Gå til innhold

Slo av VPU men får feilmelding?


drno21

Anbefalte innlegg

Jeg har som sagt Hercules 9800Xt og hadde litt problemer med at sjermbildet låste seg! Så da slå jeg av VPU-recover og da funket alt trodde jeg? :no: Den gang ei! Så nå får jeg en feilmelding hver gang jeg slår på maskinen og kommer til skrivebordet. Feilmeldingen er fortell dette til Microsoft sen eller ikke dend. De av dere som har Windows XP forstår dette.

 

Er det en måte å få denne meldingen slettet? Har prøvd alt fra å gå i Windows mappaen der en egen mappe for dette er blitt opprettet ved navnet Mindup men meldingen kommer opp stadig. Ganske plagsomt.

 

Noen hjelp å få her.

 

Burde denne VPU greia være på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS! Fant ut foresten at drivere fra www.hercules.com gjør underet for sjermkortet mitt! :thumbs: Har ikke peiling hvorfor men det funker for meg siden verken drivere fra www.ati.com eller www.omegacorner.com gjør at skjermbildet enten fryser eller pc`en reestartes så er jeg glad for at jeg endelig fant fred.

 

NB! Kortet er ikkke klokken og skal verken gjøre det nå eler senere! :yes: Men har kjøpt nytt kabinett pga varmen i det gamle og kan konstantere at CPU og HK holder seg på 30 grader og 35 ved load! :D Mens sjermkortet holder seg på 55-60 grader ved load ved ca 3 timers spilling har ikke prøvd mere pga lite tid. :no:

Lenke til kommentar

VPU = Visual Prosessing Unit , og bør som vanlig stå på ;)

VPU Recovery er at når PCen fryeser, så slipper du å restarte Windows, men du vår "bare" en feilmelding, og Skjermkortet "reseter" seg selv på en måte.

har hørt flere som har problemer med VPU recovery, men hvis det ikke gjør at PCen henger seg unødig oftere enn ellers, vil jeg anbefale å ha den på :)

Lenke til kommentar

Ok men er det noe god løsning i å bruke produsentens sinde drievre? I mit tilfellet er det Hercules. Jeg ser at deres drivere kommer litt sendere enn ATI sinde? Hva kan være grunne? Skjekker de ut hva som kan forberedes i tilfellet. Mitt Hercules kort krasjer ofte med ATI og Omega sine men etter å ha prøvd Hercules sine drivere i går har det gått glatt! :yes: Noen Hercules eiere som kan komme med noen synspunkter?

 

Har prøvd i hele dag i å laste de nyeste 4.10 drivere fra www.hercules.com men uten hell pga at serevren deres er det noe galt med. Ønsker 4.10 pga å se tempen på skjermkortet!

Lenke til kommentar
VPU er vel Video Prosesing Unit uten at jeg har noe mer kunskap om det.

He he, har selv et Radeon 9800XT fra ASUS.

 

Selv har jeg funksjonen VPU på, vet ikke nøyaktig hva VPU står for, men tror du er helt på trynet her.

 

VPU's oppgave er og prøve og lukke programmer(3D-benyttene selvsagt) som har krasjet pga av feil med 3D-applikasjoner(feil ord?) for og så i tilegg klargjøre en feil melding som sendes til ATI slik at de kan utbedre feilen til evt neste driver.

 

BTW, jeg snakker om VPU recover... Det er vel dette dere og snakker om? Eller har jeg dritti meg ut... :p

 

" VPU Recover-feilrapporten inneholder bare følgende systeminformasjon, som vil brukes til å analysere problemet.

 

• Driverversjon

• AGP-hastighet

• Støttet AGP-versjon

• Enhets-ID for grafikkprosessor

• Leverandør ID for grafikkprosessor

• Undersystem ID for grafikkprosessor

• Enhets-ID for brikkesett (ingen informasjon sendes om leverandøren av hovedkortet)

• Leverandør-ID for brikkesett (ingen informasjon sendes om leverandøren av hovedkortet)

• Feilflagg

• Systemminnestørrelse

 

• Grafikkrammebufferstørrelse

• Motorklokke

• Minneklokke

• Intern ASIC-status inkludert registerverdier og kommandobufferdata

 

Skjermbasert hjelp for Windows XP, © ATI Technologies Inc., Versjon H6.01

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...