Gå til innhold

Canon MV750i


Anbefalte innlegg

Har lest noen innlegg om at det er ulyd i drivverket på Canon MV600 serien som forplanter seg på opptaket når man filmer i stille omgivelser. Vil gjerne få tilbakemelding/erfaringer på om det gjelder MV750i. Er også takknemlig for tilbakemeldinger/erfaringer med MV630i/650i da jeg er temmelig grønn på området. Skal kjøpe meg kamera til 5-6000 kr, tror jeg får mest igjen for pengene med Canon.

Takker for alle erfaringer som dere vil dele med meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær oppmerksom på drivverkstøy i MV500 og MV600 serien fra Canon.

Kjenner ikke til 700 serien. Dersom denne har samme design, er nok problemet det samme. Drivverket er for nær mikrofonen.

Alle mindre kameraer har drivverkstøy, med forskjellig styrke og frekvens. Et kamera kan ha lavere støy men en frekvens som du merker bedre.

Kjøpte først et MV650 som jeg trodde det var feil på. Det var det ikke, så jeg leverte det tilbake, og kjøpte meg et Sony TRV-33. Noe støy også her, men ikke verre enn at jeg kan leve med det. Er av typen som irriterer meg over lyder som ikke skal være der.

Lenke til kommentar

Drivverkstøyen på mitt 650i dreiv meg til å kjøpe ekstern mic, da fekk eg i tillegg også betre lyd generelt. I følgje Canon har dei lagt inn eit filter som skal redusere støyen på 700-serien. Dette blir stadfesta i eit innlegg i Canon-forumet til camcorderinfo.com. Canon bør absolutt vise til betre resultat her, sidan dei har tatt vekk inngangen for ekstern mic på 700-serien.

 

Eit kanskje større problem med 600- og 700-serien er mykje bildestøy i filming i dårleg lys. Dette skuldast ein CCD-brikke på kun 1/6", ein brikkestorleik som forøvrig fleire av dei nye Sony-modellane også har fått. Canon har imidlertid gode manuelle kontrollar, som kompenserer til ein viss grad. Likevel ikkje godt nok i forhold til kameraer med større CCD-brikke. Søk på sarc her på forumet for å få meir info om dette.

 

Elles er desse kameraene svært gode å halde i, og har ein glimrande optisk 18/20/22x optisk zoom (avh. av modell).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...