Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Windows XP - RDP og klient bak brannmur


Anbefalte innlegg

http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;306759 ser eg at du kan endra kva port Windows XP skal lytta til, for å etablera ein RDP-sesjon.

 

Kan eg spesifisera kva for port Windows XP skal svara på?

 

Eg sit bak ein brannmur, og veit kva for port som er open inn til meg. Eg har lyst å nå datamaskina mi som står ute på Internett der RDP er aktivert...

 

Har du gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja du kan endre hvilken port Remote skal svare på slik som det står på microsoft siden. Fungerer helt fint, men husk når du skal connecte til remote maskinen din så må du skrive inn :port nummer bak ip en. eks: 80.0.0.0:3000.

 

Pass på at du ikke endrer til en port som er i bruk av noe annet da :)

Lenke til kommentar

aargh... no går d i surr, her :-/

 

Eg har VNC'a over på PCen (frå ein laptop me GPRS) og endra HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp\PortNumber til 443 (som sku ver open i brannmuren), men eg kjem ik inn :(

 

Når eg rdp'e på vanlig måte til WinXP-PCen, så får eg svar (på std. port), sjølv om eg har satt regestry-key'en og alt... hmm...

 

Kvifor svarar WinXP-maskina på port 3389 når eg har endra regestry?

 

Må eg restarta maskina? (Har litt angst for å gjør akkurat d... tenk om den ik kjem opp skikkelig)

Lenke til kommentar
Må eg restarta maskina?  (Har litt angst for å gjør akkurat d...  tenk om den ik kjem opp skikkelig)

Kanskje det holder at du omstarter "Terminal Services"? Har forresten eksperimentert litt med å kjøre både VNC og RDP på samme maskin, det gikk ikke så bra. Hendte at jeg fikk svart skjerm i VNC under oppkobling, men det var heldigvis bare en midlertidig løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...