Gå til innhold

Hk,ram og cpu


Ducky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har veldig lite erfaringer med p4..

en venn av meg skal kjøpe seg nye pc, så jeg lurte hvilket cpu,hk og ram han bør ta?

han skal ha p4 oppsett..

 

Takker for alle svar!!

Ber vennen din med vente litt, De kommende ukene kommer jo nytt prescott platform (socker) og PciX ikke minst DDR II.. :D

 

aiaia skiveleif.. masse

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
har veldig lite erfaringer med p4..

en venn av meg skal kjøpe seg nye pc, så jeg lurte hvilket cpu,hk og ram han bør ta?

han skal ha p4 oppsett..

 

Takker for alle svar!!

Ber vennen din med vente litt, De kommende ukene kommer jo nytt prescott platform (socker) og PciX ikke minst DDR II.. :D

Sikkert en del å hente, men ikke all verden virker det som da. :cool:

Men gleder meg til prescott kommer for fullt ja.

Oppsettet mitt var basert på ting som er på markedet, ikke ting som kommer. :green:

Lenke til kommentar

Ingen grunn til å kjøpe Prescott ennå. (i hverfall ikke før Intel har tuna prosessen sin grundig og/eller satt ned prisene mye mer enn nå)

 

Hva skal han bruke PC'n til? (nevn programmer og spill) så kan vi sikkert sette opp et P4-system som er bra til han uten å presse på han noe som er dyrere enn nødvendig.

 

Nevn gjerne også hviklen hardware han har fra før (kabinett, PSU, harddisk, skjermkort, skjerm, høytalere/lyssystem)

Lenke til kommentar
Ingen grunn til å kjøpe Prescott ennå. (i hverfall ikke før Intel har tuna prosessen sin grundig og/eller satt ned prisene mye mer enn nå)

 

Hva skal han bruke PC'n til? (nevn programmer og spill) så kan vi sikkert sette opp et P4-system som er bra til han uten å presse på han noe som er dyrere enn nødvendig.

 

Nevn gjerne også hviklen hardware han har fra før (kabinett, PSU, harddisk, skjermkort, skjerm, høytalere/lyssystem)

han skal bruke 15k..

han skal bruke pc-en til tunge spill..

Skjerm ,tastatur, mus og høytallere har han fra før av..

Han skal ha bare maskinnet med alt av hw "oppi".

han har også tenkt å klokke den 3ghz cpu-en til 3,2-3,4..

lydkorte bør være god nok til å koble et ganske god stereo annleg til pc-en..

Takk for svarene..(håper at jeg får flere) :yes:

Lenke til kommentar
Ingen grunn til å kjøpe Prescott ennå. (i hverfall ikke før Intel har tuna prosessen sin grundig og/eller satt ned prisene mye mer enn nå)

 

Hva skal han bruke PC'n til? (nevn programmer og spill) så kan vi sikkert sette opp et P4-system som er bra til han uten å presse på han noe som er dyrere enn nødvendig.

 

Nevn gjerne også hviklen hardware han har fra før (kabinett, PSU, harddisk, skjermkort, skjerm, høytalere/lyssystem)

han skal bruke 15k..

han skal bruke pc-en til tunge spill..

Skjerm ,tastatur, mus og høytallere har han fra før av..

Han skal ha bare maskinnet med alt av hw "oppi".

han har også tenkt å klokke den 3ghz cpu-en til 3,2-3,4..

lydkorte bør være god nok til å koble et ganske god stereo annleg til pc-en..

Takk for svarene..(håper at jeg får flere) :yes:

Ok, takk da vet jeg litt mer:

 

1. Du sier at han skal ha hele maskina med all hardware. Vil det si at han trenger kabinett, harddisk, Cd-brenner etc. også?

 

2. Han kan få et rimelig rått oppsett selv om han ikke bruker i nærheten av 15.000 på dette. Jeg tror 6-7.000 skal være nok for å sette opp noe ganske rått.

 

3. Du sier han skal bruke den til tunge spill .. da er egentlig skjermkortet en viktig del av pakka. Har han dette fra før eller skal han ha det også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...