Gå til innhold

10 things gamers need to know


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja. Likte den der det sto at man får det man betaler for. Stemmer jo det, kjøper du noe så får du også noe :yes:

Frågan är vad man betalar för...

Har ni faktiskt läst garantierna som programutgivarna ger?

De kan sammanfattas med att "Vi garanterar i princip ingenting. Det bör fungera ungefär enligt manualen under några månader. Hur det beter sej sedan tar vi inget som helst ansvar för." (Detta är Microsofts version, men övriga är snarlika.)

 

/Olle

Lenke til kommentar

Likte spesielt det punktet hvor det sto at ingen spill er BUG free. Alle spill jeg har kjøpt har jeg merket BUGS, det er ikke et spill som jeg har hatt som ikke har bugs. Det er jo derfor det kommer ut patcher. Piratkopi av spill punktet var også fornuftig lesing, dog jeg føler noen ganger at man kan tjene på dette (Valve), fortjener det etter all denne utsettelsen av Half Life 2. Synes det er veldig kjipt at de ikke klarer å forholde seg til en sannsynlig dato. Først skulle det komme ut i September 2003!, så er det nå utsatt til September 2004 et år ekstra. Hvordan kan de flytte en spilldato 1 år framover når de i realiteten sa 2003? I just don´t get it. Det virker som om de har 50% av spillet ferdig når de flytter datoen ytterligere et år. Grunnet dette har jeg mistet troen på og tilliten til Valve. :ermm:

Lenke til kommentar
Likte spesielt det punktet hvor det sto at ingen spill er BUG free. Alle spill jeg har kjøpt har jeg merket BUGS, det er ikke et spill som jeg har hatt som ikke har bugs. Det er jo derfor det kommer ut patcher. Piratkopi av spill punktet var også fornuftig lesing, dog jeg føler noen ganger at man kan tjene på dette (Valve), fortjener det etter all denne utsettelsen av Half Life 2. Synes det er veldig kjipt at de ikke klarer å forholde seg til en sannsynlig dato. Først skulle det komme ut i September 2003!, så er det nå utsatt til September 2004 et år ekstra. Hvordan kan de flytte en spilldato 1 år framover når de i realiteten sa 2003? I just don´t get it. Det virker som om de har 50% av spillet ferdig når de flytter datoen ytterligere et år. Grunnet dette har jeg mistet troen på og tilliten til Valve. :ermm:

ÅH KOM IGJEN!

 

Kildekoden til spillet ble stjålet for pokker! Hvis ikke DET er god nok grunn til å utsette spillet for å jobbe det over igjen, fortell meg vennligst HVA som er god nok grunn da? :roll:

Lenke til kommentar

10 Things Gamers Need to Know About Game Development

 

1 - There is no such thing as bug-free software.

All software has bugs.

 

- Så lenge softwaren fungerer i bruk er jeg fornøyd.

 

While thorough testing is definitely a necessity, testing to the point of absolute assurance that there are close to no bugs would often escalate a budget through the roof. You would end up with the video game equivalent of Kevin Costner's Water World with every video game, and most likely would end up with Water World's financial results as well. (For those not aware of this, Water World is a movie that cost several hundred million dollars to make and was a box office flop.)

 

- 600kr for ett spill er Water world 'equivalent' :D

 

Professional programs that have been around for years, such as Autocad 13 and 3D Studio MAX still have MANY bugs in them which can cause the software to crash regularly if you are working in an area where there is a bug. These programs are considered to be among the best of what the professional modeling software world has to offer, so it goes to show you that even with substantial testing over a long period of time, software will still have bugs in it.

 

- Disse programmene er avanserte og forskjellige ifra pc-spill. Det henger ikke på greip å sammenligne.

 

I am not defending the right for games to have bugs and I am definitely against games being published when they are to the point where you cannot play them because of bugs. Anything that destroys data on your computer, keeps you from playing the game, or regularly/often crashes all computers that try to play is have critical bugs and there is very little excuse for letting any of these through.

 

- Det siste spillet jeg kjøpte med 'critical bugs' var Dark Chronicle. Jeg kom meg ikke forbi 3. byen fordi spillet klikket oftere enn jeg kunne save. Det finnes ingen unnskyldning for å selge slikt. Det samme går for Fallout Tactics, når man spiller på though guy difficulty (kan bare save etter hvert mission) så er det kjedelig at spillet klikker når du er ferdig med mission og på vei tilbake til bunker for å save. Jeg kan tolerere en viss mengde bugs, men det går en grense der jeg finner ut at jeg ikke har lyst på dette spillet likevel pga bugs.

 

Hardware compatibility is one of the most difficult problems to overcome, which is why the majority of bugs in games are caused by hardware compatibility.

 

- Bare jeg vet spillet fungerer på min maskin før jeg kjøper det er jeg fornøyd.

 

Small glitches in the game and extremely rare combinations are also incredibly hard to test all cases. Expect there to be some minor glitches and problems when you do a rare combination or moves or put the game in a state which is normally hard to test (ie. Doing something totally unplanned for by the game developer).

 

- "Doing something totally unplanned", tenker han på å utforske å finne ut hva game developeren planla kanskje? :)

 

2 - Game software is not like regular software.

 

Games also function on more levels than application programs do. This is seen most easily by looking at what interface types or hardware a game must support, as opposed to a regular application. Games must have full screen or high resolution graphics capable of many frames per second of updating; applications do not need to update the screen quickly and normally do not need any more interface graphics than Windows provides as a default.

 

- Kanskje spillutviklere tar seg vann over hodet når de lager støtte for 64spillere samtidig over internett med heftig lyd og grafikk?

 

3 - When games are delayed, it's not because the game developers are too lazy or stupid.

 

- Nei, men de kunne vært flinkere til å oppgi en korrekt dato for når spillet kommer. Så må de selvsagt ikke rushe ett spill og sende det uferdig til butikker.

 

High quality games take an incredibly long time to create. Every game is currently expected to contain all the features of previous games, plus newer features to make it enticing for players. Doing this alone takes an incredible amount of time, even given that what is trying to be built is totally understood.

 

- Selvsagt forventer jeg mere eller iallefall like mye fra en oppfølger som av orginalen.

 

4 - Like buying anything, you get what you pay for, nothing more.

 

- De beste spillene i spillsamlingen min kostet kanskje rundt 100kr, mens de dårligste oppimot 600kr. :)

 

A lot of discussion has been spent on games that "needed certain features". This is totally a point of view, and it is a valid point of view to have, but it is not legally binding. You may wish it had that feature, you may feel that the game would have been better with it, you may feel dissatisfied that you didn't get to use this feature, but you paid for a game and you received whatever was in the box, on the CD and advertised when you bought it.

 

- Her er jeg enig. Jeg savnet multiplayer i Max Payne, men jeg kjøpte spillet likevel fordi det var bra.

 

Many people have complained about the game Civilization 2 as not having a multiplayer option, and this became an excuse to pirate (steal) the game when the multiplayer version was released as a separate purchase. Just because you bought the first version, doesn't entitle you to get the second one for free, even if it seems like a minor modification to that game that you wished was in the first version.

 

- Her er jeg enig. Hvis du føler deg snytt pga manglende features i spillet så trenger du ikke å kjøpe det. Det går ann å lese på nettet hva spillet inneholder.

 

6 - If you want something besides pretty graphics, you have to vote with your money and interest.

 

The reason for this is simple: the game industry is a democracy, and you vote with your money.

 

The reason more and more games are becoming alike is because those games are where the majority of purchases are going. Whenever you buy a game, you are sending a message to every game developer and publisher that THIS is the type of game you want to see more of.

 

- Jepp.

 

Lessons learned in bad sales are remembered for a long time because no one likes to lose money. None of this means you should buy games that you don't like or that aren't good, but if you don't pay attention to the smaller developers and don't even look at titles that aren't in your favorite franchise then you may be inadvertently narrowing your selection of games in the future.

 

- Her kommer piratkopiering godt med i bildet. Fallout2 er ett fint eksempel, hadde det ikke vært for piratkopiering hadde jeg aldri fått prøvd dette spillet engang. Jeg kjøpte Fallout2, og senere også eneren. Spill ifra små utviklere drukner fort blandt alle de store spillene som det reklameres for. Jeg tror de fleste spillsider anmelder stort sett de samme tingene, og vanligvis de spillene du ellers har sett eller hørt om fra før.

 

7 - Reviews and demos exist for a reason.

 

If you often find yourself disappointed with games you buy because they don't live up to the hype, its a good idea to start waiting to buy the games after you have read reviews on them.  Buying anything without knowing what you are getting is foolish, the cliché "Buyer beware" has been around for thousands of years for just that reason.

 

- Sålenge spillet ikke er kjedelig og varer en stund så er jeg fornøyd. Hype bryr jeg meg ikke om. Til PC vet jeg alltid hva jeg går til når jeg kjøper noe, til PS2 har jeg ikke mulighet for å teste ett spill noe særlig før jeg kjøper det. Det hender jeg går på en smell når jeg kjøper PS2 spill, og det er veldig sjelden jeg kjøper PS2 spill nå.

 

8 - If you want games without bugs and that cost less, don't rush to buy them the second they are released.

 

- Spill synker i pris, jeg pleier å vente til prisen legger seg litt men noen spill må jeg ha samme hva de koster. (Conker BFD kostet 800kr, det var vel anvendte penger :D )

 

 

9 - Pirating games isn't cool or beneficial to yourself in the long run

 

So ignoring all the usual facets about other people, how does piracy affect you?

 

First off, you cant return games to most stores anymore directly because of pirating.

 

- Det trenger jeg aldri å gjøre hvis jeg piratkopierer :D

 

Contrary to a lot of popular belief, developing games is NOT a privilege and no one is doing them a FAVOR by purchasing the games. They are creating a product, and as such, they deserve to be able to be paid for it, like anyone making any product. If they cant support themselves, then they will leave. This leaves the gamers with less people to make them games, which is what gamers want

 

I've often heard people say that if they couldn't make money, then they weren't any good anyway.

 

- Jeg tror ikke det er slik at de flinkeste spillutviklerne er de som 'overlever' i bransjen, jeg tror det ofte er de som ryker raskest ut. Jeg føler sympati for disse.

 

If you were "duped" into buying something that turns out to be not-what-you-wanted, you quite possibly didn't look into it deep enough or purchased it for the wrong reasons.

 

- Riktig. Det er min egen feil at jeg kjøper ett spill som klikker hvert 10. minutt. Derfor piratkopierer jeg, aldri skal jeg kjøpe ett spill igjen uten å ha piratkopiert det og distribuert det til en mengde andre mennesker for å hjelpe de :D

 

 

Jess, dette var interesant lesning. Jeg kunne ikke dy meg, jeg måtte komme med kommentarer.

Edit, jeg gjør ikke korrektur på denne posten av åpenbare grunner :D

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...