Gå til innhold

Radeon 9800pro Directx 9


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg et nyt kort radeon 9800pro, har tidligere sverga ed til nvidia!

Så ati er et nytt felt for meg, jeg kjøpte dette korte på grund av sin fulle directx 9 støtte å mer.

Men har lst til å se at jeg bruker directx 9 å ikke 8.1. Jeg la in directx 9 å fikk straks problemer. vis noen har kjenskap til ati og radeon 9800pro og vordan jeg kan optimalisere driverne og fordelen med det, hadde det vert fint :)

 

Har også problemer med hakkete kanter i spill, syns det er verre nå en mitt tidligere Gr.kort ti4200.

Noen trix til dette kortes instillinger hadde vert fint

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finn et eller annet program som heter Driver Cleaner så fjerer du alle drivere på maskinen i kategorien skjemkort, kunne hende du glemte å avinnstallere nVidia driverne fra før av. Så etterpå laster du ned og innstallerer nyeste versjon av Catalyst eller Omega driverne, det er smak og behag. Når du har gjort det kan du prøve å laste ned DX9.1. Har du f.eks SP1? Vet ikke om det gjør noen forskjell men det kunne tenke seg det fantes en og annen hotfix der som ville hjulpet deg

Lenke til kommentar

Det heter ikke Dx9.1 men 9b... men ikke så viktig...

 

Jeg gikk selv over til ATI for en måneds tid siden.. angrer ikke. Men når du går over til et annet merke må du gjøre noe først..

 

Når du skal installere et nytt skjermkort fra en annen produsent må du alltid/helst avinstallere driverene til det gamle skjermkortet før du setter inn det nye.

 

Last ned de siste Catalyst driverene i fra ati.com. Og installer de.

 

På denne måten får du minst problemer.

 

Og dersom du skal legge inn nye drivere må du huske å avinstallere de du har før du legger du inn og starte maskinen på nytt etter avinstalleringen.

Lenke til kommentar

Lurte mest på erfaringer med dette korte, problemer å fordeler,

det er som sagt en del instillinger man kan gjøre, å der er jeg blank ,

Vil få kanter i spillene jeg spiller (AA)

har ikke så kjenskap til slikt (tidligere grafikk kort) spill hakker da :)

Men med dette kortet, er det jo en del fordeler, kan stille opp en del, trenger som sagt TIPS.

Directx 9 greiene er det en del pluss med. men konkret, vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Lurte mest på erfaringer med dette korte, problemer å fordeler,

det er som sagt en del instillinger man kan gjøre, å der er jeg blank ,

Vil få kanter i spillene jeg spiller (AA)

har ikke så kjenskap til slikt (tidligere grafikk kort) spill hakker da :)

Men med dette kortet, er det jo en del fordeler, kan stille opp en del, trenger som sagt TIPS.

Directx 9 greiene er det en del pluss med. men konkret, vet jeg ikke...

Jeg vil anbefale å reinstallere spillene dine nå som du har et nytt kort. Mange spill konfigurerer seg for skjermkortet når du starter det opp for første gang. Måtte gjøre det med noen spill selv da jeg gikk over til 9800 pro.

 

For å sette på AA elller kantutjevning så gjør du dette i avanserte instillinger for skjermkortet. skjerm instillinger -> instillinger -> avanserte instillinger

 

Der velger du 3D og trykker på OpenGL eller Direct3D (spørs hvilket spill du spiller). Når du har valgt det så trykker du på custom.

 

Jeg bruker nå 4x AA i UT2004 demoen og det går uten et hakk. Kjører på 1280x1024. I mange tester er AA til ATI raskere ennn Nvidia sine kort.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...