Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Til dere med Telenor ADSL med GB begrensning


Anbefalte innlegg

Vurderer å tegne Telenor 1024/256 linja med 30GB volumbegrensning/mnd.

 

Jeg bruker PC'n (omtrent) kun til å surfe og spille online. Det eneste jeg laster ned er mod'er, patcher, drivere, demoer o.l.

 

Spiller ca. 2-5 timer daglig tenker jeg...

 

Så mitt store spørsmål er; hvor mye trekker onlinespilling på 30GB i mnd?

La oss si jeg spiller 5 timer hver eneste dag i mnd + surfer litt...vil jeg da bruke opp de 30GB fort?

 

Så alle dere som har Tn ADSL med begrensninger...shoot!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nesten alle valg er bedre en å bli kunde hos :devil: tele"H"nor :no: .

Ville nok valget et av de andre selskapene som er billigere, ikke har begrensnig og har det som faktisk kan kalles kompetente folk på brukerservice..

 

Telenor driver fortsatt å leker support over for sine kunder...

NGt(råtten support), Tele2(bra support) :yes: eller bluecom er gode alt.

Lenke til kommentar
Vurderer å tegne Telenor 1024/256 linja med 30GB volumbegrensning/mnd.

 

Jeg bruker PC'n (omtrent) kun til å surfe og spille online. Det eneste jeg laster ned er mod'er, patcher, drivere, demoer o.l.

 

Spiller ca. 2-5 timer daglig tenker jeg...

 

Så mitt store spørsmål er; hvor mye trekker onlinespilling på 30GB i mnd?

La oss si jeg spiller 5 timer hver eneste dag i mnd + surfer litt...vil jeg da bruke opp de 30GB fort?

 

Så alle dere som har Tn ADSL med begrensninger...shoot!

Jeg vil anbefale deg å velge en annen isp. Det finnes mange andre leverandører uten volumbegrensning som ikke er noe dyrere enn telenor, og veldig ofte er dem billigere.

 

Et eksempel er Bluecom som opererer med lik pris men uten begrensing. Jeg har bare positive ting å si om bluecom (basert på egne erfaringer)

 

Bluecom: 1024/256 Kbps, 549,- per mnd uten begrensing

Telenor: 1024/256 Kbps, 549,- per mnd med 30Gb begrensing

Lenke til kommentar

:no::no::no:Telenor :no::no::no:

Selv holder jeg meg langt unna Telenor etter at jeg var ferdig med deres bindingstid. Kundebehandling er et fremmedord som de neppe har lært seg der ennå. Jeg har aldri opplevd makan til dårlig kundeservice. Jeg unner ingen andre samme behandling. Mitt råd er derfor: Finn noe annet enn Telenor, om du ikke jobber der selv. Du har fått dine råd :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke at det fremdeles finnes folk som driver og vurderer Telenor som ADSL-leverandør, (eller tlf-leverandør for den saks skyld).... Når skal det gå opp for dere hvilken utsuging av kundene dette hel_v_e_t_e_s firmaet driver med? Fy f_a_e_n hvor naive enkelte er.

La oss nå gå sammen om å boikotte utsugerne ....

 

Og,..ja da... jeg hater dem.... :devil::devil::devil:

Lenke til kommentar

Det var det jeg var redd for når jeg lagde posten min...fjortisfaktoren på forumet her er altfor høy!

 

Jeg spurte kun etter hvordan onlinespilling belaster GB begrensningene...IKKE hvilken leverandør som er mye bedre enn Telenor...Bluecom har jeg vært ute for før og ALDRI mer...jeg har tatt mitt valg og trenger derfor ikke "hater Telenor" innlegg!!!

 

:mad:

Lenke til kommentar
Vurderer å tegne Telenor 1024/256 linja med 30GB volumbegrensning/mnd.

 

Jeg bruker PC'n (omtrent) kun til å surfe og spille online. Det eneste jeg laster ned er mod'er, patcher, drivere, demoer o.l.

 

Spiller ca. 2-5 timer daglig tenker jeg...

 

Så mitt store spørsmål er; hvor mye trekker onlinespilling på 30GB i mnd?

La oss si jeg spiller 5 timer hver eneste dag i mnd + surfer litt...vil jeg da bruke opp de 30GB fort?

 

Så alle dere som har Tn ADSL med begrensninger...shoot!

Jeg vil anbefale deg å velge en annen isp. Det finnes mange andre leverandører uten volumbegrensning som ikke er noe dyrere enn telenor, og veldig ofte er dem billigere.

 

Et eksempel er Bluecom som opererer med lik pris men uten begrensing. Jeg har bare positive ting å si om bluecom (basert på egne erfaringer)

 

Bluecom: 1024/256 Kbps, 549,- per mnd uten begrensing

Telenor: 1024/256 Kbps, 549,- per mnd med 30Gb begrensing

Nå tar Telenor opp konkurransen ved å øke båndbredden og overføringsbegrensningen på sine bredbåndspakker uten å øke prisen.

 

704/128 1GB blir til 704/128 5GB - 349,-

704/128 10GB blir til 1024/256 20GB - 399,-

1024/256 30GB blir til 2048/256 30GB - 549,-

1024/256 fri blir til 2048/256 fri - 749,-

Lenke til kommentar

Har selv 1024/256 med 30GB grensen, og det holder i masse vis. Laster ned endel, men det går aldri over 30GB. Ser ut som grensen kun gjelder download og. Har heller aldri hatt problemer med linjen og forstår ikke at folk klager på kundeservice.. ingen som har peiling her tydeligvis? ;) *tulle* :) .. måtte selv vente 35min på å få tak i kundeservice til NGT pga. linja på jobben på mandag aldri opplevd noe slikt med Telenor ;) Har nå ikke hatt så mye problemer med linja heller som med NGT..

Lenke til kommentar

Tele2 tar 469,- for 1024/256 linje uten begrensinger. Så hvorfor da betale mer for Telenor? Det er jo rene idiotien.

 

Har en kompis som har Telenor 1024/256 m/ 30GB, og han skal bytte til Tele2 når bindingstiden går ut. Han både spiller og laster ned en del, men det er klart at 30 GB/mnd sannsynligvis hadde gått bra hvis man nesten ikke hadde lastet ned noe utenom spillingen.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Jeg har Telenor ADSL, og har hatt det i en par år ca. Har aldri opplevd så mye som ett eneste lite problem (bortsett fra når Atlanterhavskabelen ble gravd av - men da hadde alle et problem). Har kun fått god service og fjellstabil linje.

 

Det er tydeligvis mange som "leser et manus" her - og har særdeles lite peiling på hva de prater om.........Dere må ikke adaptere andre folks meninger uten at det er selverfarte opplevelser.......

 

Blir akkurat som hate Microsoft bare fordi de er Microsoft.....

 

Get serious.......

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

jeg har 1 mb med 30Gb grense og dette holder lenge. laster ned nye patcher og smallville hver uke, eller så er det noe annet småtteri en gang i blandt. her er det 4 dataer kobla til linja hele tiden, men har god ping osv uansett. anbefaler telenor, fordi de har bra og stabile linjer, og grensa har aldri vært noe problem her. ligger vel på 15-20 på en normal mnd med nedlasting.

Lenke til kommentar

Har selv hatt 1024/256-30gig linja siden i fjor sommer.

Har ikke opplevd nedetid, har bestandig i overkant av lovt hastighet, pingen er god og har generelt bare positive erfaringer med deres support/ikke at jeg har hatt behov for å kontakte dem ofte. Aldri noe problemer med faktura e.l.

At de nå skal sette opp hastigeten til 2048 er det jo heller ikke noe å si på :D

Endret av Dr.Gonzo
Lenke til kommentar
Vurderer å tegne Telenor 1024/256 linja med 30GB volumbegrensning/mnd.

 

Jeg bruker PC'n (omtrent) kun til å surfe og spille online. Det eneste jeg laster ned er mod'er, patcher, drivere, demoer o.l.

 

Spiller ca. 2-5 timer daglig tenker jeg...

 

Så mitt store spørsmål er; hvor mye trekker onlinespilling på 30GB i mnd?

La oss si jeg spiller 5 timer hver eneste dag i mnd + surfer litt...vil jeg da bruke opp de 30GB fort?

 

Så alle dere som har Tn ADSL med begrensninger...shoot!

Vær så snill og ikke tegn abb. hos noen med GB begrensning, selv om du ikke laster ned mer.

 

La oss vise dem at slike begrensninger er bare tull.

 

(Og spesielt ikke Telenor)

Lenke til kommentar
Vurderer å tegne Telenor 1024/256 linja med 30GB volumbegrensning/mnd.

 

Jeg bruker PC'n (omtrent) kun til å surfe og spille online. Det eneste jeg laster ned er mod'er, patcher, drivere, demoer o.l.

 

Spiller ca. 2-5 timer daglig tenker jeg...

 

Så mitt store spørsmål er; hvor mye trekker onlinespilling på 30GB i mnd?

La oss si jeg spiller 5 timer hver eneste dag i mnd + surfer litt...vil jeg da bruke opp de 30GB fort?

 

Så alle dere som har Tn ADSL med begrensninger...shoot!

Vær så snill og ikke tegn abb. hos noen med GB begrensning, selv om du ikke laster ned mer.

 

La oss vise dem at slike begrensninger er bare tull.

 

(Og spesielt ikke Telenor)

Skal man velge ett dyrere abo fordi du mener det er tull med begrensning?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...