Gå til innhold

Siemens tar en Nokia?


Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke skjønne at hvis Siemens skal prøve å konkurrere mot SE og Nokia at de utelater bluetooth fra både ST60 og CX65. Prismessig er begge telefonene i konkurranse med T610/T630 som har "alle" duppeditter inne.

 

Hadde nok kjøpt Siemens, men så lenge bluetooth mangler så må jeg nok se andre steder. Det er ikke så veldig lenge siden Nokia begynte med å ta med bluetooth i sine dyrere modeller, mens Siemens ser ut til å gå motsatt vei.

 

For meg er dette utforståelig ihvertfall.

 

Telcontar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg vet hvorfor. SE har opparbeidet seg erfaring med å legge inn BT chiper i tlf'ene sine. Det kan se ut som, at man må velge mellom radio chip og BT chip. Kanskje Siemens sin markedsavdeling tror at det er lettere å selge en telefon som har radio enn en som har BT. Hvis de ikke har radio heller så vet jeg ikke, da har de bare bommet på markedet sitt.

 

En annen ting er at det er bare SE som har klart å opprettholde en noenlunde batt. levetid selv om man har BT aktivert hele tiden. Kan være at noen markedsfolk er redd for det også.

 

Litt ved siden av info. Det var en som bodde i Iran som la inn meldinger i en Esato tråd om at der var det ikke BT i noen telefoner. Det var forbudt. Grunnen var at myndighetene kunne overvåke SMS og tale, men ikke meldinger og filer sendt over BT :wow:

Lenke til kommentar

Manglen på bluetooth i CX65 skyldes givetvis, at der er tale om en C-model.

 

Vi kan sikkert også vente os både en MX65 og en SX65, og Siemens kan jo ikke lægge det hele på alle telefonerne, uden at kategoriseringen i C, M og S bliver meningsløs.

 

At i hvert fald SX65 vil indeholde bluetooth, tror jeg derfor, man trygt kan regne med.

:thumbs:

Lenke til kommentar
For meg er dette utforståelig ihvertfall.

Det er fordi du ikke har forstått at både ST60 og CX65 er mid-class mobiler.

 

Skal du ha BT, må du opp til S-klassen (og muligens også M-klassen). Disse blir presentert på CeBIT.

 

C har alltid vært low/mid-class.

Hvis det er tilfelle så er CX65 og ST60 altfor høyt priset, de burde koste mindre enn T630 som er priset ganske bra etter min mening.

 

Nå kan man jo diskutere nytten bluetooth opp mot video og ekstra minne på CX65, men for del min klarer jeg meg fint uten kamera på mobilen.

 

Med sagt så ser jeg fram til s og m modellene, men de får vel en helt annen pris enn CX65 og ST60.

 

Telcontar

Lenke til kommentar
de burde koste mindre enn T630 som er priset ganske bra etter min mening.

Det er jeg langt fra enig i.

BT er ingen kostbar funksjon.

 

Da koster det mye mer å implementere 11MB minne, bedre kamera og et større display. Trolig en mye bedre CPU også.

 

I tillegg har CX65 raskere GPRS, MIDP2.0, adressebok, assistent osv, men dette går vel mer på software enn hardware.

 

CX65 knuser T630 lett på absolutt alle punkter unntatt BT. Forhåpentligvis er CX65 utstyrt med en CPU som gjør den til en verdig spill-mobil også, men det får tiden vise :)

 

Et stort steg fremover fra C60 er det i allefall :laugh:

Lenke til kommentar

ST60 koster 3 lapper cirka. CX65 vil nok koste omtrent det samme.

 

Det er altfor mye etter min mening, spesielt når man kan få andre telefoner med mer funksjoner til samme pris. Og steget er faktisk ikke så langt opp til SX1, 6600... som man kan få for under 4 lapper uten abonnement nå.

 

Det sier seg selv at folk velger noe annet når de først skal bruke så mye penger på mobil.. mulig Siemens har en "killer" her, men sannsynligvis til feil pris...

Lenke til kommentar
For meg er dette utforståelig ihvertfall.

Det er fordi du ikke har forstått at både ST60 og CX65 er mid-class mobiler.

 

Skal du ha BT, må du opp til S-klassen (og muligens også M-klassen). Disse blir presentert på CeBIT.

 

C har alltid vært low/mid-class.

 

 

BT er ingen kostbar funksjon.

 

Forstår ikke sammenhengen her..

 

Siden det ikke er en konstabar funksjon er det vel ikke noe hinder å ha BT med i flere enn toppmodellene. Å ikke ha det med utelukker jo en gruppe kjøpere.

Lenke til kommentar

Ser ut som etter min mening at CX65 og ST60 er for bra til å være low/midend telefoner. Enig med molna om at spesielt CX65 blir en bra telefon, men som en annen sa, hvis BT ikke er så kostbar så burde den for all del ha vært implementert.

 

Men med det så spenner vel Siemens bein på sine egne toppmodeller. Synes heller fremtidige MX65/SX65 (eller hva de nå skal hete) kunne hatt topp specs, mens CX65 og ST60 burde hatt specs etter den klassen de hører til.

 

CX65 er en perfekt telefon, men Bt mangelen er høyst irriterende.

 

Telcontar

Lenke til kommentar
Da koster det mye mer å implementere 11MB minne, bedre kamera og et større display. Trolig en mye bedre CPU også.

 

Men så er det mange som verdsetter ting som bluetooth og enkel synkronisering mye, fremfor å ha en telefon med (dårlig) kamera... Et godt display er veldig viktig, men SE T630 har en ganske grei skjerm den da. Telefonen er jo relativt sett ganske liten, så det er en grense for hvor stor skjerm du skal få på en såpass liten telefon... Når farger og bruk i sol lys angår, så er T630 ganske god syns jeg :)

Lenke til kommentar
Da koster det mye mer å implementere 11MB minne, bedre kamera og et større display. Trolig en mye bedre CPU også.

 

Men så er det mange som verdsetter ting som bluetooth og enkel synkronisering mye, fremfor å ha en telefon med (dårlig) kamera...

Derfor lanserer siemens s65 (som har bluetooth) på cebit messen 20 mars eller no i hannover.

 

Man må ha noe å velge i, jeg trenger ikke bluetooth, må si at det frister mer med 11mb minne :yes:

 

Edit: siemens kunneselvfølgelig bare laget telefoner som sx1, som har ALT, de hadde jo da kosta en 4-5k, jeg er sikker på at en hel haug med folk er på forumet hadde klaga da og :roll:

Endret av -:Coldplay:-
Lenke til kommentar
hvis BT ikke er så kostbar så burde den for all del ha vært implementert.

Kan alltids diskuteres, men 99,9% av brukergruppen for CX65 vil aldri ha tanke om at de har bruk for BT uansett. Og hvis de har det, da har de vurdert feil mobil da de kjøpte den.

Handler vel endel om differensiering av brukergrupper. Jeg aner ingenting om S65 enda, men forventer at den har funksjoner som utklasser CX65 på enkelte områder slik at brukeren enkelt kan bestemme seg for hvilken mobil som passer han best i forhold til spesifikasjoner.

 

-:Coldplay:-: S65 lanseres 17. mars, nøyaktig 1 måned det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...