Gå til innhold

ATI Catalyst 4.2 til Radeon 9600


jvik

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Lurer på om det er noen som har prøvd de nyeste ATI Catalyst (4.2) driverne til sitt 9600 skjermkort. Det står noe om at du ikke skal gjøre dette på hjemmesiden til ATI (Link Her).

 

Er jo helt sprøtt at ATI lager drivere som IKKE støtter Radeon kort ...eller hva? (Tenker da på mobility 9600).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg eier ikke et Mobility Radeon 9600 kort selv, men vil om kort tid få en pc med et slikt kort.

 

Hva med disse to sidene? !

OBS Har ingen erfaring med dette.

 

http://www.omegacorner.com/index_ati.html

(skal angivelig fungere med mobility Radeon kort)

 

"The new Omega Drivers for Windows 2k/XP/9x/ME based on the Official Catalyst 4.2 are ready for download, go get them in my ATI Radeon section. Make sure to see the readme for important details."

 

 

&

 

 

http://www.driverheaven.net/patje/

(driver modding program)

Lenke til kommentar

ATI sier du ikke kan bruke deres catalyst driver, på din bærbare for din produsent skal likksom lage disse for deg. Så du kan ikke uten vidre bare instalere Catalyst 4.2 eller andre versoner rett fra deres hjemmeside, da vil du få en feilmelding at din verson ikke er støttet.

 

Det du kan gjøre, er og bruke Omega driverne, de er gjort i stand til og støtte alle mobility kort også. Eller du kan mode de vanlige catalyst driverne.

 

Jeg brukte Omega 4.1 og bruker i dag Catalyst 4.2 modet selv. 4.2 Catalyst og mode selv valgte jeg for og teste det ut ret og slett. Driverne er de samme fra både Omega og ATI, men Omega karen setter in endel instilinger som ikke er default i de vanlige catalyst driverne. Det er ingen støre forskjel på de i real bruk.

Lenke til kommentar

Herre min skaper hvor teit kan ATI klare å bli? Gidder tydeligvis ikke fikse slik at alle kortene som faktisk ER ATI Radeon kan bruke dem. Der er jo helt bak mål.

 

Får bruke Omega siden de skal gjøre det så vanskelig at du faktisk må leite etter andre drivere eller "modde/mode" dem selv.

 

Uendelig mye minus til ATI.

Lenke til kommentar
Herre min skaper hvor teit kan ATI klare å bli? Gidder tydeligvis ikke fikse slik at alle kortene som faktisk ER ATI Radeon kan bruke dem. Der er jo helt bak mål.

 

Får bruke Omega siden de skal gjøre det så vanskelig at du faktisk må leite etter andre drivere eller "modde/mode" dem selv.

 

Uendelig mye minus til ATI.

De vil vell at de som selger NoteBoks skal modde de og legge de ut, sikkert et ansvars/penge spørsmål.

 

Men omega driverne er fult ut godtatt hos ATI, de er foreslått som et alternativ hvis man ønsker Modda drivere. Omega fyren er også Beta tester hos ATi så ;)

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar
Men omega driverne er fult ut godtatt hos ATI, de er foreslått som et alternativ hvis man ønsker Modda drivere. Omega fyren er også Beta tester hos ATi

 

Så at han hadde disabled Fastwrite på alle ATI kortene utenom Radeon 9600. Hvorfor? (Om du vet da).

 

De fleste driverne funker vel fint men jeg liker da å ha "orginal vare".

 

Skjønte ikke helt det med 1337 poster?

 

Er en del fjortisser som blir små gira når de ser talla 1337. Er "|33t/leet/elite" osv. Aldri fatta det selv.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...