Gå til innhold

Articfacts


TopFlite

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har nylig kjøpt et 9800 Pro kort. Når jeg bruker Atitool viser den articfacts allerede når core kommer på 425. Men den kan være på 440 uten at jeg merker noe i spill. Jeg har kjørt benchmark med 450. Det var en del articfacts, men er det farlig å kjøre testene med articfacts?

:roll:

Ikke direkte farlig men ikke spesielt behagelig for skjermkortet heller.

Skal vel klokke 10-15 mhz mer før det går gale.

Lenke til kommentar
Blir det mer ytelse med Articfacts da?

Får man flere FPS om man klokker kortet såpass ned at det ikke er noe Articfacts eller får man flest med Articfacts?

Litt varierande, men uansett så er artifacts en ting å holde seg unna. Artifacts = overoppheting, kort og greit. Du får sjøl vurdere risikoen for å ødelegge kortet, men min anbefaling er å klokke ned til du ikkje har artifacts lenger.

 

Artifacts er da vel uansett berre plagsomt i spill vel..!?

Lenke til kommentar
ok men om jeg overklokker kortet så articfactsen kommer så hopper FPSen opp og ned hele tiden, men klokker jeg det litt ned så ligger den mer stabil.

da har du vel egentlig funnet grensen på kortet. fant ut det samme jeg. ytelsen ble dårligere på høy OC, men når jeg tok det litt under ble det stabilt.... :yes:

Lenke til kommentar
Bruker dere ATI tool? Det er jo elendig!

Kan du kanskje være litt mer spesifikk? Forklare hvorfor du mener det og hvilke erfaringer du selv har hatt, slik at andre kan lære av dine feil:) Misforstå meg rett, du kan godt ha rett i din påstand, men du bør begrunne den!

 

Jeg for min del synes ATiTool er et meget godt program, lettvint, oversiktlig og en fin artifact/gjennomsnittlig FPS-måler...

Lenke til kommentar

Visst artifacts kommer på skjermen før du starter noe som helst 3d benchmarkprogram, må du skru ned overklokkingen, ellers krasjer PCen mest sannsynelig. Når det viser artifacts 3dmark03 for eks. betyr det at kortet er litt for mye klokket. Det er lurt å skru ned visst du ser artifacts, spesielt visst PCen har stått på lenge og du ikkje har så god kjøling

Lenke til kommentar
Bruker dere ATI tool? Det er jo elendig!

Kan du kanskje være litt mer spesifikk? Forklare hvorfor du mener det og hvilke erfaringer du selv har hatt, slik at andre kan lære av dine feil:) Misforstå meg rett, du kan godt ha rett i din påstand, men du bør begrunne den!

 

Jeg for min del synes ATiTool er et meget godt program, lettvint, oversiktlig og en fin artifact/gjennomsnittlig FPS-måler...

VEL, jeg kan jo begynne med at jeg starta opp programmet og lot det stå å kjøre i tyve minutter, da sto memory på 375mhz som verken 3d mark eller spill tolererte.

Core'n gikk langt over 430mhz, samme resultat!..

Tror ikke dette er noe som tester hardt, men heller litt mildt. Den blir kanskje windows stabil men ikke 3d stabil.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...