Gå til innhold

NF7-S 2.0 + 512MB PC2100?


baRs

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått meg nytt hovedkort, cpu og skjermkort..

 

Bruker gammel RAM (Apacer PC2100 512MB) og opplever mange problemer som at PC henger seg etter å idlet en stund etc. I dag når jeg kom hjem var skjermen bare svart.. måtte restarte..

 

Kan dette ha noe med rammen å gjøre?

 

(NF7-S 2.0, XP2500+) + Apacer PC2100 512MB? << dårlig kombinasjon?

 

------------------------

samtidig virker det som om den gamle WD 120GB hardisken er ustabil, den lager plutselig rare lyder og hakker med en høy lyd som (fører til?) at PC'en henger..

 

idag når jeg skulle loade BF1942 fikk jeg en error >> Runtime og noe med Library og C++

 

Jeg har bestilt WD Raptor 36.7GB S-ATA som skal erstatte denne disken, skal bruke det til operativsystemet. Er dette bra?

---------------------------------

 

HJELP!

Endret av baRs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Abit NF7-S v2.0 selv, og har hittil ikke opplevd noen problemer med det. Tidligere brukte jeg også PC2100-RAM, og det skjedde ingenting spesielt selv om RAM'en var gammel. Men du beskriver at HD'en din begynner å bli ganske gammel og lager festlige lyder, så jeg vil anta at problemet ditt ligger der.

Jeg bruker 2 stk. WD 250GB-disker (S-ATA) selv, og er storfornøyd med det. Jeg har hørt at Raptor-diskene også har god ytelse (til serverbruk), og vil anta at de funker til hovedkortet ditt.

 

Feilmeldingen du får i BF skyldes muligens at harddisken din har skrevet feil i en viktig fil som hører til BF, og da vil nok dette bli rettet opp hvis den nye disken din fungerer bra.

 

Lykke til! :yes:

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Jeg prøvde å slette BF og installere på nytt, men fikk da denne feilen:

 

Specified component cannot be found in the media. An attempt was made to access a component that does not exist in the named media.

 

Har aldrig fått en feil som denne før, mistenker harddisken for å kødde. Så HK, CPU og minne kombinasjonen er grei?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...