Gå til innhold

Hvordan vaske LCD?


olufla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Det gjorde jeg,og da kom jeg til denne,som ikke forteller meg noe.

 

 

Så da spør jeg på nytt,vaske med hva?

 

Trekker led skjermer også til seg støv,mine samler som bare F...,fikk en lappe her om dagen,og den ser alerede ut som en vestlandspuma.Eller som østlendingene sier,sauv!

 

Nå kan jeg ikke akkurat påstå at de står i noe støvfritt miljø da :p ,men vist dere har noe tips om et stoff som er både er rengjørende og forebyggende så hadde det vert heilt topp.

 

håper på svar:)

Lenke til kommentar

Dårlige råd:

 

An important tip to remember: don't clean the display screen of your LCD monitor with glass cleaner. Screen covers on LCDs are made of plastic, which is degraded by glass cleaner. Instead, use a clean cloth barely dampened with a mixture of vinegar and water, or with a mixture of water and tiny amount of soap.

 

 

Ikke spray noe rett på skjermen kun på myk klut (ikke bruk papir ,det lager riper)

Lenke til kommentar

Er det forresten noen som har fåt skadet skjermen sin av slike remedier?

Vel, med et bittelite forbehold, så trekker jeg rådet. :scared: Det lå dessuten en liten advarsel i innlegget som sådan - som den usedvanlige intelligente og våkne leser ville merket seg :thumbs:

Lenke til kommentar

dette holder:

 

en VELDIG fin klut (les: ikke grov) som du fukter litt med vann.

 

Har hjulpet meg flere ganger, blant annet klarte jeg å søle is-te på skjermen min. Den ble både flekkete og klissete :( fikk panikk der og da, men fikk fjernet det ganske lett med tipset jeg skrev over

Lenke til kommentar
Eller så kan man vel bruke brille-rens... ? fått høre det ihvertfall, også står det det på flaska..

Ligg unna det som er av kjemikalier. I alt annet enn veldig svak blanding!

 

Skal finne fram linken til tråden hvor dette er dikutert før

Endret av enden
Lenke til kommentar
Da har vel du kjøpt den litt mer spesielle mikrofiberkluten som inneholder knust glass og sand. Har brukt mikrofiberklut på alt fra TV, CRT og LCD-skjerm, uten problemer.

Da må det vel enes om at å bare anbefale mikrofiberklut generellt ikke er så godt tips .

Har LCD sjøl ,og skal aldri bruke annet en babyrompe myk klut

og mild såpe .

Det er en for stor investering til å bli skjemmet av matt/ripete

cover grunnet slike banale ting som rens .

Betalte 9000,- for 17" Viewsonic vx700 da jeg anskaffet LCD ,så den behandles med omhu .

Lenke til kommentar
Mikrofiberklut holder i lange baner..

Ja ,hvis du vil ha riper i plast coatingen holder det massevis.

Prøvde mikrofiberklut på innsiden av bil frontruta ,fikk sjokk neste dag ved lav sol motlys .

 

På crt okay da den has glass , men ikke lcd .

Mener du å si at det er greit på CRT, men ikke bilglassruter? De er da begge laget av glass...bilglass er vel også herdet, vet ikke hvordan det er med CRT men...

 

edit!

Jeg bruker stort sett bare en klut eller papir som er godt fuktet i vann...

Endret av The Jackal
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...