Gå til innhold

Hvor mye skal jeg ta oppi ?


Anbefalte innlegg

temperaturen hadde steget med ca 5grader , så jeg skifta vann, men det hjalp ikke..

Hvor mye skal jeg ta oppi med frostveske og baterivann??

fylle hele vannkjølingen med baterivann og 30% frostveske?? tar det noe skade med 30%??

også en ting jeg lurer på...rørene mine er sånn gul aktig...kan jeg få det bort med vanlig sånn mat edit??

Hvor kan man kjøpe 35% eddik??

skal jeg fylle hele vannkjølingen min med edikk??

 

 

Takker for svar

Endret av Per_le
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En burde ha en samling av bra/informerende tråder (ikke at min er bra, men den eddik greia)

 

presenterer med stor glede (glemmer å ta backup hver gang jeg formaterer, å finne dem blir bare vanskeligere og vanskeligere)

 

http://forum.overklokking.no/index.php?sho...188265&hl=veske - blandingsforhold

 

http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=188306 - rensing

http://forum.overklokking.no/index.php?sho...189089&hl=rense

Lenke til kommentar
En burde ha en samling av bra/informerende tråder (ikke at min er bra, men den eddik greia)

 

presenterer med stor glede (glemmer å ta backup hver gang jeg formaterer, å finne dem blir bare vanskeligere og vanskeligere)

 

http://forum.overklokking.no/index.php?sho...188265&hl=veske - blandingsforhold

 

http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=188306 - rensing

http://forum.overklokking.no/index.php?sho...189089&hl=rense

Trenger bedre info

Lenke til kommentar

1. utdrag "Vil tru det er nok med 10-13%" + "Det er bare snakk om 20-30% frostvæske da. Dette tviler jeg på blir sterkt nok til å gjøre noen skade."

 

det finnes ingen absolutt fasit, vil jeg tro (ingen her står til ansvar for noe)

 

2. Spes skal ikke stå i siggen, står i retningslinjene (du kan ha det i profil om du vil ha det med)

Lenke til kommentar
30% er det som er spesifisert for bruk i bil, og har ingenting overhodet aa gjere med vannkjoeling. 10 til 15% er passelig.

Om du skulle finne paa aa ha oppi saa mykje som 30%, vil ytelsen synke ein del fordi frostveske kjoeler mykje daarligare enn vatn.

 

(Beklager engelsk tast.)

jeg kjønte ikke det % greia...er det sånn at det står 30% på flaska på frostvesken?? Eller skal jeg blande det ut 70prosent baterivann og 30 prosent frostveske?? har en frostveske som det står inneholder: 1,2-etandiol 30-60%...

Lenke til kommentar
temperaturen hadde steget med ca 5grader , så jeg skifta vann, men det hjalp ikke..

Hvor mye skal jeg ta oppi med frostveske og baterivann??

fylle hele vannkjølingen med baterivann og 30% frostveske?? tar det noe skade med 30%??

også en ting jeg lurer på...rørene mine er sånn gul aktig...kan jeg få det bort med vanlig sånn mat edit??

Hvor kan man kjøpe 35% eddik??

skal jeg fylle hele vannkjølingen min med edikk??

 

 

Takker for svar

Glemm edik

Hypokloritt (kjøpes på apoteket) renser efektivt, bruk 2-3 %.

Slanger og alt blir rent og pent. :yes:

Lenke til kommentar
temperaturen hadde steget med ca 5grader , så jeg skifta vann, men det hjalp ikke..

Hvor mye skal jeg ta oppi med frostveske og baterivann??

fylle hele vannkjølingen med baterivann og 30% frostveske?? tar det noe skade med 30%??

også en ting jeg lurer på...rørene mine er sånn gul aktig...kan jeg få det bort med vanlig sånn mat edit??

Hvor kan man kjøpe 35% eddik??

skal jeg fylle hele vannkjølingen min med edikk??

 

 

Takker for svar

Glemm edik

Hypokloritt (kjøpes på apoteket) renser efektivt, bruk 2-3 %.

Slanger og alt blir rent og pent. :yes:

Lenke til kommentar
30% er det som er spesifisert for bruk i bil, og har ingenting overhodet aa gjere med vannkjoeling. 10 til 15% er passelig.

Om du skulle finne paa aa ha oppi saa mykje som 30%, vil ytelsen synke ein del fordi frostveske kjoeler mykje daarligare enn vatn.

 

(Beklager engelsk tast.)

jeg kjønte ikke det % greia...er det sånn at det står 30% på flaska på frostvesken?? Eller skal jeg blande det ut 70prosent baterivann og 30 prosent frostveske?? har en frostveske som det står inneholder: 1,2-etandiol 30-60%...

På flaska står det 30% Det skal du berre sjå bortifra.. Bruk 10-15% frostvæske og resten batterivatn.

Lenke til kommentar
30% er det som er spesifisert for bruk i bil, og har ingenting overhodet aa gjere med vannkjoeling. 10 til 15% er passelig.

Om du skulle finne paa aa ha oppi saa mykje som 30%, vil ytelsen synke ein del fordi frostveske kjoeler mykje daarligare enn vatn.

 

(Beklager engelsk tast.)

jeg kjønte ikke det % greia...er det sånn at det står 30% på flaska på frostvesken?? Eller skal jeg blande det ut 70prosent baterivann og 30 prosent frostveske?? har en frostveske som det står inneholder: 1,2-etandiol 30-60%...

På flaska står det 30% Det skal du berre sjå bortifra.. Bruk 10-15% frostvæske og resten batterivatn.

skal jeg kjøpe en ny frostveske?? sånn på 10 -15 % ?? ...

eller skal jeg blande ut 85 % baterivann og 15% frostveske??

sorry at jeg ikke forstår det...sorry...=)

Lenke til kommentar
temperaturen hadde steget med ca 5grader , så jeg skifta vann, men det hjalp ikke..

Hvor mye skal jeg ta oppi med frostveske og baterivann??

fylle hele vannkjølingen med baterivann og 30% frostveske?? tar det noe skade med 30%??

også en ting jeg lurer på...rørene mine er sånn gul aktig...kan jeg få det bort med vanlig sånn mat edit??

Hvor kan man kjøpe 35% eddik??

skal jeg fylle hele vannkjølingen min med edikk??

 

 

Takker for svar

Glemm edik

Hypokloritt (kjøpes på apoteket) renser efektivt, bruk 2-3 %.

Slanger og alt blir rent og pent. :yes:

Hvor mye koster det?? skal jeg bare fylle på med det på vannkjølingen...hvor mange %skal jeg ta oppi....skal den bare være der hele tida??? eller ta ut slangen og fylle på slangen med det og riste på den???

Lenke til kommentar

 

Glemm edik

Hypokloritt (kjøpes på apoteket) renser efektivt, bruk 2-3 %.

Slanger og alt blir rent og pent. :yes:

For å få det helt klart her. ER det sånn at Hypokloritt skal kjøres i systemet hele tiden i motsettning til eddik som etser?

 

Vil ikke risikere lekkasje en gang til.... Hadde utrolig flaks den gangen og tviler på at jeg vil ha så flaks hvis det skjer igjen...

Lenke til kommentar

 

Glemm edik

Hypokloritt (kjøpes på apoteket) renser efektivt, bruk 2-3 %.

Slanger og alt blir rent og pent. :yes:

For å få det helt klart her. ER det sånn at Hypokloritt skal kjøres i systemet hele tiden i motsettning til eddik som etser?

 

Vil ikke risikere lekkasje en gang til.... Hadde utrolig flaks den gangen og tviler på at jeg vil ha så flaks hvis det skjer igjen...

Fyll på hypoklorit 2 til 3 % prosent kjør systemet till slanger er rene , tøm systemet skyll ut med vann.

Fyll så systemet med frostveske og vann.

 

Hypokloriten er for og rense og vaske systemet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...