende. Kameraet fejler IKKE noget - slå den kontinuerlige fokus fra og brug konstant fokus. Dette "problem" er der med de fleste kameraer der kan optage video med lyd med kontinuerlig fokus... Ærgeligt, men sådan er det :(