Gå til innhold

Er cpu vifte ødelagt?


..laura..

Anbefalte innlegg

hei

 

systemet:

nf7- v.2.0

xp2500

kjøler- coolermaster x-dream se

ati 9800 pro

2x twinmos pc3200

2 hardisker

bequiet 520w PSU

 

pc`n min slår seg av midt under spilling.. cpu temp er ikke på mer enn 37-38 grader.

når jeg skrur på "shutdown when cpufan fail" i bios, begynner pc`n å pipe en 2 toners piping..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mener at pc'en slår seg av, eller restarer den? Hbis den restarter bør du sette opp windows til ikke å restarte automatisk, sånn at du kan se evt feilmelding på blåskjerm. Og når du sier at temp er 37-38 grader, er det den tempen du leser av i bios når du booter opp igjen? Eller kjører du no monitorprog i bakgrunnen?

Høres ut som det kan være varmeprob eller ram. Sjekk at rammen er satt til sync med fsb'en....

 

Det at pc'en piper når du slår på shutdown kan skyldes at vifta opererer på så lav rpm at bios oppfatter det som at den har stanset... Mulig en biosupdate vil hjelpe på det...

Lenke til kommentar

Hmm hvis pc'en slår seg av vil jeg tro det er hk's innebygde cpu beskytter som gjør det, for å forhindre at cpu'en ryker, noe som tyder på for varm cpu....

 

Men da hadde du ikke hatt en temp på litt under 40 grader ellers... merkelig....

 

Var du nøye med å smøre på et tynt lag (god) kjølepasta da du monterte kjøleren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...