Jump to content
Sign in to follow this  
erlber

Elkjøp - nok en gang

Recommended Posts

Bestilte en SonyEricsson P800 i forrige uke, med netcom active talk abonnement over internettsidene til Elkjøp. God pris var overbevisende.

 

. Begynte å lure hva som tok så lang tid, så i dag ringte jeg. Etter 5 min telefonkø knotet selgeren seg fram til at det var noe galt med netcom, de hadde ikke akseptert søknaden (han sa ikke noe om hvorfor), men sa at jeg måtte ta kontakt med Netcom. :(

 

Ringte netcom, og etter 10 minutter i kø fikk jeg vite at netcom aldri hadde fått noen henvendelse fra elkjøp, og at det ikke skulle være noe i veien for at jeg skulle få et abonnement hos dem, SPESIELT SIDEN JEG HADDE HATT DET I OVER ETT ÅR..... :no:

 

Ringte Elkjøp igjen (nye 10 minutter i kø), og de åpnet med at netcom ikke hadde godkjent. Jeg parerte med at Netcom ikke hadde fått noe fra dem. Damen sa da at det beste jeg kunne gjøre da var å ta turen til Elkjøp i Åsane utenfor Bergen, for å høre med dem der. Jeg spurte om ikke det ville være lurt bare å ringe ut, men hun sa at de kom til å fikse det der, og at jeg ville kunne skrive under på abonnementsavtalen, og at jeg derfor bare burde ta turen ut. :angry:

 

Gikk fra skolen (og eksamenslesning) hoppet på bussen, brukte en time gjennom rushtrafikken og ut til butikken. Positivt: Jeg kom til med en gang. Det har ikke skjedd hittil i dag. :roll: Selgeren skjønte ikke hvorfor jeg hadde kommet ut der, og sa at jeg måtte ringe kundeservice og de skulle ordne det, siden de tross alt hadde lovet meg telefonen. P800 er i ferd med å bli utfaset fra Elkjøp, derfor er jeg selvfølgelig interessert i å få den til den prisen de selger den for. Han prøvde å ringe kundeservice, men hadde ingen form for direktelinje, så han ble bare stående i kø. Jeg gikk fra Elkjøpbutikken med uforettet sak. :angry:

 

Da jeg kom hjem var det gått 3 timer siden jeg hadde ringt første gang. Ringte kundeservice, og kom faktisk gjennom med en gang. Selgeren tok hintet om at jeg var lei av å være kasteball, og prøvde så godt han kunne, men kom ikke frem til noe, siden de som er ansvarlig for nettsalg ikke var tilstede. Så nå står telefonnr mitt forhåpentligvis på en stor post-it-lapp på skjermen til rette vedkommende i morgen.

 

Noen som har noen gode ideer til hva jeg skal si når de ringer i morgen, eller når jeg blir så forbanna at jeg ringer igjen?

 

Litt kjipt at jeg har bestilt et 128 mb memorystick duokort til 1000 kr, som jeg skal ha i telefonen, hvis jeg aldri får den....

Share this post


Link to post
Noen som har noen gode ideer til hva jeg skal si når de ringer i morgen, eller når jeg blir så forbanna at jeg ringer igjen?

 

Litt kjipt at jeg har bestilt et 128 mb memorystick duokort til 1000 kr, som jeg skal ha i telefonen, hvis jeg aldri får den....

Du kan jo spør Netcom om de kan faxe en erklæring på at du er akseptert som kunde. Ellers finnes det vel andre som har gode priser på P800?

Share this post


Link to post

Er erligtalt ikke så mye annet å vente når man handler på Elkjøp. Aldri bestill noe på Elkjøp. Gå i butikken, og har de ikke det du skal ha der og da så aldri vent på at de skal skaffe det eller la dem prakke på deg noe annet.

Share this post


Link to post

Jeg skjønner ikke, hvorfor skal alle hele tiden bestille på nettsidene til Elkjøp? Selv om det tar en time for meg å kjøre til nærmeste Elkjøp butikk, så gjør jeg heller det enn å bestill over net.

 

Skjønner heller ikke at den gode prisen skulle være så veldig overbevisende. Du får den til samme pris i butikken.

 

Jeg skjønnte ikke helt, hadde de ikke mobilen i butikken?

Edited by fUsiOn

Share this post


Link to post

Når man kjøper telefon, og samtidig setter bindingstid på abonnement, må man selv undertegne på bindingsavtalen skriftlig. Dette gjelder selvom man skal binde opp et eksisterende abonnement.

(Heldigvis, så ingen andre kan binde MITT abonnement, sånn at de kan få seg billig telefon)

Derfor:

Eneste effektive måten å kjøpe en subsidiert telefon, er å møte opp personlig i butikken.

Dette burde stå forklart på nettsiden, (Elkjøp har ikke akkurat den beste nett-løsningen) med du skulle hvertfall fått beskjed om dette da du var i butikken.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...