Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Til dere med Telenor ADSL med GB begrensning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har telenor, bor langt borte i sør-odal i hedmark, og har fjellstabile linje, og ALLTID den beste eller som nr.2 på pingen i CS.. på alle serverene jeg har spill på.. (spiller mest på norske servere.. ) laster også en del spill i måneden, og har enda ikke overstiget 30giga limiten. så det alle som hater telenor..

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk ikke Telenor er så JÆVLIG elendig som ALLE folk skal ha det til. Jeg har ALDRI hatt noen problemer med Telenor... Ok, jeg har dutti ut et par gagen; ca 5 ganger MAX. :cool:

Linjehastigheten har alltid vært den som jeg har forventet. Det eneste som erger meg LITT er den jævlig nedlastningkvota. :thumbdown:

For meg så har det ikke så mye å si lenger siden jeg har 30gb i månden.

Jeg laster som regel ned om natta og når jeg ikke bruker pc'n, noe som jeg gjør ganske ofte. :green:

Lenke til kommentar

En ting skal Telenor hvertfall ha, de har meget gode, stabile linjer! jeg har 1024/256, spiller lite, surfer og laster forholdsvis mye ned, men er stort sett fornøyd, har ikke brukt opp grensa en eneste måned (men nærmer seg farlig denne måneden).

Tror nok du har mye til overs hver måned med din bruk, og når du spiller mye så er ikke Telenors linjer et dårlig valg i det hele tatt, gode linjer. Men at prisen er høy, den er jeg enig i, men det er ikke poenget her ;)

 

(Sjekk en annen tråd her på forumet hvor det hevdes at Telenor skal øke hastigheten på ADSL abonnementene sine, den som nå er 704/128 10GB, blir visstnok til 1024/256 20GB og samme pris, denne er billigere enn nåværende 1024/256 30GB (som blir til 2048/256 30GB), og 10GB fra eller til har nok ikke noe å si for din bruk, så mulig du kan klare deg med en billigere pakke fra Telenor)

Lenke til kommentar
Hvor leser dere om at telenor skal oppgradere linjene siden!???

Eller er det spekulasjoner??

 

 

*BTW:

Har telenor, er MEGET fornøyd med linje, stabilitiet, kundeservice. Ingenting å klage på. Skaff dere erfaringer før dere sier noe smartinger..

er desverre nødt til å anvløre at nikerns far jobber i bravida (eller whatever det nå var) og er rimelig hjernevasket.

 

Men har hørt at routinga til telenor mot andre land skal være noe guffen i forhold til andre ISP'er. Dette kan føre til ekkel latency i spill. Har ikke fått bekreftet dette enda.

det er kun tiscali som router anneledes i norge da de ruter via sitt eget backbone i europa, skulle tro at telenir som andre router via nix.

skal du ha en bra gamelinje så sjekk om du kan få catch, de har meget fine pingtider og ikke minst stabile :thumbup:

Endret av sub1343
Lenke til kommentar

skjønner ikke hvorfor dere klager så jævlig på telenor...

 

De er faktisk den isp som jeg har opplevd som best, aldri nedetid, i de 2 årene når jeg hadde telenor, utenom da jeg forårsaket det selv pga nettverkskort osv.

 

De leverer faktisk meget god gamer ping etter min erfaring, så hva dere synes er så gale med telenor skjønner jeg ikke...

 

Som med flere andre isp'r. så får man rutere som må konfigureres med porter osv som gjerne skaper jevlig med problemer for enkelte.

Telenor leverer ikke slike dritt-routere som jeg vil kalle det.

Sperringene kan du heller sette med software.

 

Go telenor.

 

Personen det er snakk om her trenger ikke mer enn det han sier, så hva skal han da med mer enn 30 gb sperre?

Lenke til kommentar

Har ikke lest gjennom hele tråden, men lurer på hvorfor personer vurderer Telenor HVIS de har muligheten for andre ISPer? Jeg ville aldri kjøpt en CPU som gikk 3,2ghz i tredve timer, så hoppa den ned til 600mhz.

 

Jeg har NGT's Delta 3000 linje (3mbit) og jeg er ikke noe GIGANTISK downloader, laster ned en god del demoer, 3D filmer, musikk etc, noe warz og etc og jeg laster ned mellom 70 og 150gb hver måned.

 

Jeg forstår at dere ikke laster ned store filer, ISOer etc fra nettet, men uansett, jeg ville aldri hatt det i bakhodet at "Har kun 30gb". NextGenTel har jo heftige linjer til råe priser, så kanskje dere burde vurdere de ?

 

Jaja, bare gir tips jeg, har en knagg med venner med Telenor og 30gig som mildt talt kysser min rass i midten av hver måned for å komme og spille på min linje. Spille.

Lenke til kommentar
Har selv 704/128 med 10GB sperre. Laster ned ikke så alt for mye, surfer mye på internett, spiller en del på internett hver dag og ser en del på webtv. Har aldri oversteget grensen min. Har atm brukt 2GB av kvoten.

Du må surfe ufattelig lite til å være nerd, anntar du er det siden du er på hw :p.

 

Jeg refresher forumet og forsiden hvert 5 min og det i seg selv er jo en god del. Og i tillegg har jeg 10 andre vinduer åpne her i Avantbrowser. 2gb høres ufattelig lite ut til det du sier, du må browse med add-blocker, ingen bilder etc ?

Lenke til kommentar
Det er vel ikke linjene til Telenor som er så ille, men prisene og politikken de fører... De har hatt monopol lenge nok, så ikke f**n om jeg skal støtte de mer enn nødvendig...

Er ikke noe "Telenor-rasist" her, men...Synes bare forkastelige termer som "30gb kvota" eller enda verre "1gb kvota" er ting som rett og slett noen burde forby. Vi har et hav tåpelige forbrukerlover her i Norge, og dette burde prioriteres framfor en haug med andre.

Endret av VeXx
Lenke til kommentar
Det der er 100% stinn steike gærnt!! Bruker da ikke 4.3GB om dagen da!!

 

Men så har'n jo en kommafeil og da............skal være 0,43 G..... :p

heh, nei, jeg har faktisk regna riktig, blir CA. 4.3GB

 

og til vexx: hvis du fortsatt ikke har forstått hvorfor folk velger andre isp'er er du trangsynt eller helt blind.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...