Jump to content
Sign in to follow this  
gamerman

Støy på linja fra NGT ?

Recommended Posts

Nå er jeg litt pissed off altså det er helt greit viss min internet fra NGT er dritt treg en eller to dager men når har den vært ustabil og treg i 5 dager.

Har rapportet til NGT og har sendt email , ikke noe svar.

Kan det være støy på linja? Vestfold.

Jeg ringer dem i morgen men hadde vært greit om dere kan svare viss noen sliter med samma problem.

Edited by gamerman

Share this post


Link to post

Hadde samme problem for et par uker siden, gamerman. Merket at alt gikk mye tregere, og speedtest viste dl på 170 kbits/s og ul på ~300 (skulle hatt 1500/512).

Sendte også mail til NGT, men fikk bare et automatisk 'e-post mottatt'-svar. Etter ei uke med laber hastighet restarta jeg ruteren (Netopia) i ren desperasjon, og om det var dette som gjorde susen vet jeg ikke, men etterpå var hastigheta som den skulle, og har siden ligget på 1520-1545/430. Stavanger.

Share this post


Link to post

er nok heller du som har støy på hjernen.

 

Hvordan kan vi vite om du har støy på linja eller ikke ?

 

Må du starte en ******* tråd hvergang du har problemer ?

 

Lag heller en egen "Gamermann har problemer med Nextgentel" tråd og legg all dritten der hvis du absolutt skal syte og klage her.

Edited by prolixin

Share this post


Link to post
er nok heller du som har støy på hjernen.

 

Hvordan kan vi vite om du har støy på linja eller ikke ?

 

Må du starte en ******* tråd hvergang du har problemer ?

 

Lag heller en egen "Gamermann har problemer med Nextgentel" tråd og legg all dritten der hvis du absolutt skal syte og klage her.

Det må vel vere lov å kritisere NGT også?

Eller er NGT "hellig"?

 

Når det gjelder støy, så er det mulig å måle for dei som har ADSL frå f.eks

Telenor/Tele2/Bluecom og har SpeedTouch modem.

 

Kanskje nokon med NGT veit om dette er mogeleg å måle med NGT sin router?

 

Det er alltid frustrerande å sitte med treig linje og lure på om det er noko feil

med sitt eige utstyr, eller om det er andre som har same problem.

 

Det ser ut som svært få internettleverandørar opplyser om slike problem på sine

driftsmeldingar. Iallefall ikkje før dei kan skrive at feilen no er retta.

(Ingen vil "reklamere" med at dei har hatt treige linjer til nord-norge i 3 veker.)

 

Det er lite vits å formatere harddisken, oppdatere BIOS og flashe router dersom

det er feil utanfor huset.

 

 

Bent

Share this post


Link to post
er nok heller du som har støy på hjernen.

 

Hvordan kan vi vite om du har støy på linja eller ikke ?

 

Må du starte en ******* tråd hvergang du har problemer ?

 

Lag heller en egen "Gamermann har problemer med Nextgentel" tråd og legg all dritten der hvis du absolutt skal syte og klage her.

Det må vel vere lov å kritisere NGT også?

Eller er NGT "hellig"?

 

Når det gjelder støy, så er det mulig å måle for dei som har ADSL frå f.eks

Telenor/Tele2/Bluecom og har SpeedTouch modem.

 

Kanskje nokon med NGT veit om dette er mogeleg å måle med NGT sin router?

 

Det er alltid frustrerande å sitte med treig linje og lure på om det er noko feil

med sitt eige utstyr, eller om det er andre som har same problem.

 

Det ser ut som svært få internettleverandørar opplyser om slike problem på sine

driftsmeldingar. Iallefall ikkje før dei kan skrive at feilen no er retta.

(Ingen vil "reklamere" med at dei har hatt treige linjer til nord-norge i 3 veker.)

 

Det er lite vits å formatere harddisken, oppdatere BIOS og flashe router dersom

det er feil utanfor huset.

 

 

Bent

Har ikke noe å si om han har nextgentel, telenor, tiscali whatever. poenget er at han legger ut tråd hvergang han synes eller tror noe går treigt.

 

 

Tror du man legger ut driftsmeldinger om en kunde har støy på linja si ??

 

Hvis du hadde visst litt om xDSL infrastruktur så hadde du skjønt dette.

Share this post


Link to post

Den eneste som syter og klager her, er visst prolixin.

Har du ikke noe kontruktivt å si, kan du holde "gallen" din for deg selv.

Alternativt holder du deg unna alle tråder startet av gamerman, siden han irriterer deg så mye. Er ikke verre enn det.

Ellers må jeg/vi anmode moderator om å gripe inn overfor folk som prolixin.

Share this post


Link to post
Den eneste som syter og klager her, er visst prolixin.

Har du ikke noe kontruktivt å si, kan du holde "gallen" din for deg selv.

Alternativt holder du deg unna alle tråder startet av gamerman, siden han irriterer deg så mye.  Er ikke verre enn det.

Ellers må jeg/vi anmode moderator om å gripe inn overfor folk som prolixin.

Som om dette innlegget ditt er så mye mindre syting enn mitt ?

 

 

Jeg irriterer meg over folks uvitenhet. Folk gidder ikke lenger lære og sette seg inn i ting selv.

 

Har man et problem med DSL linja si er det ikke værre enn å:

 

1. Sjekke driftsmeldinger for problemer. Er det ingen generelle problemer, må det være et problem relatert til sentralen/DSLAMen han er tilkoblet eller linja som går fra sentralen og inn i huset/leiligheten/blokka/hybelen/etc. Da går man videre til steg 2.

 

2. kontakt kundeservice så tar de saken videre og eventuelt sender ut folk for å feilsøke på linja.

 

Vi kan vel ikke svare på om han har støy på linja si eller ikke....

 

 

Og det kan også være smart å sjekke opp lokalt hos seg før man tar kontakt med kundeservice, spesiellt hvis du nylig har gjort endringer på nettverket.

 

Ikke spesielt morsomt hvis ISPen må bruke masse tid og penger på en sak når det viser seg at problemet skyldes fordi f.eks brukeren har installert firewall software på maskinen sin som han ikke skjønner noe av og ikke kan bruke.

 

Og forresten emne i tråden "Støy på linja fra NGT ?" altså du hadde hatt samme linje uansett om du hadde hatt NGT, Telenor, Tiscali blabla. Alle hadde brukt samme kobber linje fra sentralen og inn i huset. NGT legger ikke opp kobberen selv! Så hvis det viser seg at problemet er støy på linja, så hadde det sannsynligvis vært samme problem med alle andre ISPer..

Edited by prolixin

Share this post


Link to post

Advarsel gitt til prolixin. Ser helst at du roer deg ned fremover. Takk.

Share this post


Link to post
Hvis du skal ringe NGT, så forbered deg godt. Bestill mat for ei uke og sett deg med telefonen.

 

Lykke til

Og det sier en som snylter på NGT via. trådløs tilkobling .. (som med all sannsynlighet er årsaken til at den er ustabil) og vil så klage på NGT.

hehe

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...