Gå til innhold

Bug i Linux


Anbefalte innlegg

Når jeg prøver å legge inn Redhat 9.0 kommer det først ikke noe skjermbilde når den kommer til der hvor mediatesten foregår. Men heldigvis hadde jeg en annen pc og prøve det på, så jeg gjorde det på den først, og så i "blinde" på min egen pc. Så kom bildet opp etterhvert som installasjonsprogrammet var lastet. Men på begge pc'ene stoppet det etter at jeg hadde valgt språk og tastaturlayout. Da kom det opp en bug som var relatert til noe med musa. Vinduet som kom opp ba meg gå inn på bugzilla.redhat.com. Den ba meg også putte i en diskett den kunne skrive feilen til. Senere gikk jeg over til windows XP partisjonen igjen og gikk inn på siden, men der kunne man bare skrive inn bug nummeret, men jeg fikk ikke noe nummer, bare en diskett med en loggfil på. Jeg har lagt inn Redhat 8.0 før, hvis det kan forklare noe. Utifra loggen ser jeg at den ikke kan laste musedriveren eller noe sånt. Buglogg (veldig lang):

 

Edit: Der forsvant spørsmålet :p. Vet noen hva jeg kan gjøre for og få fikset dette?

 

EDIT: Fjerna loggen fordi det problemet er løst.

 

På forhånd takk for svar!

Endret av jonpet55
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor spørre om noe sånt her, og i tillegg den lange loggen?

 

bugzilla!

Jeg spør om dette her fordi dette burde være stedet og få svaret, og bugzilla hadde bare som jeg skrev muligheten til og søke på bugnr. og det er jo derfor jeg har startet denne tråden. Og loggen burde du skjønne hvorfor er her. Uten den finner man jo ikke feilen.

Lenke til kommentar
Valgte du norsk installasjon? Det er en bug der som gjør at du må velge engelsk installasjon i RH9

Du kan sette den opp med norsk oppsett der.

 

Du kan søke andre ting en bug nr i bugzilla

Å? Ja. Jeg valge norskt språk. Men nå laster jeg ned Fedora. Men uansett, takk for svar. Vet dere om Fedora krever noe særlig mer enn Redhat? Det dreier seg om siste versjon av begge to.

Lenke til kommentar
hva mener du med krever mer?

 

jo nyere en distro er - jo bedre hardware støtte har dem som regel.

Da mener jeg med hvor store krav til maskinvaredet har. Tenkte og kjøre det på en gammel maskin. Nå har jeg forresten fått lagt inn Fedora, :thumbs: men jeg irriterer meg noe forferdelig over at den medfølgende mp3 spilleren nekter og spille mp3 (så jeg kan jo egentlig ikke kalle den mp3 spiller... :p ). Vet noen om f.eks. en patch man kan legge inn for og bli kvitt denne mp3 sperren?

 

Takk for hjelpen jeg har fått.

Lenke til kommentar
Tenkte og kjøre det på en gammel maskin.

Kjører Fedora på en gammel Dell Latitude bærbar med 266Mhz og 128MB RAM, fungerer fint det, litt tregt til tider, men utmerket til enklere tjenester... kan kjøre Mp3 og webradio via f.eks. Totem

yum install totem

Fikk til mp3 greiene rett etter at jeg la inn innlegget. Men har et problem som jeg har prøvd en stund på nå: Jeg bruker et Asus A7N8X og alle komponentene på hovedkortet virker i linux untatt nettverkskortet. Jeg har prøvd og laste ned driverne, for så og legge de inn, men det virker ikke. Jeg får heller ikke opp soundstorm mixeren, så det ser ikke ut som om driverne virker i det hele tatt. Vet noen noe om dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...