Gå til innhold

systemgjenoppretting fra XP-cd


jalme

Anbefalte innlegg

I dag måtte jeg installere XP på nytt etter ein fatal feil i et program. Kunne heller ikke starte i F8-sikkerhetsmodus. Da jeg satte i Xp cd-en fikk jeg et valg om systemgjenoppretting - F2 - mot at jeg satte i en gjenopprettingsdiskett.

 

Hvordan lager jeg denne disketten?

 

Kanskje jeg da neste gang bare kan gjenopprette uten å installere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva slags gjenoppretting du har støtt på i xp-cd'n. Men du skal ikke behøve noen gjenopprettingsdiskett for å kjøre gjenoppretting fra cd'n. Bare sett cd'n i drevet - restart maskinen og velg "Trykk en tast for å boote fra cd" når du får opp det valget. Så kommer du etterhvert til Recovery Console - som er en reparere - eller gjenopprettingsfunksjon for WinXP

Lenke til kommentar
Får fortsatt melding etter å ha bootet Xp-en og trykket F2 : Sett inn diskett merket "Windows diskett for automatisert systemgjenoppretting" i diskettstasjonen.

 

Bruker XP Pro SP1 2002

Du skal ikke trykke F2. Bare gjør det jeg beskrev ovenfor: og når "Trykk en tast for å boote fra cd" kommer opp - gjør du det. Etter det tar det en stund mens installasjonscd'n sjekker hardwarekonfigurasjonen din - så får du valget mellom å installere "fresh", eller kjøre recovery

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...