Gå til innhold

Svart skjerm


andesam

Anbefalte innlegg

Se profil for maskinvare.

 

Pluttselig en gang da jeg skurdde på dataen så var skjermen helt svart.

Har prøvd å koble på tven, men den er også helt svart. Og jeg har kobla til skjermen i DVI koblingen (med en DVI>VGA konverter). Men bildet er like svart.

 

Men så har jeg resatt biosen, mange ganger. Og noen ganger så kommer det faktisk bilde, og jeg må inn i biosen for å sette fsb hastigheten (har jo resatt biosen). Men så restarter dataen (slik den alltid gjør etter at jeg har vært inne i biosen) og da er det ikke noe bildet på skjermen igjen.

 

Har også prøvd å dra ut og inn skjermkortet, men det hjelper ikke (for å blåse vekk støv i agp porten og på kortet). Uten hell.

 

Noen som har idè om hva som kan være problemet? Sikkert noe mer info dere trenger så bare spør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel...kan det være at den blir for varm?

men etter det jeg så på profilen så, virker det som at du har litt erfaring, så å ramse opp standar svar er vel unødvendig...

 

Du må nesten bruke elimineringsmetoden. (skrivefeil?)

om det skjedde uten noe fysisk bevegelse, som å estte inn ny hd, flytte pc-en eller lignende, er det stor jsangse for at noe er deffekt.

Lenke til kommentar
vel...kan det være at den blir for varm?

men etter det jeg så på profilen så, virker det som at du har litt erfaring, så å ramse opp standar svar er vel unødvendig...

 

Du må nesten bruke elimineringsmetoden. (skrivefeil?)

om det skjedde uten noe fysisk bevegelse, som å estte inn ny hd, flytte pc-en eller lignende, er det stor jsangse for at noe er deffekt.

Det er faktisk bilde på skjermen nå... Dataen virka helt fint etter å ha stått over natta... For noen dager siden så var også skjermen svart på samme måten, fikk fiksa det til slutt med å resette bios en noen ganger, men neste dag så var skjermen svart igjen..

 

Hadde tenkt til å begynne med eliminerings metoden når jeg kom hjem fra skolen i dag... men nå ser det (fåreløbig) ut som om jeg slipper det..

Lenke til kommentar

Enkelte enheter/drivere har problemer med å gå inn i og gå ut av dvalemodus.

Av og til kan man oppleve at f.eks. nettverkskort, skjermkort, tastatur o.s.v. ikke våkner etter å ha vært i hvilemodus.

 

Gå inn i Bios og disable alt som har med strømsparing og slikt å gjøre, for det er vel ingen laptop du har?

Lenke til kommentar

Mener jeg har av strømsparing.

 

Men nå ble skjermen svart igjen. Jeg restarta dataen også gikk jeg inn i biosen for å ta av boot up screenen (dere som har asus 17n8x deluxe vet hvertfall hva jeg snakker om), bilde av asus også noe greier. Samme som elkjøp dataer har i oppstarten (IBM, Pecard Bell dataer osv. )

Men så da, når jeg starta dataen på nytt (sånn som jeg må etter å ha vært i bios en) så var skjermen helt svart igjen, no signal...

 

Noen som har noe ideer? Skal prøve med et PCI skjermkort snart..

Lenke til kommentar

Av problemer med dette kortet(og det er mange...), har to ting gått igjen; vifter koblet til HK skaper problemer, løsning=ikke koble vifter i kortet, men via en viftestyring.

BIOS som må oppgraderes.(orginal BIOS klarer ikke å gjenkjenne riktig temp./vifter o.s.v.)

 

Du kan jo søke på forumet på dette kortet og se om det er noen som har hatt en løsning som kan være aktuell for ditt problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...