Gå til innhold

Kvalitet og Oppløsning på skjerm


Sealine

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurte på hvor høyt mobil skjermene har nådd pr. dags dato målt i Megapixler? Jeg kommer ikke til og kjøpe ny før de er oppi 2-3 :)

 

Har T68i og føler det ikke er NOK forskjell på skjermene hittil til at jeg skal bruke flere tusen på ny.

 

P900 a? Hvor mange megapixler? den kan ikke ligge langt under 1mp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dreeeeeeeeeam dream dream... dream dream dream.. whereever u go... u just have 2 dreeaaaam....

 

drøm videre

 

 

EDIT:

kameraene er jo ikke i 1mp enda engang...

 

Har T68i og føler det ikke er NOK forskjell på skjermene hittil til at jeg skal bruke flere tusen på ny.

på tide med briller?

eller har du bare ikke sett nokia 6600/Siem. sx1/Sams. e700/SonyE z600/SonyE p900??

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
dreeeeeeeeeam dream dream... dream dream dream.. whereever u go... u just have 2 dreeaaaam....

 

drøm videre

 

 

EDIT:

kameraene er jo ikke i 1mp enda engang...

 

Har T68i og føler det ikke er NOK forskjell på skjermene hittil til at jeg skal bruke flere tusen på ny.

på tide med briller?

eller har du bare ikke sett nokia 6600/Siem. sx1/Sams. e700/SonyE z600/SonyE p900??

Hold SX1 unna! Se bildene fra testen til Amobil. Den er utelukket. Skjermen er møkk!

Lenke til kommentar

Hold SX1 unna! Se bildene fra testen til Amobil. Den er utelukket. Skjermen er møkk!

Ikke spill ididot da mann.

Selv om skjermen er dårligere en 6600 sin (som er beste skjermen som fins i Norge) så betyr ikke det at skjermen til SX1 er møkk. Bedere en T610 f. eks.

 

Og skjermen til en 6600 vs en T68 er så utrolig langt fra hværandre to skjermer kan komme hværandre.

Lenke til kommentar

For å svare til de to ovenfor, vil jeg bare si et par ting:

 

1. Jeg har prøvd den live. Jeg gikk utifra at Remerser ikke hadde det, og henviste ham til Amobil's test, enn å be han gå ned på nærmeste mobil-sjappe.

 

2. Når jeg sa at skjermen er møkk, så mente jeg i forhold til de andre han spsifiserte. Og nei, SX1 sin skjerm er ikke god nok til å være i klassen som Remerser skrev.

 

3. Jeg har aldri sagt at den er dårligere enn T610. Jeg gjentar meg selv; den er dårligere enn den gruppen Remerser skrev.

 

4. Coldplay, som forsåvidt er et genialt band, er ikke like genial som bandet med samme navn, og har derfor en formening som er uhørt, da personen ikke vet om jeg har sett den live eller ikke. Det blir derfor feil i å tippe det sistnevnte. Det virker bare så dumt.

 

5. At Siemens valgte å sette inn TFD skjerm synes jeg bare er synd, da jeg heller ville ofret en bedre skjerm, enn noen ekstra timer stand-by tid.

Endret av c_u_m8
Lenke til kommentar
de har lansert mobil med 1.3 mp i japan, bare så du kan starte og drite ut deg selv litt også.

 

Uansett, forskjellen mellom t68i og 6600 er både stor og liten. Om 2 år er det mulig at vi sier forskjellen = 0.

 

Du har tydeligvis ikke skjønt poenget med posten min.

det er du som tydeligvis ikke har skjønt forskjellen på skjerm og kamera..

 

kamera er noe man tar bilder med (og der er vi oppe i 2 mp på det meste i japanmobiler, en fra casio)

skjerm er det som mobilen bruker til å vise ting som bilder og tekst (og der er vi oppe i ca 340x240 pixler, som er 0,086 mp)

 

konklusjon: trenger neppe noen konklusjon...

Lenke til kommentar
de har lansert mobil med 1.3 mp i japan, bare så du kan starte og drite ut deg selv litt også.

 

Uansett, forskjellen mellom t68i og 6600 er både stor og liten. Om 2 år er det mulig at vi sier forskjellen = 0.

 

Du har tydeligvis ikke skjønt poenget med posten min.

det er du som tydeligvis ikke har skjønt forskjellen på skjerm og kamera..

 

kamera er noe man tar bilder med (og der er vi oppe i 2 mp på det meste i japanmobiler, en fra casio)

skjerm er det som mobilen bruker til å vise ting som bilder og tekst (og der er vi oppe i ca 340x240 pixler, som er 0,086 mp)

 

konklusjon: trenger neppe noen konklusjon...

beklager, men det var selvfølgelig det jeg mente hele tiden, beklager at jeg utrykte meg så dårlig. Skjermen er helt okey på de beste mobilene i norge idag, trenger egentlig ikke noe særlig bedre bilde på mobilen (syntes jeg), men på kameraet er det bra og ha 2-3 megapixler! Da kan man ta bilder på ferie osv, som faktisk er noe og ta med hjem.

 

Unsykld igjen for at jeg utrykte meg dårlig.

Lenke til kommentar

Uansett hva oppløsningen på kameraet til en mobil er, vil det ikke bli bra. For hva har det vel å si at bildet er megastort, men fordi kameraet i seg selv er så dårlig, så blir det et drittbilde allikevel... Mobiler er for små til at man kan implementere noen seriøse kameraer i dag, eller i morgen for den saks skyld. Det som teller er optikken, og så kan man begynne å se på megapixler ;)

 

Dessuten vil man heller aldri få se optisk zoom i en mobil i den nærmeste fremtid, ettersom det ville ha krevd for stor plass...

Lenke til kommentar
Uansett hva oppløsningen på kameraet til en mobil er, vil det ikke bli bra. For hva har det vel å si at bildet er megastort, men fordi kameraet i seg selv er så dårlig, så blir det et drittbilde allikevel... Mobiler er for små til at man kan implementere noen seriøse kameraer i dag, eller i morgen for den saks skyld. Det som teller er optikken, og så kan man begynne å se på megapixler ;)

 

Dessuten vil man heller aldri få se optisk zoom i en mobil i den nærmeste fremtid, ettersom det ville ha krevd for stor plass...

det er godt mulig alt du sier er ren fakta, men det har skjedd så ofte før, og det kommer til og skje så ofte igjenn, vi regner helt feil og plutselig skjer det revolusjonerende.

 

En dag regner jeg med at Mobilen er liten, med et kamera utstyrt med både optisk zoom og 5mp. Det er godt mulig det tar noen år, men ting er forutsigabre.

 

Feks da de lanserte PC for første gang, renget man med at det aldri ville bli noe stort, og at max. 3-4 PCr ville være aktuelt i verdensbasis.

 

Men tilbake til fakta, tenk hvor deilig det ville vært med en mobil, ikke større en t68i med et innebygget kamera som tilsvarer dagens Digitalkameraer på 5mp, som er utstyrt med en mp3 spiller på 512mb, utstyrt med en harddisk på 1GB eller 2, skikkelig videoavspilling og hele pakka. Alt sammen rett i lomma på 4x8 cm. ville ikke det vært en drøm? alle gutters drøm?

 

Ihvertfall jeg tenker slik ;)

 

Så det jeg har ment med at forskjellen mellom t68i og 6600 er relativt liten, er kanskje lettere og forstå nå som jeg har utfylt min mening litt bedre.

 

Ingen sure miner?

 

Petter ;)

Endret av Sealine
Lenke til kommentar
4. Coldplay, som forsåvidt er et genialt band, er ikke like genial som bandet med samme navn, og har derfor en formening som er uhørt, da personen ikke vet om jeg har sett den live eller ikke. Det blir derfor feil i å tippe det sistnevnte. Det virker bare så dumt.

 

1. Siden jeg ikke er like genial som bandet Coldplay så har jeg en formening som er uhørt? :roll: tror det uhørt greiene skulle stått etter "da personen ikke vet om jeg har sett den live eller ikke...."

 

2.Jeg trakk konklusjonen om at du ikke har sett skjermen til sx1 pga. at hvis du har sett skjermen i "live" så ville du (iallefall det jeg trodde) visst at skjermen til sx1 ikke er på langt nær så mye dårligere enn 6600 sin som det vises på det bildet. Vet ikke om amobil har lagt bildet sånn med overlegg eller om det er pga. at "mobilen kun var en tidlig prototype som ikke er beregnet for salg" (vet ikke om det kan gi noen forskjell på fargegjenngivningen til skjermen)

 

3.

Jeg gikk utifra at Remerser ikke hadde det, og henviste ham til Amobil's test, enn å be han gå ned på nærmeste mobil-sjappe

Hvis du har sett den live burde du vite at det er STOR forskjell på det bildet til amobil og hvordan skjermen faktisk er. Derfor blir det litt rart å henvise noen til å se et bildet av en skjerm der du vet at bildet er riv ruskende galt. For de som ikke har sett skjermen til sx1 og lurer på hvordan den er så anbefaler jeg dem faktsk å dra ned til nærmeste mobil-sjappe og se med deres egne øyne.

 

4. ja coldplay er et genialt band :thumbs:

 

Edit: la til nr.3

Endret av -:Coldplay:-
Lenke til kommentar
Men tilbake til fakta, tenk hvor deilig det ville vært med en mobil, ikke større en t68i med et innebygget kamera som tilsvarer dagens Digitalkameraer på 5mp, som er utstyrt med en mp3 spiller på 512mb, utstyrt med en harddisk på 1GB eller 2, skikkelig videoavspilling og hele pakka. Alt sammen rett i lomma på 4x8 cm. ville ikke det vært en drøm? alle gutters drøm?

Klart at det er en drøm :)

 

Men jeg tror jeg holder meg til Nikonen og P800en min en stund til jeg ;)

Lenke til kommentar
Men tilbake til fakta, tenk hvor deilig det ville vært med en mobil, ikke større en t68i med et innebygget kamera som tilsvarer dagens Digitalkameraer på 5mp, som er utstyrt med en mp3 spiller på 512mb, utstyrt med en harddisk på 1GB eller 2, skikkelig videoavspilling og hele pakka. Alt sammen rett i lomma på 4x8 cm. ville ikke det vært en drøm? alle gutters drøm?

Klart at det er en drøm :)

 

Men jeg tror jeg holder meg til Nikonen og P800en min en stund til jeg ;)

akkurat ;)

 

Men P900 og Z1010 er to telefoner som drar ifra de andre, 6600 ligger litt etter føler jeg. Eller hva?

Lenke til kommentar
Jeg bare lurte på hvor høyt mobil skjermene har nådd pr. dags dato målt i Megapixler? Jeg kommer ikke til og kjøpe ny før de er oppi 2-3 :)

 

Har T68i og føler det ikke er NOK forskjell på skjermene hittil til at jeg skal bruke flere tusen på ny.

 

P900 a? Hvor mange megapixler? den kan ikke ligge langt under 1mp?

Hva er vits med megapixels i såpass små skjermer som er på mobiltelefonen da?

 

Skal du ha Megapixels på en mobilskjerm vil det si det samme som å ha en oppløsning på ca 1024x1024 og det er STORT og HELT unødvendig for en mobiltelefon...da snakker vi om en STOR skjerm...pda eller pc skjerm...ikek noe du har i bukselomma akkurat for p ikke så STRØMKREVENDE. :cool:

Lenke til kommentar
Jeg bare lurte på hvor høyt mobil skjermene har nådd pr. dags dato målt i Megapixler? Jeg kommer ikke til og kjøpe ny før de er oppi 2-3 :)

 

Har T68i og føler det ikke er NOK forskjell på skjermene hittil til at jeg skal bruke flere tusen på ny.

 

P900 a? Hvor mange megapixler? den kan ikke ligge langt under 1mp?

Hva er vits med megapixels i såpass små skjermer som er på mobiltelefonen da?

 

Skal du ha Megapixels på en mobilskjerm vil det si det samme som å ha en oppløsning på ca 1024x1024 og det er STORT og HELT unødvendig for en mobiltelefon...da snakker vi om en STOR skjerm...pda eller pc skjerm...ikek noe du har i bukselomma akkurat for p ikke så STRØMKREVENDE. :cool:

Så på et digitalkamera med flere megapixler så bør man også ha en tilsvarende stor skjerm mener du??

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...