Gå til innhold

Test av print screen


Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, det var bare fordi jeg halverte størrelsen på bilde for at det ikke skulle bli så stort , det gjorde jeg bare ved å komprimere det da jeg ikke gadd bruke noe annet siden dette kun var en test.

PS.. Du kunne ha fått det endel mindre uten og ha gått så mye ned på kvalitet ,men uansett.. =)

 

Oppsettet meg er foresten slik:

 

skrivebord.atm.jpg

 

PS: Og for folk som sier at jeg ødelegger forumbredden så er den allerede så ødelagt at det er helt fælt.

 

Før så brukte jeg 2048 x 768 pikslar ,men nå bruker jeg 1200x1024x2

Synes 1skjerm blir litt for lite

Lenke til kommentar
OK, her er det lagt ut i PNG format , var ikke klar over at siden støttet dette .

Tror jeg uttalte meg litt upresist: PNG-formatet er best for den typen bilder der man viser vinduer i Windows. Ønsker man å lagre bildefiler, slik som bakgrunnen på skrivebordet så er PNG uegnet, ikke fordi PNG gir et dårlig resultat, men fordi det gir utrolig store filer.

 

Kort filformatguide:

 

- GIF: I 99,9% av tilfellene er PNG et bedre valg

- JPG: Brukes til bilder og detaljert grafikk

- PNG: Brukes til bilder der man gjerne har større områder med like farger.

 

PNG-eksempel:

 

http://hardware.no/tester/hovedkort/abit_k...3/cpu-z-238.png <- Perfekt gjengivelse av bildet, kun 7 kB. Tilsvarende bilde i 30-komprimert JPG: 34,5 kB. Med 100-komprimering er det på hele 110 kB, og ikke bedre kvalitet.

 

JPG-eksempel:

 

http://afweb.hit.no/~u022932/bilder/DSCN7008.JPG <- 410 kB. Tilsvarende i 24 bits PNG: ca 2,5 MB.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
åssen legger dere in bilder  :roll:

[ IMG] link til bildet [/ IMG] :roll:

Da ,må jo bilde ligge på nettet

Jepp, selv leier jeg server plass for ca 400 kr pr år.

...og det uten å ha en offisiell hjemmeside?

Jepp, årsaken til det er at jeg rett og slett ikke er noe god til å lage slikt men har vurdert å få noen til å gjøre den jobben for meg.

Har rett og slett ikke tid til å sette meg inn i de tingene nå.

 

var det noen som hadde lyst på oppdraget :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...