Gå til innhold

Fortsatt hakkete PC!


ZaKo

Anbefalte innlegg

Har fortsatt feil på min AMD 3000+ med epox 8rda3+ hovedkort,1024GB ram,180gb seagate HDD

Har XP som OS, alt fungerer bra bortsett fra: :(

 

-Oppstarten på PC er middels grei, kommer inn i windows raskt nok.. MEN;

når jeg kommer inn etter innloggings vindu inne i windows, kan det ta litt tid før alle programmmene loader.. det står bare helt rolig, jeg får gjort alt annet, bortsett fra å gå inn på Start-meny og kontroll panel osv. men Min datamaskin og det fungerer bra.. plutselig spretter resten av programmene fram..! :ermm:

 

-Under spill, merker jeg små hakk..altså PC ligger etter , den opper framover, f.eks når jeg ser på intro av hver enkelt mission i "Lord of the rings - return of the king" spillet..! Ser jeg at ting hopper fram noen frames,lyden kan også hakke til tider..under spilling. Merker også til lagg da også..er ikke FPS som er feil, vet hvordan fps-lagg er..! hopper liksom under et halvt sekund framover under film inne i spill.. og hvis det blir mye bråk osv.! Når det også "hakker" i lyden kan det ikke være noe med skjermkortet ?! :roll:

 

Kan dette være IRQ feil? evt. småkræsj? jeg har oppdatert både skjermkort,hoveddkort,nyformatert og oppdatert BIOS..! det er innebygd lydkort til HK så de driverne er også oppdatert!

 

Håper dere kan gi meg noen råd? kan hende dette ble litt vanskelig forklart..men håper dere skjønner det meste? :)

 

Mvh Odd-Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sett om det er mulig å oppdatere drivere for chipsettet?

 

Jeg ville se på enhetsbehandling om det er noen av komponenetene dine som har et utropstegn ved seg (det har du kanskje gjort?).

 

En annen ting er ctrl-alt-delete under oppstart, velg prosesser og sorter etter bruk av cpu for å se om det er noen programmer som bruker mye cpu ved oppstart.

Lenke til kommentar

Vel. andre prog er vel Norton Ant. Virus, powerstrip og andre vanlige oppstartsfiler!

har sjekket om det er utropstegn på enhetsbehandling, det er det ikke.. men kan det være at jeg har i en trådløsnettverkskort som jeg ikke har tatt ut enda, som jeg ikke bruker lenger? jeg har deaktivert den og alt, tatt bort drivere.. står bare et kryss på den nå.. eller kan det være at jeg har f.eks firewire tilkoblinger som jeg har deaktivert ? det er 2 tilkoblinger, pluss det nettverkskortet som har rødt kryss på seg..! kan det være noen årsaker ?

Lenke til kommentar

Så lenge du har deaktivert dem så trenger du ikke gjøre noe mer.

 

Kjør en defragmentering og se om det hjelper.

 

Ellers ville jeg gått gjennom alle drivere og sett at ikke noen av dem har dårlig driver. Reinsttaller alle driverne dine og pass på å starte på nytt mellom hver.

Lenke til kommentar

Du sier at oppstart tar tid og at alle programmene lastes inn etter en liten stund..

 

Høres kanskje ut som om det er konflikter mellom programmen som kjører ved oppstart evt problemer med ett program. Jeg hadde liknende problemer . Da var det nortonprogrammer som krasjet sammen og lagde problemer.. Ryddet litt opp og fjernet noen av programmene.

Alt bra etter dette..

Lenke til kommentar

hardware feil............ nyformattert? Du er mener ikke ny reinstallert OS? Det er en GEDIGEN forskjell..

 

Forslag som search and destroy og annet er egentlig ikke relevant, da han sier han har nyformattert.

 

Min anbefaling: Ta ut ALT du ikke trenger, da gjenst&r: HDD, hk, skjermkort, 1 ram brikke (hvis feil fortsetter s& bytt plassen) CPU, resten trenger du ikke. deaktiver alt oxo.

 

Funker fortsatt ikke? Formatter igjen, med bare disse komponentene inne, legg inn OS p& nytt, og intet annet. Kommer oppstartsfeilen n&?

 

Legg inn nyeste drivere: start med chipset (www.nvidia.com er det vel til ditt kort)

 

lykke til!

Lenke til kommentar

Merket et annet tilfelle nå på PC`n!! Jeg kopierte en stor fil ifra en CD, dette krevde faktisk hele ytelsen på min PC, sjekka ytelense på oppgavebehandlingen,den var på 100%!! Den varierte noenganger fra 50% osv.! skal vel ikke kreve så J##### mye?

 

Hørte på musikk og lydene ble jo som roboter eller noe i den duren, spraka og ble helt gal :p

 

hva er dette?? :( kan dette være noe av det samme av de andre problemene jeg har? Alt er bare trøbbel jo.. :( ihvertfall når det kommer til dette her!

 

Trenger hjelp :cry:

 

:p

 

Håper på gode svar :):love:

Lenke til kommentar

Lasta det ned nå! ja, merker faktisk at windows går kjappere ja.. men merker fortsatt ikkno forskjell på spill! jeg har xp 3000+ og skal ikke ha noen problemer i noe egentlig, har jo radeon 9800 pro og alt, 1024 gb ram. Er ikke fps lagg heller..men noe må det være..!! :no:

Lenke til kommentar
Jeg tror det må være noe med harddisken...at den ikke går på full guffe

sjekk at DMA er på og at prefetch, blockmode og slikt er slått på i bios.
bruker du runde kabler til harddisken ? disse kan senke hastigheten på hd'n.

ellers, defrag/scandisk osv...kan jo prøve sisoft sandra og se om den finner noe feil...
sjekk instillinger for pagefile..

jeg tar sikkert feil, men bare kaster ut noen forslag som jeg ville ha sjekket
Lenke til kommentar

Alle de problemene du beskriver tilsvarer de jeg hadde når jeg testet RAM på min P3 nylig. Prøvde 128MB RAM i stedet for de 512 jeg hadde til vanlig, maskinen brukte lang tid på å laste inn de siste programmene etter pålogging i W2000, f.eks brannmur osv.

 

Noe jeg mener er en god indikasjon på problemene dine er om du kjører minnetesten i Aida32, sammenligner med tilsvarende pc-er i resultatlisten for å se hvor langt unna i ytelse du er. Når ytelsen tilsvarer tilsvarende oppsett i testen har du løst problemet...

Lenke til kommentar

Kan det være nettverkskortet som prøver å koble seg til internett? har bluecom som kobler seg rett påinternett med engang når jeg har i TP kabel..! jeg prøvde å starte pcn istad, og da satt ikke TPn inne i routern, dakom alle programmene fram med engang..! kan dette være en feil!?

 

Testa ikke å spille med TPn ute..!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...