Gå til innhold

Hvorfor velge Dell Inspiron 8600 fremfor


magnus85

Anbefalte innlegg

Nå vil jeg ha gode spesifikasjoner på hvorfor jeg skal velge dell i 8600 fremfor whitebox cl50.

 

Maskinene jeg har sett på har like specs utenom at jeg får 1024mb ram på WB maskina mens 512 på dell`s...

 

Jeg vet dere kommer til å nevne support, men noe mer?

 

Prisen er jo stor forskjell? Men Dell er jo kjent, så det frister.. Men whitebox har ikke så værst pris.

 

Konklusjonen blir at de begge frister like mye. Skal jeg vente på tilbud og slå til på det beste? Eller? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja.. en skjerm som kjører 1920 x 1200 opløsning, er grunn nok for meg.. Radeon 9600 pro er jo heller ikke å forakte.. 512 vs 1024 minne? tja.. for mitt bruk holder det med 512 (spililng og litt videoredigiering..) - er du hardcore vidoeredigeringsfan, så kan du jo argumentere for å gå for en med en gig minne, ellers er det vel muligens ikke verdt penga?

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg valgte 8600 fremfor cl50 (egentlig 1557 jeg vurderte) var:

 

- Lyd, høytalerene på 1557 fikk slakt, på 8600 ble de rost. Og siden jeg skal ut på farten i et år er gode høytalere et must

- Prisen, jeg fikk mer for pengene hos dell enn hos whitebox/psdata

- Skjermkort, et veldig smud skjermkort

- Muligheten for å endre bostedadresse slik at når jeg skal studere i utlandet kan jeg få support i landet jeg er i

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Grunnen til at jeg valgte 8600 fremfor cl50 (egentlig 1557 jeg vurderte) var:

 

- Lyd, høytalerene på 1557 fikk slakt, på 8600 ble de rost. Og siden jeg skal ut på farten i et år er gode høytalere et must

Høytalerne på CL50 er ganske gode faktisk.

Lenke til kommentar

Hvis du er ute etter en bærbar du skal ha med på skole og farte litt rundt med, vil jeg si CL50 er et bedre valg. Den er ca 0.5kg lettere er 8600. Og den er veldig god og stille, det er vell 8600 også, men vil tro et 9600 128mb kort trenger noe mer luft for og være kald.

 

Ellers er CL50 meget godt skrud sammen, du får ikke noen plastikkfølelse, noe jeg tror du får med 8600, spesielt hvis den er noe i nærheten av 500m.

 

Pluss for 8600 er skjermen, hvis du liker høyoppløsning. Dette er en vanesak som er forskjelig på alle.

 

Ellers sparer du jo endel kroner på og velge cl50, så da kan du jo bruke de på en bra bæreveske og mus f.eks.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...