Gå til innhold

Pc`en henger seg når jeg tar på kabinettet


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Noen ganger når jeg tar på kabinettet mitt så henger pcen seg.

Skjermen skrur seg av.

Virker som det har noe med statisk elektrisitet å gjøre ettersom første gangen jeg merket det så hadde jeg på meg fleece genser å skulle gni vekk noe møkk på døra til kabinettet.

 

 

Trodde ikke det skulle slå inn på pcen? :dontgetit:

 

Kan det være noe galt et sted?

 

Skrudde fra hverandre alt å sjekket at ikke noe var i kontakt med hovedkortet.

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Henger seg eller rebooter?

 

Det første jeg tenkte på, var en sånn "kabinettside-av/på-detektor"-greie som det var noe galt med, men det kan jo hende at det er en strømkabel som du kommer borti når du setter på siden?

 

 

Skrur den seg av når den "henger seg", eller er det bare det at du mister skjermsignalet?

 

Dersom den skrur seg av, kan det jo være mulig at det oppstå en kortslutning på et eller annet S: (de fleste PSUer bruker derimot en stund på å få ladet ut spenningen i kondensatorene før sikringene går tilbake i "normal stand")

Lenke til kommentar

Nå i det siste har den restartet og noen ganger får jeg blå skjerm.

Før så skrudde bare skjermen seg av.

Har prøvd annet PSU, så det er ikke det som er det er noe galt med.

Kontaktet butikken som jeg har kjøpt hovedkortet fra, og der mente de at det var lite trolig at det er hovedkortet det er noe feil med, og at det var mest sannsynelig kabinettet...

Men hva er det som kan være feil med kabinettet?

 

Dette er jo noe som har begynt nå i det siste.

Har hatt pcen siden September.

Endret av Typho
Lenke til kommentar

Ja si det du.

 

Men som påpekt tidligere så kan det være noe som gjør at den statiske elektrisiteten blir overført enten fra kabinettet og til hovedkort eller motsatt. Får du støt i deg når du tar på kabinettet?

 

Du har vell heller ikke gjort noen modifikasjoner på kabinettet som kan være årsaken til dette da?

 

Du kan kanskje måle med et multimeter, men det blir en del detektivarbeid, det beste hadde vell vært om du kunnet demontere det hele og at du ser etter årsak etter vært som du plukker ut deler (alt fra løse ledninger til skruer som ligger og slenger i kabinettet.)

Lenke til kommentar

Prøv ELverket : ELverkene er pålagt å utføre kontroller på jordfeil . Jeg tror de kommer gratis hvis du ringer og spør pent . De har følsomt måleutstyr og kan sikkert overtales til å sjekke PC'en også .

Ulempen kan bli et pålegg om utbedring av feil (utført av autorisert elektriker) .

Lenke til kommentar

Har ikke gjort noen modifikasjoner på kabinettet.

Har demontert hele pcen å satt den sammen på nytt, ikke noe annet som er nær hovedkortet.

 

Blåskjermene jeg har fått har kommet når jeg har tatt på kabinettet.

Endret av Typho
Lenke til kommentar

Hmm det var jo virkelig merkelig, du sa jo at du også har byttet ut psu så da kan den jo neppe være del av årsaken.

 

Hmm, du har ikke noen høytalere som er koblet på pcen som har egen strømtilførsel? Noen av disse kan føre til overnevnte problem (gjelder som regel veldig gamle pc høytalere)

 

Ellers må jeg si at jeg er ganske clueless, prøv å fjerne diverse kort etc og se om noen av di er di skyldige.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...