Gå til innhold

Minne-problemer


fabio

Anbefalte innlegg

For en tid siden begynnte pc'en å oppføre seg ganske merkelig; den fyller opp minnet med tilsynelatende ingenting for så å gå tilbake til normalt... Når en summerer opp hvor mye minne de kjørende prosessene bruker er det ikke i nærheten av brukt fysisk minne.

 

Jeg har formatert pc'en og tatt rammen inn og ut. Kjører XP home, har amd xp2000, msi kt3 ultra2 hovedkort. Rammen er av typen Twinmos og er en brikke på 512 MB. Pc'en er ca. et og et halvt år gammel og problemene med rammen oppsto for ca 3 måneder siden.

 

Har også prøvd å kjøre windowwasher, det reduserer minnebruken til det normale men det fylles sakte med sikkert opp igjen (2-3MB per minutt)

 

Noen som har peiling på hva som kan være feil?

 

(Har selvfølgelig antivirus som er nylig oppdatert+ at jeg nettopp formaterte)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha testet litt og lagt merke til kjørende prosesser når minnet fylles tror jeg at det kan være et explorer.exe relatert problem. Det er somregel rett etter at at jeg har startet enten "min datamaskin" eller IE at problemene starter. Når jeg avslutter "min datamaskin" og IE så tar det et par minutt så går minnet tilbake til vanlig. Og når jeg starter windows oppgavebehandling mens minnet er proppa fyllt hender det at den oppgir et minnebruk på opptil 300MB på explorer.exe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...