Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hacking av IBF konto !


Anbefalte innlegg

Jeg har en bruker på mitt forum som har fått kontoen sin hacket.

Hackeren har fått tilgang til forumet® han ikke skulle hatt tilgang til og postet svada. Har ikke gjord noe skade (såvidt jeg kan se), men jeg missliker dette sterkt. Han fantaserer også endel i de postene han har skrevet så jeg tror ikke han er ved sine fulle fem dessverre.

 

Jeg har IP-adressen hans som fører til Tele2. Jeg vil anmelde ham !

Hvordan går jeg frem ?

 

Hva bør jeg skrive i en mail til [email protected] ?

 

Edit :

Hvordan kan jeg unngå at dette skjer i fremtiden ?

Vet jeg må be moderatorer osv. om å bruke sikre passord, men hvordan var fremgangsmåten hans i første omgang ?

Endret av JarleW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du kan glemme å spørre om hvordan han gikk frem for å hacke seg inn på kontoen. Det er tross alt ikke lovlig, og informasjon om hvordan slikt foregår er vel neppe godtatt.

 

Angående mail'en til [email protected]:

 

Du trenger bare å skrive akkurat det som skjedde, få med så mye du vet om. Legg gjerne ved dokumentasjon på at det faktisk har vært innbrudd (tross alt, du kunne jo bare ha funnet dette opp for alt de vet). Hvis det er tydelige bevis på at det har blitt gjort innbrudd på en konto fra den ip'en, vil Tele2 ta saken og sannsynligvis sperre ip'en hans/hennes.

 

Men som sagt; det er viktig å legge ved bevis på at det har skjedd noe ulovlig.

 

Det er selvsagt utrolig irriterende å ha personer som hacker seg inn på dine områder og vite at du ikke kan gjøre annet enn å anmelde dem til ISP'en. Derfor finnes det hjelp (skoler, internett, bøker) om hvordan man kan gardere seg mot slikt.

Endret av SilverCRX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...