Gå til innhold

Bios viser 45 grader


LaStrada

Anbefalte innlegg

Hei!

 

I biosen står det at tempen ligger på 45 etter at pcen har stått på noen få minutter, men med den flate måleren som følger med Digital Doc 5 viser 28 grader... Og dette er idle og uoverklokket. Når jeg overklokket lå tempen i biosen på ca 50 grader, mens måleren steig til 30 - 32 grader. Og alt dette er med en boxed kjøler (P4 2.8 ghz).

Kjøleren er ikke varm i det hele tatt...

 

Jeg har lagt på ekstra kjølepasta, for den som er der på den boxed kjølern er jo virkelig bra.... :roll: Og så har jeg oppdatert til den nyeste biosen.

 

Så etter min mening så er 45 - 50 grader i bios _sinnsykt_ mye, men 28 - 32 grader på Digital Docen ganske lite, etter min mening.

 

Så hva skal jeg stole på?

Selv tror jeg mest på Digital Docen...

 

Takkr for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

I biosen står det at tempen ligger på 45 etter at pcen har stått på noen få minutter, men med den flate måleren som følger med Digital Doc 5 viser 28 grader... Og dette er idle og uoverklokket. Når jeg overklokket lå tempen i biosen på ca 50 grader, mens måleren steig til 30 - 32 grader. Og alt dette er med en boxed kjøler (P4 2.8 ghz).

Kjøleren er ikke varm i det hele tatt...

 

Jeg har lagt på ekstra kjølepasta, for den som er der på den boxed kjølern er jo virkelig bra.... :roll: Og så har jeg oppdatert til den nyeste biosen.

 

Så etter min mening så er 45 - 50 grader i bios _sinnsykt_ mye, men 28 - 32 grader på Digital Docen ganske lite, etter min mening.

 

Så hva skal jeg stole på?

Selv tror jeg mest på Digital Docen...

 

Takkr for svar!

Stol mest på BIOS, 45-50C er da vel ikkje unormalt for en overklokka P4 2.8 .

 

28-32C derimot med Boxed kjøler skal du stille deg meir skeptisk til. Kor/Åssn har du festa temp. måleren som fulgte med digital doc?

Lenke til kommentar

Men når jeg setter på feks en benchmark stiger tempen (uoverklokka) opp til 70 grader... Glemte å skrive det. Synes dette er en stor stigning, så derfor stolte jeg mest på digital docen. Jeg synes også at 28 - 30 er veldig lite...

Venter på at vannavkjølingen skal komme, men selv om dette er en boxed kjøler synes jeg dette er litt merklig.

 

Edit:

100 innlegg :thumbs:

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar
Jeg har lagt på ekstra kjølepasta, for den som er der på den boxed kjølern er jo virkelig bra....

Du bruker kjølepasta i tillegg til thermalpaden som er på kjøleren? Jeg anbefaler at du renser CPU og kjøler godt før du har på ny kjølepasta (et tynt lag). Hvordan har du festet tempmåleren? På en P4 med IHS vil du få mest nøyaktig måling ved å feste den under kjernen på CPUen.

Lenke til kommentar

Jeg har renset CPU og kjøler, men det er fortsatt varmt.. Og så klart har jeg ikke kjølepasta i tillegg til thermalpaden på kjøleren!

 

Men nå har endelig hentelappen på vannavkjølingen kommet, så jeg skal se om jeg får henta det etter på.. Men får vel ikke montert det før ETTER vinterferien siden jeg skal bort, men får se...

 

Jaja, får se hvordan temperaturen blir med vannavkjøling.

 

Edit:

Gikk for å hente pakka nå, men når jeg sto der og venta på at damen bak disken skulle finne frem pakken, fikk jeg vite at jeg kunne komme innom i morra..... :angry:

Enten så har de rotet den bort, eller så har de dårlig system! :thumbdown:

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...