Gå til innhold

Hjelp til å ta backup


Anbefalte innlegg

Jeg skal ta backup av en ganske stor mengde mp3-filer, jeg trenger ett program/metode som gjør dette for meg:

 

Krav: Programmet må takle å dele backupen over flere harddisker, dvs, jeg skal feks backe opp en stor harddisk over på tom mindre, i tillegg vil jeg gjerne at filene kopieres "som de er", dvs ikke som en diger fil i ett eller annet merkelig format. (innbiler meg at det er lettere å recovre mange små filer om også backup-driven skulle gå til ****** om jeg skulle ha max uflaks). (dette er ikke ett absolutt krav)

 

Dette har jeg funnet programmer somgjør, og også backer inkrementelt, problemet er at programmet ikke klarer å holde oversikt over mer en det som er kopiert på den ene driven, når jeg ber den backe opp inkrementelt, så vil jeg at den bare skal backe opp det nye, men istedet backer den opp det nye, og det som liger på den andre driven (altså den andre backupdriven, håper det var forståelig formulert).

 

Det jeg kunne gjort var å markere alle filer som er kopiert med "archived" (properties-advanced i fila), men sålenge jeg ikke kan søke på de som er "archived" eller de som ikke er "archived" i windows, så hjelper dette meg lite.

 

For å summere opp veldig enkelt, jeg trenger ett program som takler bra å backe opp til mange hder (hvor skal dette være så vanskelig, de takler jo å backe til mange cder fint, jeg blir nesten litt arg).

 

AtW

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...